نمای فایبر سمنت برد چیست؟

fiber cement board

نمای فایبر سمنت برد که همان فیبر سیمان است که سیمان تقویت شده با فیبر می باشد، این محصول در ابتدای دهه 1980 توسط جیمز هاردی برای جایگزینی تولیدات ساختمانی که بر اساس آزبست ساخته شد. فایبر سمنت از سیمان، ماسه و الیاف سلولز درست شده است. نمای فایبرسمنت برد برای بیشترساختمان معمولی مورد استفاده قرارمی گیرد. با بانیان نمای مبنا همراه باشید تا در رابطه با این نما بیشتر بدانید.

از نمای فایبر سمنت برد چه می دانید؟

یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبر سمنت برد می باشد. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین دلیل مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد. در این مقاله سعی شده است به طور مختصر در مورد برخی از ویژگی های این نوع نما صحبت کنیم.

اگر قصد دارید نمای ساختمان خود را با استفاده از پانل های فایبرگلاس بسازید، توجه داشته باشید که این نمای فایبر سمنت برد در دسته نماهای ساختمانی با قیمت متوسط ​​قرار می گیرد. با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای پانل های فایبرگلاس گزینه مناسبی است. نکته مهم دیگر تجهیزات اجرای این نوع نما می باشد که قیمت آن مناسب می باشد. علاوه بر این، سرعت نصب به دلیل ویژگی های خود نمای فایبر سمنت برد نسبتا بالا است.

از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرگلاس دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. به علاوه این نوع نما در شرایط آب و هوایی مختلف از دوام خوبی برخوردار است. نکته قابل توجه در ایمنی این نوع نما عدم مقاومت آن در برابر آتش است. در واقع این نوع نما به آتش واکنش نشان نمی دهد و نه افزایش می دهد و نه مانع گسترش آن می شود.

نمای فایبرسمنت برد

آشنایی با نمای فایبر سمنت برد

سمنت برد یک تخته سیمانی پیش ساخته با الیاف سلولز طبیعی، سیلیس برای افزایش خواص مکانیکی یک ترکیب منحصر به فرد برای تضمین پایداری این محصول در تمامی شرایط اقلیمی است.

شرکت بانیان نمای مبنا در تمامی پوشش های ساختمانی مانند نما، دیوارهای خارجی و داخلی، سقف کاذب داخلی و خارجی از تخته های سیمانی استفاده می کند و از آنجایی که تغییر شرایط آب و هوایی تاثیر نامطلوبی بر این محصول ندارد، سیمان نما پانل را می توان در مناطق مرطوب و هوای سخت استفاده کرد. شرایط

نمای فایبرسمنت برد

هر آنچه که باید در مورد نمای فایبر سمنت برد دانست ...

تا اکنون شاید خیلی از افراد با فایبر سمنت برد کار کرده اند و به طور کامل با فایبر سمنت برد آشنایی دارند، این امکان هم وجود دارد که خیلی ها اسم فایبر سمنت برد را شنیده باشند اما نمی دانند که دقیقا چگونه مصالح ساختمانی می باشد. 

در زبان انگلیسی سمنت برد به معنای صفحه سیمانی است و صفحات سیمانی الیاف دار همان فایبر سمنت برد هستند که نواری، تایلی و ورقه ای از قطر 6 میلیمتر تا 18 میلی متر می باشد. 

سمنت برد به معنای صفحه سیمانی می باشد که هر صفحه ای که جنسش از سیمان باشد، می شود آن را سمنت برد نامید ولی هنگامی که در  تولید این صفحات از الیاف استفاده شود، آن را فایبر سمنت برد می گویند که در اکثر مواقع این الیاف، الیاف سلولزی می باشند.

نما ی فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد چیست؟ 

نمای فایبرسمنت برد از نوع نماهای ساختمانی است که در رنج قیمت متوسط قرار می گیرد و به خاطر قیمت مناسب اینگونه نما، بهترین گزینه برای ساختمان های معمولی، نمای فایبر سمنت برد می باشد. 

یکی نکات بسیار مهم دیگر، قیمت مناسب تجهیزات برای نصب اینگونه نما است. نکته قابل توجه دیگر نصب سریع و آسان پنل های فایبر سمنت برد است. 

صفحه های سیمانی فایبر سمنت برد از نظر ایمنی در برابر فشار دوام بسیار فوق العاده و بالایی از خود نشان می دهند و از لحاظ رنگ نیز، نمای فایبر سمنت برد بسیار رنگ پذیر است. به این معنا که می توان اینگونه نما را رنگ آمیزی کرد و این نوع رنگ آمیزی تنوع ویژه ای به اینگونه نما می بخشد. 

 

نما ی فایبر سمنت برد

در حال حاضر فایبر سمنت برد یکی از بهترین نوع مصالح ساختمانی موجود می باشد که برای پوشش کف و دیوار و دیگر اجزای ساختمان بکاربرده می شود و کاربرد بسیاری در نمای ساختمان دارد. برای ساخت و ساز خشک و سیمانی این صفحات در تمامی قسمت های ساختمان هایی که با اسکلت بتنی، اسکلت فلزی ساخته شده اند برای پوشش دیوارهای داخلی و پارتیشن بندی و کف و سقف نیز به کار می روند.

نمای فایبر سمنت برد چه ویژگی هایی دارد؟

بین انواع مختلف تولیدات فایبر سمنت از لحاظ انتقال صدا و حرارت تفاوت هایی وجود دارد، که هرچه تراکم و ضخامت صفحات سیمانی بیشتر باشد، از مقاومت صوتی و حرارتی بالاتری برخوردار خواهند شد. 

یکی از مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار فایبر سمنت  است. سازگاری با محیط زیست یکی از ویژگی های این محصول است چون فایبر سمنت به غیر از چوب از دیگر مصالح دیواری به انرژی کمتری در ساخت و ساز و مونتاژ نیاز دارد.  

مصرف بسیار پایین انرژی در حمل و نقل و نصب یکی ازمزایای نمای فایبرسمنت برد است ، به هیچ عنوان از سموم دفع آفات در ساخت فایبر سمنت استفاده نمی شود. آب مورد نیاز در هنگام ساخت فایبر سمنت برد، بارها مورد بازیافت قرار می گیرد، پسماندهای جامدی که از فایبر سمنت برد به جا می ماند بازیافت می شوند. 

مهمترین دلیل توسعه استفاده از فایبر سمنت چیست؟ 

فایبر سمنت برد که یک ساز و کار خشک است که نیازی به آب ندارد و بسیار سبک است و به وسیله پروفیل و پیچ به آسانی قابل اجرا است، قیمت بسیار مناسب فایبر سمنت برد یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از آن بخصوص در نمای ساختمان نسبت به دیگر مصالح موجود ساختمانی است. 

فایبر سمنت برد در چه قسمت هایی از ساختمان به کار می رود؟ 

  1. سقف کاذب
  2. نمای بیرونی
  3. عایق دور ستون
  4. کف کاذب
  5. دیوار داخلی جدا کننده

می توان این صفحات را روی چوب، سیمان، آجر، فلز و… استفاده کرد ال اس اف بهترین و مناسب ترین گزینه برای زیر سازی این صفحات است. 

مهمترین دلیل توسعه استفاده از فایبر سمنت چیست؟ فایبر سمنت برد که یک ساز و کار خشک است که نیازی به آب ندارد و بسیار سبک است و به وسیله پروفیل و پیچ به آسانی قابل اجرا است، قیمت بسیار مناسب فایبر سمنت برد یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از آن بخصوص در نمای ساختمان نسبت به دیگر مصالح موجود ساختمانی است. فایبر سمنت برد در چه قسمت هایی از ساختمان به کار می رود؟ 1. سقف کاذب 2. نمای بیرونی 3. عایق دور ستون 4. کف کاذب 5. دیوار داخلی جدا کننده می توان این صفحات را روی چوب، سیمان، آجر، فلز و... استفاده کرد ال اس اف بهترین و مناسب ترین گزینه برای زیر سازی این صفحات است.

چرا سازندگان نمای ساختمان از فایبر سمنت برای اینکار استفاده می کنند؟ 

دلیلی که سازندگان ساختمان از نمای فایبر سمنت برد استفاده می کنند ویژگی های خاصی است که این مصالح دارند که مهمترین آن ها می تواند قیمت مناسب آن است که در رنج قیمتی متوسط قرار دارد و به این خاطر بیشتر مورد استفاده سازندگان نما قرار می گیرد. 

یکی دیگراز دلایلی که موجب شده نمای فایبر سمنت برد بین سازندگان نما بسیار مورد توجه قرار بگیرد این است که فایبر سمنت احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارد و فقط یک مرتبه نصب می شود و یک بار رنگ آمیزی می شود و دیگر احتیاجی به نگهداری خاصی ندارد. به خاطر ضخامت و متراکم بودن بالای محصولات سیمانی فیبری مقاومت بیشتری در برابر ضربه خوردن برخوردار می باشند. مزیت و برتری فایبر سمنت در مقایسه با چوب، این است که فایبر سمنت مستعد پوسیدگی یا موریانه نیست. 

در مورد مزایای فایبر سمنت چه می دانید؟  

می توان بطور کلی گفت که استفاده کردن از فایبر سمنت در نمای ساختمان و ساختمان سازی نقش بسیار بسزایی در کاهش آلودگی و کاهش مصرف انرژی دارد. می توان به این اشاره کرد که پنل های سیمانی فایبر سمنت در صنعت ساختمان سازی و شهر سازی با در نظر گرفتن معیارهای پایداری و توسعه پایدار، در حفظ توسعه پایدار محیط زیست و در مورد وضعیت اقتصادی بسیار کمک می کند.  

در فایبر سمنت از هیچ گونه مواد مضر و آزبست که برای محیط زیست مضر است استفاده نمی شود و باعث جلوگیری از نفوذ قارچ ها و حشرات موذی به داخل ساختمان می شود. نصب نسبتا سریع فایبر سمنت برد و هزینه پایین این محصول برای نما ساختمان دیگر ویژگی های خاصی است که فایبر سمنت برد را بین اکثر افراد محبوب کرده است. می توان گفت برای ایجاد نماهای شیک و ساده و زیبا ساختمان است. 

مهم ترین نکات درمورد نمای فایبر سمنت برد 

یکی از نکات که بسیار قابل توجه می باشد این است که نمای فایبر سمنت برد، مقاومت در برابر آتش سوزی می باشد. فایبر سمنت برد در برابر آتش سوزی واکنش خاصی از خود بروز نمی دهد چون نه باعث افزایش و گسترش آتش می شود و نه باعث جلوگیری از آن خواهد شد.

محصولات فایبر سمنت برد تماما ضد آب می باشند و طراحی آن به گونه ای است که در مقابل باد، باران، تگرگ و… مقاوم باشند. جای تعجبی نیست با در نظر گرفتن تمام این مزیت ها، در صنعت ساختمان سازی فایبر سمنت برد جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. که یکی از بهترین انتخاب ها برای متریال بیرونی ساختمان فایبر سمنت برد بوده است.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print
Call Now Button