نمای ترمووود: مراحل طراحی و اجرای نمای ترمووود

نمای ترمووود

طراحی و اجرای نمای ترمووود چگونه انجام میشود؟ قبل از آنکه به سراغ مراحل طراحی و اجرا این نوع نمای ساختمان برویم بهتر است تا با این نوع نما بیشتر آشنا شویم. با بانیان نما مجری انحصاری اجرای نمای خشک و مدرن همراه باشید.

این نما بر خلاف دیگر نماهای ساختمانی، خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته است و این هم به دلیل کیفیت پایین و مقاوم نبودن آن است. با توجه به اینکه چوب های ترمووود برای استفاده در نمای ساختمانی مقاوم سازی شده اد اما باز هم مقاومت بسیار کمتری نسبت به سای نما ها دارند.

اگر فرصت مطالعه این متن را ندارید ! هم اکنون تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.​

 
۰۲۱۸۸۶۰۱۹۵۴

۰۹۱۲۳۱۵۳۵۹۹

مزایای استفاده از نماهای ترمووود

  1. دوام ابعاد و ثبات
  2. مقام در برابر حشرات، به دلیل نبودن صمغ
  3. هیچ گونه باکتری در این نوع نما زنده نمی ماند
  4. زیبایی در اوج سادگی و یکنواختی
  5. این دسته از چوب ها را می توان هر چند سال یکبار رنگشان را تجدید کرد.
  6. طراحی و اجرای نمای ترمووود بسیار راحت یم باشد
  7. پایدار در برابر شرایط جوی
  8. نمای ترموود قابلیت برش هلالی را نیز دارد.
  9. نمای چوب ترمووود را می‌توان به راحتی جدا نمود و نظافت کرد و یا آن را به جای دیگری انتقال داد.
  10. طول عمر آن از چوب معمولی بسیار بیشتر است.
  11. مقاومت آن در مقابل عوامل خارجی از قبیل باران و نور آفتاب بسیار زیاد است.

ویژگی های ترموود

این چوب ها که با نام ترمووود در ایران باب شده اند دارای ویژگی هایی مخصوص به خود می باشد که برخی از این ویژگی ها و مزایای را در قسمت قبل توضیح دادیم و سایر ویزگی ها را در ادامه توضیح خواهیم داد. حرارت دادن چوب به عنوان راهی برای بهبود مقاومت چوب نسبت به پوسیدگی یکی از روشهایی بوده که از زمان های بسیار گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.و امروزه نیز با بهره گیری از این روش، صنعتی در فنلاند و دیگر کشورها پایه گذاری شده است که حاصل آن به دست آوردن چوبی است با مشخصات زیر:

1-کمترین سطح  رطوبت در این نوع چوب که باعث مقاومت آن می شود.
2-بهبود و افزایش مقاومت چوب در برابر پوسیدگی
3-مقاومت بالای این  چوب در برابر شرایط مختلف آب وهوایی
4-هیچگونه صمغ و مواد مورد علاقه حشرات در داخل این چوب وجود ندارد و این موضوع باعث عدم جذب حشرات موذی به ترموچوب ها می شود.
5-جلوگیری از پوسته پوسته شدن چوب
6-مقاوم شدن چوب در برابر خمیدگی و به اصلاح تاب بر داشتن آن
7-با توجه به اینکه این چوب کمترین رطوبت را دارد به همین جهت کمتریت انبساط و انقباض را نیز دارد.

مزایای استفاده از نماهای ترمووود

مراحل اجرای نمای ترمووود

طراحی و اجرای نمای ترمووود بسیار راحت می باشد. اما در ابتدا مانند هر نوع نمای دیگر باید زیرسازی را درست نماید. برای بهبود کیفیت نما ترمووود، نصب چوب ترمووود باید یکی از آخرین مراحل ساخت پروژه باشد و باید قبل کارهای زیرسازی انجام شود. لازم است بدانید که ترموود به روی سطح های سیمانی و چوبی و بنتی به راحتی قابل نصب و اجرا می باشد. اما برای اجرای نمای ترموود درست مانند نصب و اجرای دیگر نما ها ابتدا باید یکسری محاسبات انجام شود.

زیرسازی نمای ترمووود

شرایط نصب و اجرای نمای ترمووود

جنس چوبی که به عنوان نمای ترمووود در نمای ساختمان استفاده می شود از پوست درختان کاج ساخته می شود. بخشی از هسته چوب که دارای حلقه های سالانه است باید در زیر سازی قرار گیرد. زیرا این قسمت نسبت به سطح دیگر چوب نرمتر است. بهتر است طرف دیگر چوب که سخت و مقاوم است در معرض شرایط آب و هوایی و آسیب های احتمالی قرار گیرد.

برای نصب و اجرای چوب ترمووود می توان از روش میخ زنی یا پیچ استفاده کرد.

در هر صورت، هنگام استفاده از هر روشی، میخ نباید از سطح چوب بیرون زده و همچنین برآمده باشد. باید از کوبیدن بی رویه چوب خودداری شود. در روش نصب پیچ باید از پیچ های استیل و گالوانیزه استفاده شود. استفاده از روش پیچی باعث استحکام و تقویت نما می شود.

نکته ای که هنگام نصب هر دو روش ، میخ و پیچ باید دقت کرد این است که تعداد پیچ ​​یا میخ در هر ردیف نصب به عرض چوب ترمو بستگی دارد. به طور کلی، بدون در نظر گرفتن ضخامت چوب، تعداد پیچ ​​یا میخ چوب با عرض بیش از 125 میلی متر، 22 قطعه بر روی هر ردیف نصب می شود.

شرابط نصب ترمو

هزینه و اجرای نمای ترمووود چقدر است؟

موارد و عوامل بسیاری برای قیمت دهی و هزینه طراحی و اجرای نمای ترموود وجود دارد به همین دلیل نمیتوان قیمت دقیق برای اجرای این کار گفت. عوامل زیر به روی قیمت ترمووود تایر دارد:

  1. نوع چوب
  2. پانل های چوبی
  3. متراژ سطح پیاده سازی نم
  4. متریال به کار رفته
  5. مدت زمان اجرای کار
  6. و …

بهترین کار برای کسب اطلاعات از قیمت نمای ترمووود تماس با بخش پشتیبانی شرکت بانیان نما می باشد. تیم پشتیبانی علاوه بر قیمت دهی به شما در انتخاب نوع نما و … مشاوره رایگان می دهد.

هزینه اجرای نمای ترمووود

چگونه یک متخصص خوب برای طراحی و اجرای نمای ترمووود پیدا کنم؟

یکی دیگر از خدماتی شرکت بانیان نما ارائه می دهد، طراحی و اجرای نمای ترمووود می باشد. شما می توانید جهت کسب مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت و نوع و چگونگی اجرای نما با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید.

خدمات بانیان نما در نمای ترمووود

مشاوره رایگان طراحی نمای ترمووود اجرای نمای ترمووود برای ساختمان  اجرای نمای ترموود ساختمان
 رنگ‌کاری ترمووودهای خام  تعمیر و بازسازی نمای ترمووود  فروش انواع چوب ترمووود

انواع نمای ترمووود ساختمان





سخن پایانی

این روز ها در کشور ما توجّه به نمای ساختمان چه از طرف طراحان، سازندگان و مالکان بیش از بیش شده است و در این بین گرایش به سمت استفاده از نمای چوبی بسیار افزایش یافته است و این روند اتفّاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می باشد چرا  که باوارد کردن چوب به نمای ساختمان نه تنها عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است را به فضای پر هرج و مرج و شلوغ شهری  می آوریم و بلکه اگر معماری سنتی ایران را مورد بررسی قرار دهیم استفاده از چوب را در بنا های قدیمی به کررّات  می بینیم و این مهم، دلیلی دیگر برای استفاده ازاین متریال در ساختمان های امروزی می باشد.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

10 پاسخ

    1. سلام بهرام عزیز
      همانطور که می دانید نمای ترمو وود هم مثل سایر نماهای خشک احتیاج به زیر سازی دارد. اما زمان نصب اون خیلی زیاد نیست و بستگی به آماده بودن طرح و نقشه های زیر سازی دارد.

      1. سلام میشه حدود قیمت هر متر مربع جهت نمای ساختمان با چوب ترمود را بفرمائید و شماره تلفن جهت مشاوره واسم ارسال کنید ؟

        1. سلام آقای ابراهیمی عزیز. لطفا برای اطلاع از قیمت هر متر مرتبع جهت نمای ترموود با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 09122875156

    1. سلام نیوشا عزیز
      برای تمام نما ها چه مسکونی چه تجاری و چه اداری میشه از نمای ترمو استفاده کرد و این مساله بستگی به طرح و سلیقه طراح دارد.

    1. سلام خسرو عزیز
      طول عمر نمای ترمووود اگر هر 5سال رنگ و ساب زده شود با دیگر متریال های نما برابر است. ولی توجه داشته باشید که حتماً باید رنگ نانو داشته باشد که مانع جذب آب و خاک شود.

    1. سلام محسن عزیز
      بیشترین کاربرد چوب ترمووود برای نما است ولی برای کف تراس و فضای بیرون هم می شود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button