تبدیل مالزی به شهر سبز!!!

تبدیل مالزی به شهر سبز یک ایده خاص برای زیبا سازی شهر و امکلاک و مستغلات و … توسعه دهندگان حوزه ساخت و ساز و املاک و مستغلات مالزی از جمله توسعه دهندگانی هستند که نسبت به سایر کشورهای آسیایی فعالیت گسترده تری را به ثبت رسانده اند و در طول چند سال اخیر به موفقیت های اجرایی در سطح بین الملل دست یافته اند.

مشارکت مستقیم توسعه دهندگان حوزه املاک و مستغلات مالزی در ساخت و ساز سبب شده این گروه از توسعه دهندگان به جایگاه ویژه ای دست پیدا کنند و تاکنون به یکی از بزرگترین سهامداران پروژه های بین المللی ساختمانی کشورهای آسیایی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای سرامیک ساختمان چگونه است؟

تبدیل مالزی به شهر سبز توسط توسعه دهندگان حوزه املاک و ساختمان

طبقه فعالیت تعریف شده برای توسعه دهندگان حوزه املاک و مستغلات جهان، این گروه وظیفه فراهم سازی بستر مناسب برای ساخت و ساز، شناسایی اراضی و املاک مناسب و همچنین عرضه پروژه ها در س طح اقتصاد کلان را برعهده دارند که گروه توسعه دهندگان املاک و مستغلات مالزی این قانون را شکسته و به طور مستقیم در پروژه های ساختمانی مشارکت دارند.

فعال ترین این گروه، اتحادیه توسعه دهندگان مسکن و املاک و مستغلات مالزی (REHDA) بوده که از سال ۱۹۷۰ میلادی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این اتحادیه پس از توسعه زیرساخت های اجرایی خود توانست در ساخت بیش از ۴ میلیون واحد مسکن مشارکت مستقیم داشته باشد و با این اقدام سالانه به رشد ۲۰ میلیون رینگت تولید ناخالص داخلی مالزی کمک کند.

طرح شهر سبز آینده در مالزی
طرح شهر سبز آینده در مالزی

قانون سبز برای ساخت نمای ساختمان

یکی دیگر از اقدامات تأثیرگذار اتحادیه توسعه دهندگان مسکن و املاک و مستغلات مالزی این است که قانون جدیدی را با عنوان ابزار سبز به ثبت رسانده تا با این قانون بتواند به توسعه پایدار سبز پروژه های ساختمانی و همچنین حفظ محیط زیست کمک کند.

قانون ابزار سبز با نظارت کامل یک گروه تحقیقاتی محیط زیست به اجرا در می آید به طوریکه هر یک از اراضی و املاک مورد نظر برای ساخت و ساز یا نوسازی در مرحله نخست از لحاظ زیست محیطی مورد بررسی قرار می گیرند و با دریافت طرح سبز ارزش بیشتری به پروژه نسبت به سایر پروژه ها می دهند.

در واقع به ارزش هر پروژه با دریافت طرح سبز افزوده می شود که این امر برای سهامداران پروژه سود کلانی را به دنبال خواهد داشت. قانون «ابزار سبز» این امکان را به هر پروژه می دهد تا بتوان جدیدترین تکنیک های مربوط به ساختمان سازی سبز در آن ها به اجرا در آورد و از این طریق هم به افزایش طول عمر ساختمان کمک کرده و هم مصرف انرژی را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای خشک ساختمان چگونه است؟

اتحادیه REHDA مالزی با این اقدام توانست به ارزش کاری خود دوچندان بیفزاید و از این راه به یکی از مهم ترین سرمایه داران پروژه های بزرگ ساختمان مالزی تبدیل شود. البته باید یادآور شد این اتحادیه از طریق مشارکت با سازمان توسعه انرژی مالزی موفق شد چنین امتیاز بالایی را به دست آورد و از این طریق قانون جدید خود را به ثبت رسمی برساند.

این در حالی است که کارشناسان اتحادیه توسعه دهندگان مسکن و املاک و مستغلات مالزی مذاکرات خود را با سایر توسعه دهندگان حوزه املاک، شهری، سبز و زیربنایی آغاز کرده تا بتوانند قانون «ابزار سبز» را به طور جامع در فعالیت تمامی توسعه دهندگان به اجرا در آورد. در واقع می توان گفت این قانون با تمامی تولید کنندگان و نوآوران فناوری های سبز ساختمانی کشور و سایر کشورهای آسیایی در ارتباط بوده و به نوعی حامی آنها نیز خواهد بود.

سامانه پویش محیطی شهر
سامانه پویش محیطی شهر

از این رو اهمیت و ارزش قانون (ابزار سبز) به اندازه ای طی چند مدت اخیر افزایش یافته که توجه اکثر توسعه دهندگان حوزه های ساخت و ساز و توسعه شهری مالزی را به سوی خود جلب کرده است. اتحادیه REHDA با این اقدام بزرگ خود توانسته به جایگاه ویژه ای درست یابد و کیفیت اجرایی ساختمان و همچنین هزینه ساخت را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

سایر اتحادیه و سازمان های توسعه دهنده در مالزی برای اجرای طرح «ابزار سبز» باید از فیلتر اتحادیه REHDA بگذرند و از طریق مشارکت با این اتحادیه مجوز کیفی و کمی این قانون جدید را کسب کنند. از این رو در یک سال اخیر اتحادیه REHDA در بیش از ۹۰ درصد پروژه های بزرگ ساختمانی مالزی مشارکت مستقیم و غیرمستقیم داشته است.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای ساختمان ساختمان چگونه است؟

مشارکت غیرمستقیم این اتحادیه به این صورت است که سایر توسعه دهندگان از طریق اتحادیه REHDA مجوز لازم را برای دریافت طرح ابزار سبز» کسب می کنند و اتحادیه در سایر مراحل اجرایی هیچ دخالتی نمی کند. تمامی این عوامل سبب شده تا اتحادیه REHDA به یکی از اصلی ترین و شاخص ترین توسعه دهندگان کشور مالزی تبدیل شود و مشارکت خود را با سایر کشورهای آسیایی و اروپایی نیز آغاز کرده است.

ارتقاء جایگاه توسعه دهندگان املاک و مستغلات مالزی اتحادیه توسعه دهندگان مسکن و املاک و مستغلات مالزی با مشارکت مستقیم در پروژه های ساختمانی و همچنین ثبت قانون ابزار سبز» توانسته نه تنها به حفظ و ارتقاء جایگاه خود دست یابد، بلکه به رشد سایر توسعه دهندگان حوزه املاک و مستغلات مالزی نیز کمک کند که این امر در میان حوزه های مختلف توسعه گری در مالزی اقدام مهم و قابل توجه بوه است.

رونمایی بزرگ‌ترین شهر سبز شرق آسیا در مالزی
رونمایی بزرگ‌ترین شهر سبز شرق آسیا در مالزی

اقدامات اتحادیه REHDA

بنابراین تمامی اقدامات موثر اتحادیه REHDA سبب شد تا این اتحادیه به مادر توسعه دهندگان املاک و مستغلات مالزی تبدیل شود و با این عنوان بتواند به ارتقاء جایگاه رسمی توسعه گری حوزه املاک و مستغلات این کشور کمک کند. در حال حاضر در اکثر پروژه های ساختمانی مالزی، توسعه دهندگان حوزه املاک و مستغلات حضور مستمر و پررنگی دارند که این امر سبب توسعه عملکرد و رشد تکنیک های فنی و اجرایی این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای  طراحی نمای ساختمان  ساختمان چگونه است؟

ارتقاء سیستم های اجرایی در حوزه توسعه گری املاک و مستغلات مالزی به اندازه ای پیش رفته که از مراحل اولیه تهیه و تامین اراضی و سایر مراحل اجرا و عرضه واحدها به متقاضیان تحت نظر این گروه از توسعه دهندگان انجام می پذیرد.

برگزاری سمینار و همایش های تخصصی با محوریت رشد جایگاه توسعه گری املاک و مستغلات و ثبت قانون ابزار سبز طی دوره های مختلف به کسب اهداف بلندمدت اتحادیه REHDA کمک چشمگیری کرده و موجب برخورداری این اتحادیه از سایر مجوزهای کیفی با مشارکت ارگان های دولتی شده است.

منبع خبر  مجله ساختمان

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره و خرید و سفارش نصب با بانیان نما مبنا در تماس باشید:

مشاوره و فروش

پل ارتباطی:

تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۶۰۱۹۵۴
تماس با کارشناس فروش: ۰۹۱۲۳۱۵۳۵۹۹

دفتر تهران: ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی

⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button