نمای مدرن

Modern facade

نمای مدرن یک ساختمان ساختمان یک بنا درست شبیه یک کاغذ کادو برای یک هدیه، اولین چیزی است که از آن دیده میشود نمای ساختمان برای یک ویلا یا اپارتمان گویای درون آنن نیز هست و به نحوی ممکن است طراحی داخلی خانه را نیز نشان دهد امروزه در صنعت طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی طرح ها با گستردگی و تنوع هرچه بیشتر اجرایی می شوند استفاده از سبک های جدید بخش بندی و ترکیب بندی اجزای داخلی در نمای ساختمان سبب میشود ایده های نویی در این زمینه خلق شود.

 

طراحی نما دارای زمینه های مختلف است، نمای مدرن یکی از جدیدترین ها است، اگر به رشته معماری و طراحی نما علاقه دارید، بدون شک خواندن این مقاله اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

نما ساختمان به سبک مدرن؛ اگر شما معمار نیستید و مایل به طراحی معماری نمای ساختمان خود هستید یا مناسب ترین طرح را انتخاب می کنید ، باید اصولی را که معمار هنگام طراحی نما در ذهن دارد ، به کار بگیرید. طراحی رابط کاربری معمولاً چندان دشوار به نظر نمی رسد. اما به همین سادگی که فکر می کنید نیست.

یکی از آخرین عناصری که در طراحی باید به آن توجه شود نمای ساختمان است؛ با این حال ، می توان گفت اولین تأثیر بصری در ساختمان است که توسط نما اعمال می شود. شما تقریباً هر ساختمانی را که بازدید می کنید با کمک نمایش خود می شناسید. ظاهر بعضی ها را دوست دارید و از دیگران متنفرید. این اغلب مربوط به سلیقه شخصی است. اما در هر صورت ، منظره زیبا دارای فاکتورهای نسبتاً ثابتی است.

نمای مدرن بانیان نمای مبنا

در معماری مدرن، نمای ساختمان را می توان با یک حجم ساده تعیین کرد. در نمای مدرن، نماهای عمومی به سمت مینیمالیسم گرایش پیدا کرده و طرفداران بسیاری دارند. حجم های ساده و یکپارچه، پنجره های به طور کلی یکپارچه و استفاده از مواد محدود از مشخصه های معماری مدرن است.

از ترکیب دو یا چند جلد نیز می توان در طراحی رابط استفاده کرد. این ایده خصوصاً برای ساختمانهایی که در چندین سطح خرابی و اختلاف دارند صادق است. تفاوت رنگ و مواد در طراحی اندازه ها می تواند باعث ایجاد کنتراست خوبی در رابط کاربری شود.

اگر طرفدار مینیمالیسم نیستید و در عین حال به سبک مدرن علاقه مند هستید، می توانید از متریال مختلفی در طراحی استفاده کنید. ایمن نگه داشتن پوشه ها و استفاده نکردن از جزئیات زیاد مواردی است که باید بخاطر بسپارید.

آشنایی با نمای مدرن بانیان نمای مبنا

معرفی نمای مدرن ساختمان

آغاز جنبش مدرن در ساخت و ساز در دهه های اول قرن بیستم. هدف از استفاده از این مدل تصمیم گیری در مورد مخالفت با بدبختی های باستانی است که توسط طبیعت سطحی دهه تعریف شده است و بین آنها زیبایی ظاهری مدرن در وضوح ساده و ساده وجود دارد. عواملی مانند تغییر سبک گفتاری و اقناع و صفحات جدید به تغییرات سبک افزوده و ریشه ها و ازدواج مصنوعی ساختمان را مشخص می کند.

امروزه ، جنبه های مدرن هسته اصلی تصمیم ابتکاری و استفاده از مواد جدید و فن آوری مدرن برای ایجاد جلوه ای زیبا و منحصر به فرد بر اساس بنیاد هستند. برای افزایش جذابیت و پویایی صورت می توان از بافت های افقی ، راس ها یا زاویه ها استفاده کرد.

نمای مدرن چیست؟

نمای مدرن توسط معماران به سبک مدرن طراحی شده و تابع قوانین و مقررات معماری مدرن است. رابط کاربری مدرن سادگی در طراحی و اجرای شکل رابط کاربری با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید است. در نماهای مدرن، برخلاف نمای کلاسیک، بجای استفاده از یک ماده، معمولاً از چندین ماده با هم استفاده می شود. در نمای مدرن ، ظرافت ها ، تزئینات و جزئیات نمای کلاسیک برداشته شده است. به طور کلی نماهای مدرن در عین سادگی بسیار جذاب و زیبا هستند.

انواع طراحی نمای مدرن ساختمان

  • طراحی نمای مدرن
  • طراحی نمای پست مدرن
  • طراحی نمای مدرن هندسی
  • طراحی نمای مدرن مدولار

اصول طراحی نمای مدرن چیست؟

  1. تزئین کم و ساده
  2. استفاده از رنگ های مناسب و خاص
  3. طراحی باز شو
  4. نوع متریال 
  5. طراحی و ساخت سقف ساده

1. تزئین کم و ساده

هنگام طراحی نمای مدرن بهتر است از تزئینات اضافی خودداری کنید. با این حال ، در نماهای سنتی ، شاهد تزئینات و پیچیدگی های بسیار پیچیده ای هستیم ، در طراحی نما مدرن ، تمایل بیشتری به حداقل خطوط و الگوها وجود دارد و دیوارها و سقف ها معمولاً صاف و یکنواخت با حداقل تزئینات هستند. اگر از الگوهای تکراری نیز استفاده می شود ، بهتر است از الگوهای سنتی و کلیشه ای خودداری کنید و در عوض تا حد امکان از الگوهای انتزاعی استفاده کنید.

2.استفاده از رنگ های مناسب و خاص


رنگ هایی که در طراحی نمای مدرن و به طور کلی در ساختمان های مدرن استفاده می شود معمولاً پالت ها و ترکیبات رنگی خنثی است. رنگ هایی مانند کرم ، قهوه ای ، خاکستری و بژ گزینه های خوبی هستند ، سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید و برای جلوگیری از یکنواختی ساده ، رنگ های غنی مانند بنفش یا زغال اخته اضافه کنید. برای ایده های بیشتر از تصاویر زیر کمک بگیرید.

3. طراحی بازشو

در طراحی نما مدرن، یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان که البته به نقشه نیز بستگی دارد، محل دهانه ها است. در طراحی نما مدرن، شفافیت بسیار مهم است و بنابراین پنجره ها نقش بسیار مهمی در نما دارند از جمله اصول و قواعد طراحی نما می توان به استفاده از طرح های ساده اما جذاب اشاره کرد. استفاده گسترده از طرح های مختلف نمای ساختمان را شلوغ کرده و با وجود کار زیاد زیبایی ساختمان به چشم نمی آید. در طراحی نمای ساختمان به روشی مدرن از طرح های یکدست و هماهنگ استفاده شده است که در عین حال دارای پیچیدگی های مهندسی هستند. نمای مدرن ساختمان به گونه ای طراحی شده است که ذهن بیننده را به چگونگی اجرای طرح جلب کرده و به دنبال کشف پیچیدگی آن است.

4. انتخاب مواد

در طراحی نما مدرن، مهم نیست که از چه متریالی استفاده می کنید ، می توانید از بتن، چوب ، آجر یا هر ماده دیگری استفاده کنید ، اما هنگام انتخاب باید به یاد داشته باشید که خطوط صاف ، بافت ها و طرح های ساده بهترین گزینه ها هستند زیرا طراحی نما مدرن: استفاده از بسیاری از مواد در نمای مدرن جمع می شود ، اما در ترکیبات باید نسبت به نسبت مواد بسیار مراقب باشید ، حتی می توانید با استفاده از متریال ، بخشی از نمای مدرن را برجسته تر کنید.


5. سقف های ساده

در طراحی نما مدرن ، سقف ها می توانند تخت یا شیب دار باشند ، اما سقف های منحنی یا طاقی و همچنین سقف های کامپوزیت پیچیده ، در طراحی های مدرن کمتر دیده می شود.

متریال نمای مدرن

در نمای مدرن، از متریال مختلفی استفاده می شود. نمای مدرن می تواند از مواد مختلف به صورت یک واحد واحد یا ترکیبی از آنها تشکیل شود. در منظره مدرن سعی کنید با استفاده از خطوط افقی و عمودی و ایجاد اشکال منظم منظره ای زیبا و جذاب ایجاد کنید. انواع متریال نمای مدرن:

آجرسنگکامپوزیتشیشه
بایرامیکسترمووودفایبر سمنت بردسرامیک

اچ پی ال

کرتین والفریم لساسپایدر
لووردکوراتیوفلزیبتن اکسپوز
جی اف آر سیساروج و گچچوبآلومینیوم

مزایای طراحی نمای مدرن

  • دامنه انتخاب بیشتر در متریال 
  • هزینه کمتر
  • کیفیت بهتر 
  • امنیت بالاتر 
  • سازگار با محیط زیست و قابلیت بازیافت شدن

کافیست با ما در تماس باشید !

جهت سفارش نمای مدرن و یا دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق دکمه تماس با ما با مشاوران و کارشناسان تیم بانیان نما مبنا در ارتباط باشید ...

عوامل موثر در نمای مدرن

  • نوع کاربری ساختمان: اداری، مسکونی، آموزشی، فرهنگی
  • شکل، فرم و متراژ بنا
  • نوع مصالح و متریال مورد استفاده
  • شرایط اقلیمی و آب و هوایی
  • میزان بودجه پروژه

سخن پایانی

همانطور که گفیتم سبک مدرن سبکی است که معمولاً از آخرین متریال ها در نمای ساختمان با استفاده از قوانین و مقررات خاصی استفاده می شود. در طراحی نمای مدرن از گوشه ها و خطوط عمودی و افقی ویژه استفاده شده است. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نمای ساختمان برای ساختمانهای مسکونی است. هنگام طراحی نمای مدرن یک ساختمان ، اصول مختلفی باید در نظر گرفته شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. استفاده از مصالح استاندارد و مصالحی مانند آجر ، سنگ ، نور مناسب ، توانایی انجام طراحی و … بخشی از قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان است. طراحی نمای استاندارد ساختمان علاوه بر زیباسازی ساختمان به افزایش آهسته عمر مفید آن نیز کمک می کند ، بنابراین امروزه اهمیت زیادی به بحث در مورد طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن و نمای مدرن داده می شود. طراحی استفاده می شود

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button