ایمن سازی ساختمان ها امری اجباری

ایمن سازی ساختمان ها امری اجباری

همواره باید از املاک و داشته هایمان محافظت نماییم که ایمن سازی یکی از فاکتورهای محافظت از ساختمان و املاک می باشد. بعد از حادثه تلخ پلاسکو ایمن سازی ساختمان ها امری اجباری شد که در ادامه سخنان آقای مهدی صالحی را در این خصوص می شنویم.

به نقل از مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران :

ایمنی از جنس سرمایه گذاری است نه هزینه

بحث ایمنی در ساختمان ها در حوزه ساختمان های در حال ساخت و ساختمان های موجود درحال بهره برداری و موضوعی است که باید به جد دنبال شود. البته هر کدام از این ها چالش های خاص خود را دارند. مثلا در خصوص ساختمان های در حال ساخت علیرغم اینکه قانون گذار پیش بینی های دقیقی را انجام داده.

اما در فرایند اجرا در حال حاضر، کندی ها و عدم هماهنگی هایی وجود دارد که هر چقدر آنها در این گردهمایی ها به گفتگو بگذاریم همه ذینفعان از جمله مالکین، سازندگان، طراحان، ناظرین و حتی بهره برداران به هم نزدیکتر می شوند و اتفاقات بهتری می تواند رخ دهد.

همچنین مطالعه نمایید: انواع سنگ آنتیک در نمای خارجی ساختمان

اما چالش بزرگ تر به نظر می رسد در حوزه ساختمان های موجود در حال بهره برداری است که پلاسکو نمونه بارزی از همین ساختمان ها بود که بی پروا زیر بار بهره برداری رفتند و واقعا اگر امروز از مالکین واحدهای تجاری که واحدهایشان را از دست دادند و تقریبا بیش از چهار سال درگیری تبعات آن هستند بپرسیم که آیا حاضر بودید پیش از این اتفان، ایمنی ساختمان خود را با هزینه خودتان تامین کنید مطمنا خواهند گفت که ترجیح میدادند حتی چند برابر اآن مبلع را بپردازند ولی این اتفاق برای آنها نیفتد.

واقعیت این است که ایمنی از جنس سرمایه گذاری است نه هزینه.

خواهش من از همه کسانی که در این حوزه دست اندر کار هستند این است که بسیار به موضوع ایمنی توجه کنند و این را برای آینده و سرمایه گذاری بدانند و هزینه ها مانع نشود که که برای جان و مال مان خطرات و ریسک های زیادی را ایجاد کنیم.

مهدی صالحی
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button