رقص پنل شیشه ای با تونل بادی

رقص پنل شیشیه ایی با تونل بادی

تا به حال در رابطه با رقص پنل شیشیه ایی با تونل بادی چیزی به گوشتان خورده است؟ کمپانی ساخت و ساز تیشمان بار دیگر با هنرنمایی بی نظیر خود توانست هم هنر معماری خود در نمای خارجی و هم تخصص کاربرد تکنولوژی ساخت را به طور همزمان به رخ جهانیان بکشد.

این گروه امریکایی در شهر نیویورک ساختمان مرکز تجارت جهانی را احداث کرده که گروه Merrill و Skidmor معماری این پروژه را برعهده داشته اند. رقص پنل های شیشه ای با نظم خود به یکی از جاذبه های تکنولوژی ساخت در ساختمان WTC نیویورک تبدیل شده و با حرکت های موزون و موج دار توانسته توجه هر رهگذری را به سوی خود جذب کند.

برج اصلی تجارت جهانی نیویورک حدود ۱۲ سال پیش ساخته شد که مسئولین این حوزه تصمیم گرفتند تغییرات جدیدی را در ساختمان ایجاد کرده و با احداث یک ساختمان جدید که عدد ۱ را با خود یدک می کشد بتوانند نماد بزرگی را از این مرکز تجاری به ثبت جهانی برسانند.

در واقع از این ساختمان به عنوان نمادی از توسعه شهری منطقه شمال امریکا نیز یاد می کنند. سازه این برج از یک سیستم قاب فوالدی سنگین بهره می برد که دارای ۴۵ هزار تن فوالد ورقه ای مشبکی است. بر روی این سازه، پیراهنی از نمای کامپوزیت و ورقه های نمای شیشه ای و استیل پوشانده شده است که این کامپوزیت ها همگی با استفاده از یک تونل بادی چرخشی هدایت می شوند. به گونه ای که این تونل با حرکت چرخشی خود، تمامی پنل ها را به صورت منظم از پایین به بال حرکت می دهد و در نهایت سبب کنترل دمای هوای داخلی ساختمان خواهد شد.

این تکنیک امکان هدایت انرژی در ساختمان را ایجاد می کند و سالم ترین هوا را در اختیار ساکنان قرار می دهد. همچنین حرکت چرخشی پنل ها سبب می شود هیچ گونه آلاینده ای در محیط وجود نداشته باشد و مصرف انرژی برق و گرما نیز به حداقل میزان ممکن خود برسد.

منبع

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button