نمای کرتین وال سنگی

نمای کرتین وال سنگی

شاید به جرات بتوان گفت که اولین چیزی که در یک ساختمان جلب توجه می‌نماید نمای بیرونی آن است. طراحی نمای ساختمان به عنوان یک پوسته محافظ برای ساختمان شناخته می‌شود که باعث افزایش زیبایی و جذابیت آن خواهد شد. افرادی که به دنبال ایجاد زیبایی منحصر به فرد برای ساختمان خود هستند نمای شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند. نمای شیشه‌ای دارای تنوع زیادی است که یکی از کاربردی‌ترین آن نمای کرتین وال سنگی است.

زمانی که پروژه ساخت و ساز یک ساختمان به اتمام می‌رسد، بسیاری از افراد به دنبال انتخاب یک نمای جذاب و یک عایق هوشمندانه برای آن هستند. نمای کرتین وال سنگی به عنوان یک پوشش دهنده خارجی ساختمان است که مزایای زیادی برای استفاده دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نمای کراتین وال سنگی مطالب قابل توجهی را بیان کنیم.

کرتین وال Curtain Wall یک پرده بین دو فضای بیرونی و درونی یک ساختمان است که به دیوار پرده‌ای شهرت دارد. کرتین وال از دو بخش سنگین و انعطاف پذیر تشکیل شده است. در بخش سخت آن می‌توان استحکام دیوار را در نظر گرفت و بخش انعطاف پذیر آن مربوط به سبکی و زیبایی آن است. نمای کرتین وال سنگی یکی از نماهای پرکاربرد ساختمان‌های امروزی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های ضد آب و حفظ تبادل حرارتی بین محیط داخلی و خارجی یک ساختمان، مورد توجه افراد قرار دارد.

این دیوار بر اساس ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در برابر زلزله، شرایط جوی نامناسب هوایی نظیر باد و طوفان بسیار مقاوم است. نمای شیشه‌ای کرتین وال با ترکیب متریال‌های سبک، قابل استفاده در نمای ساختمانی محیط‌های مختلف است. ترکیب و ایجاد کردن یک نمای ساختمای سبک باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله خواهد شد. نمای کرتین وال سنگی از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که شناخت هر بخش باعث می‌شود تا افراد بتوانند تصمیم بهتری را در انتخاب این گونه نماها اتخاذ کنند.

همچنین مطالعه نمایید:

مراحل و چگونگی اجرای نمای کرتین وال

نمای کرتین وال سنگی چیست

نمای کرتین وال سنگی از چه بخش‌های تشکیل شده است؟

در یک نگاه کلی می‌توان بیان کرد که کرتین وال سنگی از دو بخش اصلی نگه دارنده و مصالح پر کننده تشکیل شده است. در تولید این گونه از نماها می‌توان از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده کرد. هر چه نمای ایجاد شده سبک‌تر باشد می‌تواند مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد. در نمای کرتین وال سنگی به صورت عمده از شیشه به عنوان مصالح غالب استفاده می‌شود. وجود شیشه‌های نسل جدید به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند بدون جا به جایی هوا از یک عایق بندی مناسب استفاده کنند.
وجود نمای کرتین وال باکیفیت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد چرا که بهره‌گیری از یک نمای کرتین وال سنگی باکیفیت باعث جلوگیری از تبادل هوا بین محیط داخلی و بیرونی ساختمان می‌شود. انعطاف پذیری این گونه نما‌ها باعث شده است تا افرادی که برای منازل مسکونی و یا بیمارستان‌ها می‌خواهند از کرتین وال استفاده کنند قادر باشند تا با ترکیب کردن مصالح متنوع دیگر، فضای دید به داخل ساختمان را محدود نمایند.

همچنین مطالعه نمایید:

اجرای نمای کرتین وال در تهران چگونه است؟

ترکیب کردن مصالح مختلف نظیر صفحات فلزی، سنگ، سرامیک و غیره باعث شخصی سازی در ایجاد نمای کرتین وال سنگی خواهد شد.

زمانی که بخواهید از این نمای خوشگل و منحصر به فرد استفاده کنید باید از یک زیرساخت پروفیل آلومینومی برای سوار شدن شیشه بهره بگیرید.

زیر ساخت نمای کراتین وال، به صورت شبکه‌ای از اعضای عمودی و افقی است که می‌تواند از نوع آلومینیومی، فولادی و چوبی باشد.

مزایای استفاده از نمای کرتین وال سنگی:

استفاده از یک نمای شیشه‌ای برای محیط بیرونی ساختمان، علاوه بر ایجاد زیبایی‌های منحصر به فرد می‌تواند دارای مزایای زیادی باشد که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیشگیری از نفوذ آب به محیط داخلی ساختمان
  2. جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش مصرف انرژی
  3. داشتن زیبایی منحصر به فرد و کیفیت بالای ساخت
  4. سرعت بالا در نصب و راه اندازی آن
  5. سبک بودن نمای شیشه‌ای که باعث افزایش مقاومت ساختمان خواهد شد
  6. کاهش هزینه‌های مراقبت و نگهداری
  7. استفاده از حداکثر روشنایی طبیعی در طول روز
  8. ترکیب شدن با انواع پوشش‌های موجود در بازار
  9. محدود کردن دید به داخل محیط یک ساختمان با بهره‌گیری از شیشه‌های رفلکس
  10. ایجاد یک فضای داخلی دلنشین
مزایا استفاده از کرتین وال سنگی

شیوه‌های نصب نمای کرتین وال سنگی چگونه است

برای نصب و اجرای پروژه نمای کرتین وال می‌توان از سه شیوه مختلف استفاده کرد. هر شیوه دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است که افراد می‌توانند متناسب با نیاز خود یک شیوه را انتخاب کنند:

روش استیک
در این روش که به شیوه کارگاهی نیز معروف است، بیشتر اتصالات کار در محل پروژه ساختمانی انجام می‌شود. در این شیوه، تمام اتصالات به شکل همسان به صورت متناوب در محل پروژه نصب و راه اندازی خواهد شد. روش کارگاهی زمان زیادی را برای اجرا نیازمند خواهد داشت که شاید مورد پسند بسیاری از افراد نباشد.

روش فریم لس

این شیوه به عنوان به صرفه‌ترین شیوه نصب و اجرای پروژه نمای شیشه‌ای است که اسپیسرهای شیشه به صورت یو شکل در می‌آیند. وجود این حالت باعث خواهد شد تا لقمه‌های مخصوص جهت نگهداری شیشه بر روی زیر ساخت نصب و فیکس شوند. اگر بخواهید برای ساختمان‌های مرتفع از روش فریم لس استفاده کنید قطعا زیر ساخت نصب شده برای تحمل شیشه کافی نخواهد بود.

روش فریم دار

برای نصب نمای کرتیل وال سنگی می‌توان از روش فریم دار نیز استفاده کرد. در این شیوه، شیشه به صورت کامل بر روی فریم‌های آلومینیومی در کارخانه نصب شده و به صورت پنل آماده به پروژه مورد نظر منتقل می‌شود. این سیستم به گونه‌ای است که از استحکام بالایی برخوردار بوده و سرعت اجرای زیادی دارد.

طرح های نمای کرتین وال سنگی

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button