7+2 مزایای نمای کامپوزیت پانل

مزایای نمای کامپوزیت پانل

مزایای نمای کامپوزیت پانل چیست و از این نما استفاده کنیم خوب هست یا نه؟ قبل از انتخاب یک نما برای ساختمان بهتر است تا مزایا و معایب آن را بدانیم. امروز در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با مزایای نمای کامپوزیت پانل صحبت کنیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

مزایای نمای کامپوزیت پانل چیست؟

  1. عایق صوت و حرکت
  2. صرفه اقتصادی
  3. دوام
  4. تنوع طرح
  5. جرم پذیری
  6. سرعت اجرا
  7. وزن
  8. تنوع رنگ
  9. آتش سوزی

مزایای نمای کامپوزیت پانل
مزایای نمای کامپوزیت پانل

1- عایق صوت و حرکت:

این نما را بطور قطع نمی توان از نماهای دارای عایق صوت و حرارت دانست و حتی به علت فلزی بودن و نداشتن لایه عایق به هدر رفتن انرژی کمک شایانی می نماید.

2- صرفه اقتصادی:

نمای کامپوزیت از نظر صرفه اقتصادی به صرفه نبوده زیرا علاوه بر اجرای شاسی زیر کار آن نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلین می باشد را شامل می شود به همین علت قیمت تمام شده آن به توجه به توضیحات بالا مقرون به صرفه نمی باشد.

3- دوام:

با توجه به ضخامت بسیار کم ورق آلومینیومی نما ی کامپوزیت در برابر شرایط جوی نا مطلوب مانند باد و طوفان شکل اولیه خود را از دست داده و بعد ازگذشت زمان کوتاهی دفرمه شده بهمین علت ازدوام واستقامت خوبی برخوردار نمی باشد.

مزایای نمای کامپوزیت پانل
مزایای نمای کامپوزیت پانل

4- تنوع طرح:

تنوع طرح کامپوزیت نسبتا خوب بوده و می توان این نما را از جمله نماهای مناسب جهت زیبا سازی ساختمان دانست.

5- جرم پذیری:

جرم پذیری نمای کامپوزیت نسبتا بالا بوده زیرا این نما از فلزآلومینیوم با رنگ کوره بوده که این خود از ایرادات وارده به این نما از جهت جذب ذرات معلق در هوا می باشد.نا گفته نماند در خارج از ایران این نما با رنگ استاتیک تولید شده که از خواص آن عدم جذب ذرات معلق می باشد که بدلیل مقرون به صرفه نبودن این شیوه رنگ آمیزی در ایران انجام نمی پذیرد.

6- سرعت اجرا:

نصب و اجرای نمای کامپوزیت از سرعت خوبی برخوردار بوده و در مدت زمان کوتاهی به اجرا در می آید که این مورد از محاسن بارز و مفید نمای کامپوزیت می باشد.

7- وزن:

وزن پایین کامپوزیت که سبب ایجاد بار مرده کمی در ساختمان می گردد نیز از دیگر محاسن نمای کامپوزیت می باشد.

8- تنوع رنگ:

نمای کامپوزیت از رنگ بندی خوبی برخوردار بوده که می توان از این جهت از این نما جهت زیباسازی بنا استفاده نمود.

9- آتش سوزی:

مقاومت کم نمای کامپوزیت در مقابل آتش سوزی ازمعایب آن می باشد.از آنجایی که ورق آلومینیوم در مقابل آتش از حالت خود خارج شده و هیچ گونه کمکی در جهت مهار آتش ندارد و همچنین مواد پلی اتیلین موجود در نمای کامپوزیت به شعله ور شدن آتش می افزاید.از این رو این نما جزء نماهای بدون مقاومت در برابر آتش قرار گرفته.

سخن پایانی

در این مقاله 9 تا از مهمترین مزایای نمای کامپوزیت پانل را گفتیم و توضیح مختصری دادیم. حال شما با توجه به شرایط و نوع ساختمان باید تصمیم گیری نماید که آیا از این نما برای ساختمان خود استفاده کنید یا خیر. مرسی که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

همچنین بخوانید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button