همه چیز در رابطه با نمای سیمانی!

نمای سیمانی

نمای سیمانی Cement Facade برای چه نوع ساختمان هایی مناسب می باشد؟ در ساخت نمای ساختمان با استفاده از سیمان باید از بهترین مصالح با کیفیت مورد نیاز استفاده شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار زیبایی و جذابیت یک نمای سیمانی را داشت. البته مشخص است که اول از همه باید طراح نما حرفه ای باشد. باید گفت سیمان به عنوان ماده ای مستحکم می تواند ایمنی ساختمان را افزایش دهد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی بانیان نما قصد داریم تا در رابطه با نمای سیمانی صحبت نمایم، با ما همراه باشید.

انواع نمای سیمانی Cement Facade

شاید برای کسانی که از نمای ساختمان اطلاع چندانی ندارند، نمای سیمانی به نوعی نمای کارگاهی و بدون زیبایی محسوب شود. بسیاری از مردم حتی به این نوع نما فکر نمی کنند تا از آن در نمای ساختمان خود بهره ببرند. به همین دلیل به نظر می رسد نمای سیمانی در نظر مردم چندان جذاب نیست.

این مفهوم متأسفانه در بین بسیاری از افراد رایج است. در حالی که نمای سیمانی به عنوان یکی از جذاب ترین نماهای دنیا شناخته می شود و طرفداران خاص خود را دارد. این نوع نما مطمئناً طیف رنگی خاصی ندارد اما در عوض دست نماگر برای کار بسیار باز به نظر می رسد.

اگر نما به صورت حرفه ای طراحی شود و ویژگی های مورد نیاز و استانداردهای مختلف طراحی رعایت شود، شاهد یک نمای حرفه ای خواهیم بود و همه آن را دوست خواهند داشت.

متریال نمای سیمانی

باید گفت سیمان به عنوان ماده ای مستحکم می تواند ایمنی ساختمان را افزایش دهد. به همین دلیل است که نماهای سیمانی عموماً در برابر زلزله مقاومت بیشتری دارند. همچنین نمای سیمانی ساختمان آتش را بین طبقات پخش نمی کند و از این رو ایمنی بالایی در برابر آتش دارد.

اگرچه استفاده از نمای ساختمان های سیمانی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، اما می توان از آن به خوبی استفاده کرد. معماران ایرانی با استفاده از این نوع نما می توانند نظر مردم را نسبت به این نوع نمای ساختمان تغییر دهند. البته این همه به کیفیت سیمان، طراحی حرفه ای و نصاب ماهر نما بستگی دارد.

سخن پایانی

با کمی دقت در برخی از نماهای حرفه ای که با استفاده از سیمان ساخته می شوند، می توان نتیجه گرفت که این نوع نما یک نمای فوق حرفه ای محسوب می شود. برای استفاده بهینه از این نوع نما، رنگ آمیزی نما سیمانی را باید به یک متخصص سپرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button