پنجره دایره ایی در نمای ساختمان

پنجره دایره ایی در نمای ساختمان
از پنجره دایره ایی در نمای ساختمان استفاده کنیم یا نه؟ به هنگام انتخاب نمای مناسب برای ساختمان سختترین کار این است که ببینیم چه نمایی برای ساختمان مناسب است و بعد انتخاب بهترین نوع پنجره می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با مزایا و معایب پنجره دایره ایی در نمای ساختمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از پنجره دایره ایی در نمای ساختمان

پنجره‌های بزرگ و گردی که در این نمای ساختمان قرار دارند، باعث خاص شدن این نما گردیده اند. اغلب طراحان برای خاص تر شدن نمای ساختمان از پنجره دایره ایی در نمای ساختمان استفاده می کنند که یکی از مزایای پنجره گرد شده است.

مزایای پنجره دایره ایی در نمای ساختمان

استفاده از پنجره دایره ایی در نمای ساختمان مزایای بسیاری دارد. فواید نور طبیعی در نمای ساختمان بی شمار است. علاوه بر تاثیر آن در سلامتی، استفاده‌ی هرچه بیشتر از نور طبیعی باعث کاهش هزینه‌های روشنایی و گرمایشی خانه به خصوص در نواحی سردسیر می‌شود. همچنین با داشتن پنجره هایی بزرگ، تهویه هوای داخلی آسان و بدون دردسر انجام می‌پذیرد. از اینرو معماران استرالیایی گامی در جهت استفاده هرچه بیشتر از پنجره در نمای ساختمان برداشته اند.

اهمیت پنجره دایره ایی در نمای ساختمان

معمار درباره ی استفاده از پنجره دایره ایی در نمای ساختمان توضیح داد:« یکی از بهترین راه حل ها برای طراحان در کاهش وزن سازه و هماهنگ سازی آن، استفاده از پنجره است که علاوه بر مزایای بی شمار، به زیبایی نمای ساختمان نیز می افزاید».

این پنجره ها که با قاب فلزی ساخته شده اند،چشم اندازی از دیوار های صاف و سفید مرمری داخلی فراهم می کنند که از بیرون مشخص است اما با توجه به کم رفت و آمد بودن منطقه و دستری محلی، این مشکل برطرف شده است.

معمار درباره این طراحی گفت:« این آپارتمان های حومه شهری که مالکان آنها نه سرمایه داران بلکه طبقه متوسط هستند، طراحی شده اند تا زیبایی، سادگی و راحتی را برای مالکانشان فراهم کنند».

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button