استاندارد های مهم برای انتخاب نمای اچ پی ال

استاندارد های مهم برای نمای اچ پی ال
استاندارد های مهم برای نمای اچ پی ال چیست؟ به هنگام انتخاب این نما چه مواردی را بایددر نظر بگیریم؟ هر نمایی که استفاده میکنیم نیاز به یکسری استاندارد ها می باشد که به هنگام انتخاب باید به آنها دقت نماید و با توجه به نوع ساختمان و استانداردهای نماها، نمای مورد نظر خود را انتخاب نمایم. به طور کامل در رابطه با نمای HPL اچ پی ال صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با استاندارد های مهم برای نمای اچ پی ال صحبت نمایم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

استانداردهای hpl اچ پی ال

همانطور که گفتیم هرنمایی یکسری استانداردها دارد. به طور کلی برای صفحات اچ پی ال، دو استاندارد بین المللی وجود دارد. اما مهمترین استانداردهای مهم برای نمای اچ پی ال مرتبط با نسوز بودن و مقاومت آن در برابر آتش سوزی می باشد. در واقع واکنش صفحات hpl نسبت به آتش بسیار عالی بوده.

امتیازهای نمای hpl چیست؟

پنل های HPL دارای نشان CE هستند تا امکان فروش محصول در اتحادیه اروپا را فراهم کند. همچنین پنل HPL دارای تمامی استانداردهای اروپایی از جمله امتیاز آتش می باشد. استاندارد B-S1D0/EGF و EN 13501-1 و EN 438-6/7. طبق طبقه بندی آتش، پانل های HPL مقاوم در برابر آتش هستند، نمی سوزند، ذوب نمی شوند و منفجر نمی شوند.

انواع استاندارد ها برای نمای اچ پی ال

این استاندارد شامل ۹ قسمت است. اما فقط یکی از بخش های آن یعنی بخش ۷ که همان CE محصول مورد نظر است برای عرضه ی آن در بازار ضروری است. هر کدام از بخش های دیگر این استاندارد روی محصولات خاصی اعمال می شوند و و بنابر استفاده و کابری صفحات، متفاوت اند و رتبه بندی می شوند. برای مثال، مقاومت در برابر خراش محصول براق به نسبت صفحات مات پایین تر است. برای اطلاع از کیفیت محصول خریداری شده باید به بخش مخصوص آن مراجعه کرد.

انواع استاندارد ها برای نمای اچ پی ال

به طور کلی برای صفحات اچ پی ال، دو استاندارد بین المللی وجود دارد:

 

EN 438 (برای اروپا)

ISO 4586

این استاندارد ها حداقل ویژگی های کنترل کیفیت صفحات اچ پی ال را برای تولید مشخص می سازد. استاندارد اروپا، کامل ترین و جدید ترین نوع برای کنترل کیفی این محصولات است. چرا که نه تنها ویژگی های فنی، بلکه ویژگی های پیشرفته و زیبایی ظاهری را نیز مورد توجه قرار می دهد.

این استاندارد شامل ۹ قسمت است. اما فقط یکی از بخش های آن یعنی بخش ۷ که همان CE محصول مورد نظر است برای عرضه ی آن در بازار ضروری است. هر کدام از بخش های دیگر این استاندارد روی محصولات خاصی اعمال می شوند و و بنابر استفاده و کابری صفحات، متفاوت اند و رتبه بندی می شوند. برای مثال، مقاومت در برابر خراش محصول براق به نسبت صفحات مات پایین تر است. برای اطلاع از کیفیت محصول خریداری شده باید به بخش مخصوص آن مراجعه کرد.

بخش اول این استاندارد شامل راهنما است و رتبه بندی متریال های مختلف در آزمایش های متفاوت از بخش ۲ به بعد آغاز می شود.

استاندارد ISO 4586 در سال ۲۰۰۴ میلادی دستخوش آخرین تغییرات شد. این استاندارد با در نظر گرفتن دو قسمت، یکی با در نظر گرفتن مشخصات ظاهری و یکی انجام آزمایش گواهی تاییر صادر می کند. اما در حال حاضر تا حدودی منسوخ شده است.

سخن پایانی

هرچند ورقه های دو میلی متری که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، حتما باید استاندارد CE را رعایت کنند اما برای دیگر محصولاتی که در صنایع مختلف مانند مبلمان استفاده می شوند رعایت این استاندارد نیاز نیست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button