8 لوازم خاص در طراحی ساختمان

8 لوازم خاص در طراحی ساختمان

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با هر وسیله ایی می توان یک شی خاص و متفاوت جدید تولید کرد؟ به طور مثال با لامپ های led مبل بسازیم و یا با خرده چوب صندلی بسازیم. یا حتی کفپوش هایی تهویه دار؟؟؟ در این مقاله قصد داریم تا 8 لوازم خاص در طراحی ساختمان که به تازگی کشف و ساخته شده اند را به شما عزیزان معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

همچنین مطالعه نمایید: معرفی انواع متریال نمای ساختمان

گروه تولید کننده تجهیزات ساختمانی Blue ایتالیا اقدام به طراحی و ساخت وان جدید دوکاره ایی کرده است که هم فضای داخلی وان را همیشه گرم و ملایم نگه می داره و هم در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف، سطح وان را به طور کامل خشک خواهد کرد.

همچنین سیستم آواز خوانی برای این وان در نظر گرفته شده که در کنار شیر متصل به وان نصب می شود و هنگام مصرف انواع موسیقی ملایم با صدای پرندگان را پخش می کند.

بدنه تمام سرامیک این وان به صورت رنگی طراحی شده که هنگام گرم شدن بدنه تیره و روشن خواهد شد. این رنگ های متغیر به فضای داخلی حمام جذابیت می دهد و می تواند آرامش خاصی به کاربر انتقال دهد.

سیستم گرمکن وان به گونه ایی عمل می کند که نیاز به مصرف اضافی آب گرم نخواهد بود و آب همیشه با دمای ملایم و مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

کف پوش دانه دار

دانه های تهویه و پاکسازی هوا که به صورت بافت های ریز و درشت در سطح این کف پوش قرار گرفته هم به زیبایی آن افزوده و هم این کالا را به یک کالای مصرفی مفید تبدیل کرده است.

دانه های تهویه به صورت فیبردار طراحی شده اند که دائما مواد زائد را جذب و اکسیژن پاک را در فضا منتشر می کنند. در واقع گردش منظم هوا در فضای داخل خانه این امکان را به کاربران می دهد تا از سایر دستگاه های تهویه در ساختمان استفاده نکنند و در نهایت فضا را برای کاهش مصرف انرژی فراهم آورد.

دانه های فیبردار این کفپوش به صورت یکی در میان در داخل پشم و نخ داخل آن قرار میگیرند که به دلیل تنوع در رنگ و مدل می تواند جذابیت خاصی به فضا بدهد، همچنین یک لایه پلاستیک نسوز بازیافتی در سطح زیرین کف پوش قرار گرفته که مقاومت و استحکام آن را دوچندان افزایش داده است.

کفپوش دانه دار

شیر فیلتر دار خشبو کننده

این شیر از کامپوزیت استیل و آلومینیوم ساخته شده که در قالب های حرارتی قوس و انعطاف قابل قبولی گرفته است. در واقع برای طراحی شیر تمام استیل از تلفیق هنر مدرن و کلاسیک بهره گرفته شده که می تواند در هر نوع خانه ای یا هر دکوراسیونی مورد استفاده قرار گیرد. در قسمت بالای شیر دستگاه فیلتر دو تکه قرار گرفته که آب را کاملا تصفیه می کند و مواد زائد آن را از بین می برد. قسمت دیگر این دستگاه فیلتر طوری طراحی شده که می توان هر نوع اسانس را درون آن ریخته و از بوی آن لذت برد. نوع دستگاه فیلتر این شیر از بخش و انتشار بی رویه آب در درون سینک جلوگیری می کند و حرکت آن را به صورت منظم تحت کنترل قرار می دهد.

همچنین مطالعه نمایید: چگونگی و مراحل اجرا و طراحی نمای ترمووود

حمام ارگونومیک

طراحی سیستم حمام ارگونومیک این امکان را به کاربران مي دهد که مصرف انرژی را به حداقل برسانند، در تمیزترین هوای داخلی استشمام کرده و بدون هیچ زحمتی در کوتاهترین زمان ممکن رطوبت را از فضا خارج کنند. از یک ورقه کفی لایه دار که همچون سیستم خشک کن عمل می کند، برای ساخت این حمام ارگونومیک استفاده شده که به سرعت رطوبت و بخار داخل حمام را از بین می برد.
دیواره های این حمام همگی دارای سیستم خودکار گرنکم هستند و فضای داخلی را به طور کامل گرم نگه می دارند.
این امر سبب می شود تا دیگر نیازی به سایز دستگاه های گرمایشی در داخل حمام نباشد و مصرف انرژی به کمترین میزان خود برسد.
گرمای حاصل از بدنه و کف حمام به حرارت آب خارج شده از شیر ها نیز کمک می کند و در نتیجه مصرف انرژی گرمایی آب را کاهش می دهد.

میز رنگین کمان

ماری ناک که یکی از طراحان حرفه ای گروه طراحی و معماری MN استرالیا به شمار میرود، اقدام به طراحی و ساخت میز رنگین کمان کرده که این میز با دیوارهای نامرئی ساخته شده است. از چهار چوب استیل آلومینیوم ضدزنگ حرارتی برای پایه های این میز استفاده شده که بدنه آن را کامپوزیت پلاستیک و شیشه های بازیافتی بی رنگ که کاملا نامرئی هستند، پوشانده است.
این کامپوزیت پس از قرار گرفتن د رقالب های حرارتی با یک لایه پلیمر سخت صنعتی پوشش داده شده که هم آن را مقاوم می سازد و هم سطح بدنه را کاملا نامرئی می کند. داخل فضای مکعبی این میز نخ های رنگی با دانه ای کریستالی د ریکدیگر تنیده شده و اشکال هندسی متفاوتی را ایجاد کرده است.

صندلی سلطنتی

این صندلی از چوب، فیبر پلاستیک و بیش از  لامپ کوچک LED ساخته شد که مدل آن از طرح های سلطنتی سرچشمه گرفته است. در قسمت پشت این صندلی، چوب و فیبر پلاستیک  به شکل بال های طاووس طراحی شده اند که فضای کل تکیه گاه آن را پوشش می دهد بر روی بدنه این تکیه گاه بیش از 100 لامپ کوچک  LED در رنگ های مقاومت نصب شده که هنگام تاریکی به صورت خودکار روشن میشوند.

 هر اندازه فضای داخلی تاریک تر شود، شدت نور این لامپ ها، بیشتر خواهد شد و رنگین کمانی از نور در فضا به وجود می آید. الگوی اصلی این صندلی از خطوط عمودی بوده که با زاویه  و قوس های مختلف طراحی شده است. این قوس های مدور سبب شده تا رقص نور جذابی در فضا ایجاد شود. با وجود پرکار بودن الگوی این نشیمن و طراحی خلاقانه آن، این صندلی چندان هم گران قیمت نمی باشد.

 

دیوار بتنی تزئینی

 این دیواره از قالب های بتنی تزئینی که دارای ترکیب ورقه پلی اوره و پلی اتیلن صنعتی است، تشکیل شده و از وزن بسیار کم و قابلیت جابه جایی بالایی برخوردار است. طراحی این دیواره به شکل سه بعدی صورت گرفته و گل های آن حالت برجسته دارد. این نوع اشكال برجسته سبب شده هم نمای زیبایی در دیواره ایجاد شود و هم پخش نور در فضا با نظم بیشتری صورت گیرد. دیواره بتنی تزئینی به صورت پیش ساخته طراحی شده، به طوری که هر یک از قطعات آن در محل مورد نظر روی یکدیگر سوار شده و در نهاست یک دیواره تزئینی متحرک را تشکیل می دهند. ترکیب به کار رفته برای ساخت این دیواره که در آن از مواد پلیمری استفاده شده، می تواند در تهیه هوای ساختمان نیز تاثیر گذار عمل کند و از تجمع آلاینده ها در محیط جلوگیری کند.

مبلمان چهل تیکه

هنرنمایی یکی از طراحان انگلیسی منجر به طراحی مبلمانی با چهل نكه از انواع چوب های طبیعی شده است که شگفتی سایر طراحان و متقاضیان را به دنبال داشته است. این سرویس مبلمان به نوعی تلفیقی از هنر مدرن و کلاسیک است که با ظراف خاص ساخته شده است. قسمت پایه و چارچوب این سرویس با چهل تکه از چوب های تراش خورده رنگی طراحی شده که پس از صیقل داده شدن به یکدیگر متصل شده اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button