آشنایی با انواع نمای کرتین وال

Curtain Wall

نمای کرتین وال (Curtain Wall) از جمله نماهای ساختمانی است که شما می توانید به سادگی ظاهر ساختمان را به واسطه آن با تغییری خاص و شگرف روبرو کنید؛ چرا که نمای هر ساختمانی صد در صد تاثیر مستقیم در شکل ظاهری و البته زیبایی ساختمان دارد. به همین دلیل است که علاوه بر جلوه زیبا شناسی آن شما به عنوان یک عایق بندی مناسب باید از نمایی قابل قبول استفاده کنید.

نمای بیرونی انواع ساختمان را به عنوان یک لایه محافظتی می شناسند که امروزه شما در سطح شهر نماهای مختلفی را می توانید همانند نمای کرتین وال مشاهده کنید. البته چنانچه شما فرد باهوشی باشید، قبل از اینکه نمای خود را مشخص کنید، به مزایا، ویژگی ها و مشخصات آن توجه بسیاری دارید؛ چون که هر کدام از انواع نمای ساختمان با یک هزینه و بودجه خاص مورد استفاده قرار می گیرد که البته ما قصد داریم در این مقاله شما را با نمای زیبا و باکیفیت کرتین وال آشنا کنیم.

نمای کرتين وال (Curtain Wall) یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

این نوع نما کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به گونه ای است که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با نتشهای ناشی از زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد و بصورت Self Supportو تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد.این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

در این سیستم بدلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار است احتیاجی به شبکه بندی جهت زیر سازی نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه ساختمان متصل می شوند.

کرتین وال نوعی دیگر از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفيل های آلومينيوم استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد . کرتین وال خود یک سازه محسوب می شود.

نمای کرتین وال بانیان نما

نمای کرتین وال چیست؟

اگر نام نمای لامل را شنیده اید بهتر است بدانید که این نما در اصل همان نمای کرتین وال (Curtain Wall) است که به نام دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه برای ساختمان های مدرن از نمای زیبای کرتین وال به عنوان یک نمای کاربردی استفاده می شود که البته شما ساختار خود ایستا را نباید در این نما از یاد ببرید؛ چرا که در این ساختار وزن شیشه عمدتا بر روی سازه کرتین وال قرار می گیرد و به همین دلیل شما تا این جای مقاله باید متوجه شده باشید که این نما را یک نمای شیشه‌ای می توان در نظر گرفت.

چنانچه شما در هنگام نصب به صورت صحیح عملیات نصب را انجام دهید صددرصد زیبایی نما نسبت به دیگر نماها بیشتر به چشم می آید. بدون هیچ اغراقی می توان این نما را جزء بهترین ها برای انواع ساختمان در نظر گرفت؛ چون که به صورت یک سازه کاملا مستقل با ویژگی های قابل قبولی که دارد مورد کاربرد قرار می گیرد. البته استفاده از مصالح سبک مانند ترکیبات آلومینیوم و شیشه نیز می تواند به استاندارد این نوع نما اشاره واضحی داشته باشد.

نمای کرتین وال (Curtain Wall) نوعی نمای شیشه است که بیشتر برای ساختمان ها بلند مرتبه مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع این نما یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

نوعی نمای شیشه است که بیشتر برای ساختمان ها بلند مرتبه مورد استفاده قرار میگیرد. ساختار نمای کرتین وال به گونه ای است که هیچگونه بار مرده ای را متوجه ساختمان نمی کند.

نمای کرتین وال به عنوان یک عایق عمل کرده و علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به داخل از هدر رفت گرمای داخل نیز جلوگیری می کند. نمای کرتین وال در تغییرات دمایی، نیروی جنبشی ناشی از نیروی باد مابین طبقات و نیروهای لرزه ای بسیار مقاوم است.

از دیگر ویژگی های نمای کرتین وال می توان به عایق حرارت بودن، امنیت بالا و آکوستیک بودن آن اشاره کرد. نمای کرتین وال برای هر ساختمان با توجه به موقعیت مکانی پروژه، ارتفاع ساختمان، ارتفاع طبقات و نیاز کارفرما محاسبات مخصوصی دارد.

این نوع نما کاملا به صورت صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به گونه ای است که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با تنش های ناشی از زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد و بصورت Self Support و تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد. این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

در این سیستم بدلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار است احتیاجی به شبکه بندی جهت زیر سازی نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه ساختمان متصل می شوند.

نمای کرتین وال چیست

زمانی که نام کرتین وال (Curtain Wall) به گوشتان میخورد شاید با خود فکر کنید که این نوع نما هم مثل نمای سرامیک و یا نمای آجری و … باشد اما باید بدانید که این نما نیز جز نمای خشک و مدرن محسوب می شود و نوعی نمای شیشه ایی است.

اغلب برای ساختمان های بلند از این نوع نما استفاده می کنند. نمای کرتین وال بسیار سبک وزن و نازک می باشد. نمای کرتین وال یک نوع عایق حرارتی است و از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نمای کرتین وال Curtain Wall چیست؟

نمای کرتین وال در ساختمان چیست و مزایا و معایبی دارد؟ در واقع ظاهر ساختمان اولین چیزی است که به چشم ما می خورد و همه توجه ما جلب نمای ساختمان میشود. پس چه بهتر است که از بهترین نوع نما برای زیبایی ساختمان خود استفاده نماییم.

یک نوع نما و ظاهری که علاوه بر زیبایی و جذابیت، یک عایق مناسب و محافظ خوب برای ساختمان باشد. می توان گفت که نمای کرتین وال یکی از پرطرفدار ترین نماهای ساختمانی است.

نکته مهم در طراحی نمای ساختمان باید رعایت شود، این است که باید نمایی را انتخاب نمایم که علاوه بر زیبایی نقش محافظ ساختمان را نیز ایفا نماید.

نمای ساختمان علاوه بر زیبایی که به خود ساختمان می دهد، به زیبا سازی شهر نیز کمک می کند.

تفاوت کرتین وال با دیگر نما ها در چیست؟

از جمله تفاوت هایی که شما می توانید بین نمای کرتین وال با دیگر نمادها در نظر بگیرید، صددرصد در ابتدای کار سیستم مستقل و مستحکمی است که این نما از خود بر جای می گذارد. به خاطر نصب آسان و تحمل سنگینی شیشه به دوش می کشد بدون شک استفاده از آن مقرون به صرفه تر است.
البته مستقل بودن سازه خود می تواند تفاوت اصلی با دیگر سازه ها به حساب آید. شما می توانید انواع لامل را به واسطه نوع طراحی و کاربرد در مدل های آلومینیومی، فولادی و چوبی در نظر بگیرید که هر کدام می‌تواند وابسته به نوع نیاز و کاربرد شما استفاده خاص و مجزایی داشته باشد. معمولا به لامل های عمودی مولیون و لامل های افقی ترنسم گفته می‌شود.

دلیل استفاده از نمای کرتین وال چیست؟

دلیل این که به نمای کرتین وال سازه خود ایستا گفته می شود این است که این نما به هیچ عنوان بار خاصی را از ساختمان تحمل نمی‌کند و تنها وزنی که به دوش می کشد وزن خود نما است. به همین دلیل می‌تواند در برابر شرایط جوی همچون برف، باد و طوفان استقامت بی نظیری را از خود نشان دهد. البته انواع مختلف این نما هرکدام کاربرد خاصی را به خود اختصاص داده است.
دلیل این که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که به واسطه عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی اکثرمشتریان باهوش می‌دانند برای جلوگیری از اتلاف دمای محیط و نور بهتر است که از این نوع دما استفاده کرد. همچنین به خاطر سبک بودن سازه شما می توانید پایداری و دوام قابل قبولی را در برابر انواع حوادث طبیعی مانند زلزله انتظار داشته باشید. اما بی انصافی است اگر نصب آسان آن را نادیده بگیریم؛ چرا که نسبت به نماهای دیگر نصب بسیار آسان تری دارد.

دریافت مشاوره رایگان

این نوع مهندسی نما، نیاز به زیرسازی آهنیSelf Supportندارد و تنوع رنگی نامحدودی داشته که استفاده از طرح های چوبی نیز برای آن امکان پذیر می باشد. این سیستم، در برابر تنشهای قائم و جانبی از قبیل باد، زلزله و تکانهای شدید کاملاً پایدار است.زیبایی فوقالعاده و منحصر به فرد این سازه در نما امتیاز نهایی آن است. شیشه های استفاده شده در این سیستم18 الی 40 میلیمتر ضخامت دارد و ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان را به صورت کامل انجام می دهند.طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم به همراه عدم استفاده از پیچ و پرچ در مونتاژ و طراحی باز شوی مخفی در این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالارفتن ضريب مقاومت و آبندی و هوابندی شده است.

تفاوت نمای کرتین وال Curtain Wall چیست؟

در ابتدا بهتر است تا یک تعریف درست و جامع برای کرتین وال داشته باشیم. در واقع نمای کرتین وال Curtain Wall یک لغت و اصطلاح انگلیسی در صنعت ساختمان سازی و طراحی نما ساختمان است که ترجمه فارسی آن دیوار پرده ای است اما همه مهندسان و طراحان نمای ساختمانی نیز از اصطلاح نمای کرتین وال استفاده می کنند.

نمای کرتین وال یک سیستم نما مدرن ساختمانی شناخته شده است که بسیار مقاوم و ایستا است. در اصل نمای کرتین وال یک نوع نمای شیشه ایی است که ساختمان را در مقابل طوفان و باد و باران و … حفظ میکند همچنین عایق حرارتی است.

اگر بخواهیم کمی بیشتر نمای کرتین وال را توضیح دهیم، باید گفت که این نوع نما ساختمان در دسته بندی نمای خشک ساختمانی و البته نمای تهویه شده ساختمانی قرار گرفته است. 

تفاوت نمای کرتین وال Curtain Wall چیست

نمای کرتین وال Curtain Wall

نمای کرتین وال نوعی دیگر از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفيل های آلومينيوم استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد. کرتین وال خود یک سازه محسوب می شود.

این نوع مهندسی نما، نیاز به زیرسازی آهنی Self Supportندارد و تنوع رنگی نامحدودی داشته که استفاده از طرح های چوبی نیز برای آن امکان پذیر می باشد.

این سیستم، در برابر تنش های قائم و جانبی از قبیل باد، زلزله و تکان های شدید کاملاً پایدار است. زیبایی فوق العاده و منحصر به فرد این سازه در نما امتیاز نهایی آن است.

شیشه های استفاده شده در این سیستم 18 الی 40 میلیمتر ضخامت دارد و ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان را به صورت کامل انجام می دهند. طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم به همراه عدم استفاده از پیچ و پرچ در مونتاژ و طراحی باز شوی مخفی در این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالارفتن ضريب مقاومت و آبندی و هوابندی شده است.

 

نمای کرتین وال Curtain Wall

تاریخچه نمای کرتین وال چیست؟

حالا که با نمای کرتین وال آشنا شده اید بهتر است تا کمی هم با تاریخچه آن هم آشنا شوید. جالب است بدانید که در قرن نوزدهم، با توسعه استفاده از صفحات شیشه ای بزرگ در ساختمان ها، سیستم های نمای کرتین وال نیز ظاهر شدند. از اواسط دهه سی و با شروع استفاده از آلومینیوم در صنعت ساختمان، استفاده از نما در دیوارهای نما محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

نمای کرتین وال سیستم های روکش غیر سازه ای برای دیوارهای خارجی ساختمان است که اغلب در نمای ساختمان های بزرگ طبقاتی استفاده می شود.

نمای کرتین وال مانع ما بین دیواره داخلی و فضای خارجی است و بنابراین باعث کاهش وزن و بارهای وارد شده به عنوان باد و ارتعاشات شدید بر روی سازه های اصلی ساختمان می شود. این یکی از مهمترین مزایای استفاده از کرتین وال به جای به نمای سنتی ساختمان است.

نمای ساختمان های کرتین وال از قاب آلومینیومی سبک ساخته شده است. هنگام نصب و اجرای نمای کرتین وال، پانل های مات و شفاف، که معمولاً از شیشه ساخته می شوند، بین قاب های خاصی نصب می شوند.

نماهای کرتین وال را می توان با ترکیبی از سیستم های دیگر مانند چوب تا زیبایی به سبک مدرن تری طراحی کرد، همچنین عایق بندی بالاتری نیز وجود دارد.

تا قرن نوزدهم، دیوارهای محیطی ساختمان به عنوان یک تکیه گاه عمل می کردند و وظیفه تحمل بار کلی سازه را بر عهده داشتند. با توسعه صنعت فولاد ساختمانی، امکان استفاده از آن به عنوان ستون های تحمل پذیر و همچنین ساخت دیوارهای خارجی غیر باربر، بسیار سبک تر و کوچکتر از دیوارهای آجری قدیمی امکان پذیر شد.

به همین دلیل با گذشت زمان، استفاده از شیشه به عنوان نمای خارجی افزایش یافته و سیستم نمای شیشه ایجاد شده است.

تاریخچه نمای کرتین وال

در مورد انواع نمای کرتین وال چه می دانید؟

چنانچه نام فول فریم کرتین وال را شنیده باشید در این مدل کاربردی نمای کرتین وال شیشه های دوجداره و یا حتی شیشه های چند جداره می توانند با استفاده از چسب های پایه سیلیکون فضای خالی بین دو شیشه را به نمایش بگذارد. در مدل یو چنل کرتین وال به واسطه اینکه درون کاست به سکل Uانگلیسی است می توانید با لقمه های فلزی مابین فضای بین لامل را به صورت افقی و عمودی مشاهده کنید. اما در پایان مدل فیسکپ کرتین وال را تنها با لامل افقی و یا عمودی می توان مورد استفاده قرار داد. هرکدام از مدل های گفته شده به واسطه نوع مشخصات و ساختار خود قیمت متفاوتی را برآورد می کند که چنانچه شما از یک فروشگاه اینترنتی معتبر یه خرید انواع مدل های کرتین وال بپردازید قطعا قیمت مقرون به صرفه تری را می توانید پرداخت کنید.

کرتین وال انواع بسیاری دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. اما پرطرفدار ترین نماهای کرتین وال، نمای کرتین وال شیشه ایی می باشد که احتمالا این نوع نما ساختمانی را در اطراف خود و خیابان های شهر بسیار دیده باشید.
یکی از دلایلی که از کرتین وال به عنوان نما ساختمان استفاده میشود، سبک بودن این سازه ها است همین امر باعث می شود تا فشار و باری که به ساختمان وارد می شود بسیار کاهش یابد و ساختمان را در مقابل زلزله مقاوم سازد. همچنین علاوه بر زیبایی بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل بسیاری از افراد از این نوع نما برای ساختمان خود استفاده می کنند.
اگر بخواهیم بیشتر با کرتین وال آشنا شویم باید بگوییم که در واقع کرتین وال، لامل و شاسی هایی هستند که در اطراف ساختمان قرار می گیرند.

 کرتین وال را می توان در دو نوع رده اصلی Face cap و Full Frameless طبقه بندی نمود.

استفاده از درپوش های ویژه در Face cape و عدم وجود این درپوش ها در Full Frameless از بارز ترین وجوه تمایز این دو سیستم می باشد. در طراحی پروفیل های این سیستم مباحث مربوط به زلزله, باد و محاسبات استاتیکی رعایت شده و مصالح مورد نیاز هر پروژه بنا به اقتضای هر پروژه جداگانه محاسبه و خصوصیات پروفیل کرتین وال مربوطه مشخص می گردد.

 

کافیست با ما در تماس باشید !

جهت سفارش نمای کرتین وال و یا دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق دکمه تماس با ما با مشاوران و کارشناسان تیم بانیان نما مبنا در ارتباط باشید ...

معرفی انواع سیستم کرتین وال Curtain Wall System

کرتین وال از سه سیستم اصلی تشکیل شده است: محکم، محافظت در برابر نفوذ آب، مقاوم در برابر فشار.

بستن دیوارهای جلو به انعطاف پذیری کامل بین بلوک های دیوار و قاب بستگی دارد. سیستم های مدیریت آب شامل رطوبت است که از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند. با این وجود سیستم های کنترل شده آب از ورود هوا جلوگیری می کنند. این قوی ترین سیستمی است که مقاومت قابل اعتمادی در برابر هوا و آب ایجاد می کند.

مزایای استفاده از نمای کرتین وال چیست؟

  1. سبکی ساختار و کاهش بارمرده ساختمان
  2. افزایش مقدار نور ورودی به ساختمان
  3. کاهش مصرف انرژی به دلیل عایق بندی حرفه ای
  4. سرعت بالای اجرا
  5. عایق بندی کامل رطوبتی و حرارتی و صوتی
  6. امکان ترکیب آسان با سایر سیستم های پوشش نما
  7. امکان اجرا به صورت پیش ساخته و یا نیمه پیش ساخته
  8. تنوع ویژگی های و آپشن های ظاهری سیستم
  9. زیبایی و بخشیدن جلوه های خاص مدرن در شب و روز
  10. امکان نصب انواع مدل های بازشو بر روی آن
  11. کاهش هزینه های بهره برداری و نگهداری ساختمان
  12. کیفیت بالای قطعات
  13. تامین شرایط آسایش ساکنین
  14. رفتار تنشی مناسب در مقابل نیروی زلزله
  15. نهایت استفاده از شفافیت نور روز
  16. جلوگیری از دستبرد و سرقت
  17. دارای استاندارد های Passive House
  18. امکان اجرای Glass Roof تا شیب 2درجه
  19. امکان استفاده از شیشه های یک ، دو یا چند جداره
  20. امکان استفاده از طیف عظیم طرح ها و رنگ های شیشه

دسته بندی نمای کرتین وال از نظر اجرا

 

نوع قابسیستم semi unitizedسیستم unitized

۱-نوع قاب:

  • قاب ۶۰ میلی متری
  • قاب ۵۰ میلی متری
  • قاب فریملس ۶۰ میلی متری
  • قاب فریملس ۵۰ میلی متری
  • قاب فریملس ۶۰-۵۰ میلی متری تایپ اس

۲-سیستم Semi Unitized

در این حالت، پروفیل های عمودی جزئی هستند، به این ترتیب مشبک نما، که شامل پروفیل های افقی و عمودی به صورت قاب با عرض یک شیشه و ارتفاع 1 یا 2 طبقه است، در کارخانه تولید می شود و سپس مونتاژ می شود در محل پروژه و شیشه های موجود در آن. نصب خواهد شد. از آنجا که قاب ها بدون شیشه به محل پروژه منتقل می شوند، این قاب ها می توانند به راحتی به طبقات فوقانی منتقل شوند. بنابراین سرعت اجرای نمایش از حالت قبلی بیشتر است. و مقاومت بالایی در برابر لرزش و زلزله داشته باشند. و معمولاً ابعاد آن 170 در 180 سانتی متر است.

۳-سیستم Unitized

در این حالت، از آنجا که پروفایل ها از لحظه اجرای پروژه در سایت پروژه ساخته می شوند، سرعت اجرا و تکمیل آن زیاد است. شیشه ها نیز همزمان با اجرای پروژه با بسته بندی مناسب به محل پروژه منتقل می شوند. از مهمترین مزایای این روش این است که بدون نیاز به نصب داربست می توان آن را اجرا کرد.

نمای کرتین وال از نظر اجرا

قیمت طراحی و اجرای نمای کرتین وال چقدر است؟

قیمت طراحی و اجرای نمای کرتین وال می تواند به عوامل مختلفی مربوط باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در طراحی نمای کرتین وال از یک تیم مهندسی حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید به دلیل کم تجربگی و دانش کم تیم های مهندسی یا معماران تازه کار، کار با کیفیتی را انجام دهید و متحمل هزینه نشوید.

قیمت نمای کرتین وال بستگی زیادی به نوع اندازه گیری ها و محاسبات دارد. زیرا هرچه عناصر فوق دقیق تر باشند، قیمت نمای کرتین وال نیز دقیق تر است. 

جمع بندی

امروزه به واسطه بالا رفتن سطح آگاهی مردم و همچنین پیشرفت تکنولوژی و فناوری بسیاری از افراد به زیبایی و ساختار حفاظتی مکان های مورد نظر خود توجه بسیار ویژه‌ای دارند. به همین دلیل است که امروز شما استفاده و کاربرد نمای کرتین وال را با نمونه های گفته شده بسیار مشاهده می کنید. البته در این بین، وجود انواع عایق های صوتی، حرارتی و رطوبتی خود می تواند دلیل موجهی برای استفاده هوشمندانه از این نوع نما باشد.

نمونه طراحی و اجرای نمای کرتین وال ساختمان

نمای کرتین وال / اجرای نمای کرتین وال / طراحی نمای کرتین وال / طراحی و اجرای نمای کرتین وال / مشاوره نمای کرتین وال / انواع نمای کرتین وال / انواع کرتین وال / کرتین وال

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

16 پاسخ

  1. با سلام و احترام از توضیحات نوشته شده در رابطه با نمای کرتین وال تشکر و قدردانی میکنم. بسیار جامع و عالی

  2. من از این نما برای ساختمان شرکت استفاده کردم واقعاعالی و خوب بود. مرسی از تیم خوب بانیان نما. هم قیمت خوبی داشت و هم خیلی تمیز و شیک خلاصه که عالی بود

    1. سلام فرشاد عزیز
      خیر ، متراژ نما بصورت کلی است. اگر بخواهید نما را کرتین وال کار کنید یا هر متریال دیگر، خیلی تفاوت ندارد. سطح‌نما متراژش مشخص است.

  3. خیلی عالی بود . مطالبتون خوب بود. تماس هم گرفتم مشاوره نمای کرتین وال گرفتم عالی بود خسته نباشید به تیم خوبتون

    1. سلام وقت بخیر
      سپاس از محبت شما . برای مشاوره بیشتر با جناب آقای مهندس صفرزاده 09123153599 در ارتباط باشید.

    1. سلام امین عزیز
      بله ، نمای کرتین وال برای تمامی کاربری ها قابل استفاده است. برای مشاوره رایگان با شماره بالای سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button