معاونت حفاظت و پیشگیری – سازمان آتش نشانی تهران

معاونت حفاظت و پیشگیری - سازمان آتش نشانی تهران

به نقل از محمود قدیری معاون پیشگیری و حفاظت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران:

قوانین در خصوص ساختمان های موجود پاسخگو نیستند.

بیش از 90 درصد ساختمان های شهر، ساختمان های در حال بهره برداری هستند که مردم در آن زندگی می کنند و ایمنی شان به ایمنی این ساختمان ها گره خورده است.

بنابراین ایمنی ساختمان های موجود در اولویت کاری ماست و در میان این ساختمان ها آن دسته که در معرض ریسک و خطر پذیری بیشتری قرار دارند طبیعتا از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

متاسفانه در این خصوصف قوانین پاسخگوی نیاز های جامعه نیستند، برای مثال ما هنوز نمی توانیم مالکین و بهره برداران را ملزم کنیم که الزامات حداقلی را پیاده کنند در حالی که با همین الزامات حداقلی می توان تا بیش از 90 درصد آمار ریسک و خطر را پایین آورد.

همچنین مطالعه نمایید: مراحل و چگونگی اجرای نمای آجری

اما در خصوص ساختمان های جدید، خوشبختانه طی توافقی که با شهرداری و حوزه شهریازی انجام شده تمام آن ها اعم از کوچک و بزرگ با هر تعداد طبقه و هر میزان مساحت بر اساس مصوبه شورای شهر، مکلفند الزامات ایمنی و آتش نشانی را انجام دهند.

البته مشکلات هنوز به طور کامل حل نشده ولی در یک نگاه کلی می توانیم بگوییم که اتفاقات بسیار خوبی افتاده، اگرچه در بحث محصولات و نحوه اجرا و مجریان ذیصلاح متاسفانه هنوز مشکلاتی هست.

قابل ذکر است که بحث رابطه میان آتش و سازه بسیار پیچیده است و همه فاکتورها با هم ارتباط دارند و مستقل نیستند بنابراین موضوع اجرا و محصولات و مصالح در تمام اجزای ساختمان از اهمیت بسیار بالایی در مبحث ایمنی برخوردارند.

در هر حال استارت این کار زده شده و الزامات ایمنی برای تولید ساختمان های نوساز تا حد ممکن اجرا می شود.

البته پیگیری های ما همچنان ادامه دارد و انشالله برای ساختمان های موجود هم که در مبحث 22 مقررات ملی ساختمان مفصل به آن پرداخته شده هر چه سریع تر چاره اندیشی شود.

محمود قدیری
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button