احداث یک برج روی عرشه

احداث یک برج روی عرشه در لندن …. پس از بحران اقتصادی که از سال 200 میلادی گریبانگر بسیاری از کشورهای جهان شد. شهر لندن نیز چندان ساخت و ساط جدیدی از لحاظ احداث برج و ساختمان بلندمرتبه و همچنین به نمایش درآوردن برجهایی با معماری نوین و تکنولوژی های ساخت دنیا به خود ندیده است.

تا انتهای مقاله با تیم بانیان نمای مبنا مجری انحصاری طراحی و اجرای نمای خشک و مدرن همراه باشید.

این در حالی است که با این وجود طرح ساخت برج 100 Bishopsgate روی عرشه که در هما اوایل آغاز بحران مالی جهان ارائه داده شد و یکی از تکنیکی ترین برج های منطقه نیز محسوب می شد. پس از رایزنی های مختلف سرانجام به مرحله بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع نمای خشک

می توان گفت در شهر لندن 100 Bishopsgate جزو اولی برج هایی است که تکنولوژی معماری و تکنولوژی ساخت و طراحی سازه در آن صددرصد به کار رفته است و بر این اساس ساخته می شود.

برج 100 Bishopsgate
برج 100 Bishopsgate

احداث یک برج روی عرشه در لندن که از سال گذشته در مراحل طراحی و نقشه کشی های ایتدایی به سر میبرد، تا سال 215 میلادی به پایان رسید.

این برج تنها برج در شهر لندن به شمار میرود که پایه های آن بر روی عرشه و ورقه های فولادی سخت به صورت تلفیقی قرار گرفته و بر این اساس در مقابل زلزله صددرصد مقاوم خواهد بود. ورقه های فولادی که بر عرشه های فولادی به صورت تلفیقی قرار می گیرد، پایه مستحکمی را ایجاد کرده و به خوبی می تواند تعادل ساختمان را با تکان های سنگین حفظ کند. همچنین لوله های کامپ.زیت استیل، آلمینیوم، آهن و فیبر پلاستیک حرارتی سخت برای سطح زیربنای برج 100 Bishopsgate در نظر گرفته شده که در زیرزمین نصب می شوند. این لوله های کامپوزیت به بدنه ورقه فولادی مرکب متصل می شوند و در زیر زمین فرو می روند.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی نمای ترمووود

البته پایه ای که برای این لوله ها در نظر گرفته شده از قطر آن ها کمی بزرگتر است و به اندازه بین یک تا 2 درجه اختلاف وجود دارد. این اختلاف سبب می شود گردش پایه ها با آزادی عمل بیشتری صورت گیرد و هنگام وقوع زلزله یا گردبادهای سنگین، تعادل ساختمان به طور کامل حفظ شود. همچنین تنعطتف پذیری لوله های کامپوزیت به گونه ایی است که حتی در زمان ورود فشار سنگین از بدنه ساختمان حالت قوس و شکست مدوری را پیدا می کنند و بدون ایجاد هر گوه شکاف و ترک خوردگی، در مدت زمان کوتاهی تعادل ساختمان را تحت کنترل قرار خواهند داد.

این لوله های استحکامی در اندازه و سایزهای متفاوت طراحی شده اند که هر یک از آن ها با توجه به وزن اصلی ساره و قرار داشتن بخش های اعظم و سنگین برج بر روی آن ه ، انتخاب خواهند شد.

برج معروف لندن
برج معروف لندن

فضای داخلی معادل یک میلیون فوت مربع (90 هزار متر مربع) به ساخت 2 ساختمان بلندمرتبه در این برج که شامل 40 طبقه می شود، اختصاص داده شد و حدود 44 هزار فوت مربع (4 هزار متر مربع) نیر برای طراحی طبقات اداری در این برج در نظر گرفته شده است.

گروه های Woods Bagot و Alleis & Morrision به عنوان مجری این طرح بین المللی معرفی شده اند.

در ادامه می تون به این نکته اشاره کرد که طراحی شیب دار بدنه شیشه ای این برج که با انواع ورقه های LEED نقره ای طلایی پوشش داده شده از دیگر امکانات این برج است که کل منطقه اطراف را در خود انعکاس داده و جذابیت ویژه ای را در فضا ایجاد کرده سات. شاید خالی از لطف نباشد که اشاره کوتاهی به سازه های متحرک گردشی که در چند سال اخیر برای تعادل ساختمان برای آن تعبیه شده است. با این وجود ارائه تکنولوژی جدید ضد زلزله برج 100 Bishopsgate بر پایه حفظ تعادل ساختمان با استفاده از ورقه های مرکب فولادی است استوار است که توانسته نوآوری جدیدی را در زمینه تکنولوژی ساخت به جهان عرضه دارد.

 

منبع خبر  مجله ساختمان

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره و خرید و سفارش نصب با بانیان نما مبنا در تماس باشید:

مشاوره و فروش

پل ارتباطی:

تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۶۰۱۹۵۴
تماس با کارشناس فروش: ۰۹۱۲۳۱۵۳۵۹۹

دفتر تهران: ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی

⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button