مزایا و معایب فایبر سمنت برد

مزایا و معایب فایبر سمنت برد

مزایا و معایب فایبر سمنت برد چیست؟ قبل از آنکه به سراغ بررسی مزایا و معایب این نما برویم لازم است تا با ماهیت این نما آشنا شویم. در واقع نمای فایبر سمنت برد، تخته هایی تقویت شده و محکم از جنس سیمان هستند. این صفحات از الیاف سلولزی، الیاف شیشه و سایر مواد افزودنی ساخته شده اند که در اتوکلاو سخت می شوند. این پانل ها به دلیل الیاف متفاوت، دارای عایق رطوبتی نیز می باشند، این پانل ها به غیر از نما، در پارتیشن، سقف و کف نیز کاربرد دارند.

مزایا و معایب فایبر سمنت برد در نمای ساختمان

یکی از دغدغه های صنعت ساختمان، استفاده از بهترین نمای ساختمان متناسب با نوع آب و هوا منطقه می باشد که کمترین میزان خرابی را داشته باشد. همچنین برخی از نما ها با توجه به نوع ساختمان می تواند معایب بیشتری نسبت به مزایا داشته باشد و برعکس. در این مقاله و در ادامه قصد داریم تا در رابطه با مزایا و معایب فایبر سمنت برد صحبت کنیم. تا شما مهندسین عزیز در صنعت ساختمان به راحتی بتوانید بهترین نما را انتخاب نماید.

مزایا و معایب فایبر سمنت برد در نمای ساختمان
مزایا و معایب فایبر سمنت برد در نمای ساختمان

مزایای استفاده از فایبر سمنت چیست؟

امروزه ما شاهد طیف وسیعی از مصالح ساختمانی برای نما، سقف، کف و غیره هستیم، اما بسیاری از مهندسین استفاده از نمای فایبر سمنت برد را توصیه می کنند. این پیشنهاد جنبه های علمی و تجربی زیادی دارد. افرادی که در طراحی دکوراسیون تخصص دارند همیشه استفاده از این محصولات را به شدت توصیه می کنند. اما مزایای استفاده از فایبر سمنت برد عبارتند از:

  • تنوع در طرح
  • کاربرد بالا
  • مقاوم در برابر آتش
  • ارزان قیمت
  • سرعت نصب و اجرا بالا
  • عایق صدا
  • وزن متناسب

تنوع در طرح

با طرح های متنوع در تولید فایبر سمنت، استفاده از این محصول در زمینه تعدد فراهم شده است; در ضمن برای استفاده از ورق های فایبر سمنت برد می توان رنگ مناسب و دلخواه را با توجه به محل مورد نظر انتخاب کرد. یکی از پرکاربردترین و قابل درک ترین طرح های تخته فایبر سمنت چوب است که در کشورهای پیشرفته طرفداران زیادی دارد.

کاربرد بالا

استفاده گسترده از این نمای فایبر سمنت توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. موارد استفاده از این محصول بسیار گسترده و گسترده خواهد بود. اکثر مردم از این پانل سیمانی به عنوان سقف کاذب، نمای ساختمان، پارتیشن، دیوار داخلی و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنند. استفاده از این محصولات برای سازه هایی که دارای اسکلت بتنی و فلزی هستند بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

مقاوم در برابر آتش

این محصول به عنوان یک ماده اولیه مناسب و غیر قابل اشتعال هرگز مشتعل نمی شود. بنابراین در آتش سوزی های عمیق و زیان آور از آسیب های شدید جلوگیری می کند. سیمان استفاده شده در این محصول کاملا مقاوم بوده و از افتادن و آتش سوزی جلوگیری خواهد کرد. این مزیت در فایبر سمنت برد در برخی از اصناف و کارگاه ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

ارزان

خرید ایده آل و هوشمند به قیمت مناسب، بهترین کیفیت و کیفیت مطلوب نمای فایبر سمنت برد و همچنین سرعت تولید و ارائه بستگی دارد. تخته های فایبر سمنت از آن دسته محصولاتی است که کیفیت بالایی دارد و قیمت مناسب و ایده آلی خواهد داشت. ضمنا زمان تحویل فایبر سمنت با توجه به روش تولید آن بسیار سریع بوده و زمان تلف نخواهد شد. بنابراین می توان از فایبر سمنت برد به عنوان محصولی ارزان و مفید استفاده کرد.

سرعت نصب و اجرا بالا

همیشه دیده‌ایم که ساخت نما زمان زیادی می‌برد. آشنایی با مراحل نصب و اجرای فایبر سمنت برد در مواردی که سرعت اجرای ساختمان حیاتی باشد استثنایی خواهد بود. امکان اجرای پانل های سیمانی برای انواع نمایشگاه ها، برخی کمپ های اداری مانند: پاسگاه و هلال احمر، اورژانس و … بسیار آسان و سریع می باشد.

عایق صدا و حرارت

نمای ساختمان با این پانل ها از نظر عایق بندی نمای ساختمان استاندارد محسوب نمی شود زیرا ماده اولیه آن از سیمان استفاده می کند و حاوی مطالب ذکر شده در مبحث انرژی نمی باشد.

وزن

وزن هر متر مربع نمای ساختمان فایبرگلاس 10 کیلوگرم است که نسبت به سایر نماهای ساختمان های سنتی به صورت متوالی وزن نسبتاً بیشتری دارد و بار مرده ساختمان را افزایش می دهد

 

محاسن استفاده از فایبر سمنت
محاسن استفاده از فایبر سمنت

معایب استفاده از فایبر سمنت چیست؟

همانطور که در قسمت قیل در رابطه با مزایای این نما گفتیم حالا لازم است تا با معایب آن هم آشنا شوید تا بتوانید بهترین نما را برای ساختمان خود انتخای نماید.

همانطور که گفته شد، علاوه بر مزایای فراوان، معایبی نیز برای هر محصول وجود دارد. از جمله معایب فایبر سمنت برد پتانسیل جنایی آن است. این محصول به دلیل وجود سوراخ های بزرگ و کوچک، مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار نخواهد داشت. اما این مشکل به راحتی و تنها با استفاده از ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن آن قابل حل است.

 

همچنین بخوانید:

 

 

.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button