سنگ مصنوعی در نما سازی ساختمان

سنگ مصنوعی در نما سازی ساختمان
سنگ مصنوعی چیست؟ آیا میتوان از سنگ مصنوعی در نما سازی ساختمان استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل با این نوع نما آشنا شویم. در ابتدا لازم است بدانید که امروزه سنگ مصنوعی نیز بسیار در نما سازی پرطرفدار شده است به طوری که بیشتر نماها از سنگ مصنوعی استفاده شده است. در تولید سنگ مصنوعی باید از مواد مطلوب استفاده شود. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

سنگ مصنوعی نما و روش تولید

تكنولوژي توليد سنگ مصنوعی در نما سازی ساختمان با به‌كارگيري حداكثر مواد طبيعي و تركيب افزودني‌هاي مدرن شيميايي اين اجازه را به تولید کننده مي‌دهد تا محصولات را طبق سفارش و خصوصيت مورد نظر مصرف‌كننده توليد كند. به همين ترتيب قدرت دكورسازي هر مكان داخلي يا خارجي ساختمان را با حداقل زمان و كمترين هزينه مي‌توان به انجام رسانید، با اين مزيت كه زيبايي طبيعي مواد را حفظ كرده‌ايم

موادي كه براي خط توليد سنگ‌هاي مصنوعي به‌كار مي‌روند طوري انتخاب مي‌شوند كه براي كارهاي داخلي و خارجي ساختمان چه در كف و چه در نما ايده‌آل باشد. تكنولوژي تركيبي ويبره ـ پرس و نيز به‌كار بردن مواد طبيعي سنگ در تركيب آن از جمله مرمرها، سنگ‌هاي كلسيتي، گرانيت‌ها، و سنگ‌هاي سيليسي به‌همراه سيمان و مقدار كمي آب خواصي به سنگ مي‌دهد كه 75 درصد كيفيت خواص سنگ طبيعي را دارا باشد.

محصولات استاندارد آنهايي هستند كه پس از توليد آماده نصب بوده و پارامترهاي آنها تكميل و ضخامت آنها كاليبره شده باشد و لبه‌هايش نيز ابزار خورده باشد.

 سنگ‌هاي طبيعي امروزه در مقابل فشار، نور، اشعه ماوراي بنفش و ناملايمات جوي به‌صورت بسيار كاملي مقاوم هستند، به‌علاوه محصولاتي هستند با نياز به نگهداري كم و مي‌توانند پس از نصب بارها ساب خورده و صددرصد مانند سنگ طبيعي رفتار كنند. از ديگر خصوصيات اين سنگ‌ها مي‌توان به تك لايه بودن آنها اشاره كرد كه در محيط خلأ فشرده و ويبره مي‌شوند و تركيب آنها شامل درصد بالايي از دانه‌هاي بهم پيوسته از تركيب آگرگات‌هاي سنگ طبيعي است مانند مرمر، گرانيت، كوارتز، پروفيري، ديوريت، كه با سيمان پرتلند 25/5 كلاس يك به هم مي‌چسبند.

ميزان آب ـ سيمان در حدود 5 و 30 است. پانل‌ها درجه‌بندي شده، تخت و در قسمت‌هاي لبه همان‌گونه كه ما بخواهيم پخ خورده و طبق تلورانس‌هاي ديمانسيوني بوده و از لحاظ عكس‌العمل در برابر آتش در كلاس 5 هستند ـ رنگ آنها چه در برابر نور طبيعي و چه در مقابل نور ماوراي بنفش تغيير نكرده و مات نمي‌شود.

تكنولوژي توليد سنگ مصنوعي با به‌كارگيري حداكثر مواد طبيعي و تركيب افزودني‌هاي مدرن شيميايي اين اجازه را به تولید کننده مي‌دهد تا محصولات را طبق سفارش و خصوصيت مورد نظر مصرف‌كننده توليد كند. به همين ترتيب قدرت دكورسازي هر مكان داخلي يا خارجي ساختمان را با حداقل زمان و كمترين هزينه مي‌توان به انجام رسانید، با اين مزيت كه زيبايي طبيعي مواد را حفظ كرده‌ايم.

ساختارها، رنگ‌ها و الگوهاي بسيار متنوع و طبيعي اين محصولات از نظر طراحان و ساختمان‌سازان جالب و مورد توجه است. طبيعي بودن مواد به‌كار رفته هرگونه نياز به افزودني‌هاي خارجي جهت نگهداري از آنها را مرتفع ساخته است. همچنين آساني در نصب و استفاده نيز از ديگر ويژگي‌هاي اين سنگ‌ها است.

تكنولوژي توليد اين محصولات با تركيب سيمان‌هاي كيفيت بالا، عمر مفيد استفاده از محصولات را تا 30 سال تضمين مي‌كند. همچنين مزايايي از قبيل ضديخ بودن، ضدصدا بودن، ضدآتش و جاذب انرژي بودن از ديگر خصوصيات سنگ‌هاي مصنوعي است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button