معرفی و لیست انواع متریال نمای ساختمان

متریال نمای ساختمان

متریال نمای ساختمان چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اگر شما آشنایی کامل با متریال ساختمانی داشته باشید می توانید بهترین نما را برای ساختمان خود داشته باشید. با بانیان نما مبنا مجری طراحی و اجرای نمای خشک و مدرن همراه باشید تا به طور کامل با متریال نمای ساختمان آشنا شوید.

متریال نمای ساختمان شامل استفاد از انواع چوب، آجر، فایبر سمنت برد، سیمان، شیشه و … در ساختمان­ ها می شود. حال با توجه به نوع ساختمان و میزان بودجه کارفرما و البته شرایط جوی و آبو هوایی منطقه متریال های به کار رفته در ساختمان ها نیز متفاوت می شوند.

اگر فرصت مطالعه این متن را ندارید ! هم اکنون تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.​

تلفن : 09122845192

لیست نما و متریال های نمای ساختمان جدید که امروزه بسیار پرطرفدار می باشد:

نمای کرتین وال نمای ترمووود نمای کامپوزیت
نمای سرامیک نمای آجری نمای سنگ
نمای چوبی نمای بتن اکسپوز نمای لوور آلومینیومی
نمای رومی نمای استرچ متال نمای شیشه ای
نمای جی اف ار سی (GFRC) نمای اسپایدر نمای مونولیت
نمای فایبر سمنت نمای کامپوزیت نمای بایرامیکس

مدرن ترین انواع نمای ساختمان

انتخاب متریال نمای ساختمان مناسب برای طراحی نما عوامل مختلفی را شامل می شود. از جمله مهمترین این عوامل می توان به زیبایی، مقاومت و هزینه تهیه و اجرای ماده مورد نظر اشاره کرد. مواد زیادی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلفی هستند. دانستن این خصوصیات و نقاط قوت و ضعف هر یک از مواد موجود می تواند در انتخاب بهترین متریال برای طراحی نما موثر باشد. در اینجا شما را با انواع متریال نمای ساختمان قابل استفاده در طراحی نما و مشخصات هر یک آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های متریال نمای ساختمانی چیست؟

نمای یک ساختمان، نشان­ دهنده­ ی کیفیت سایر اجزای ساختمان است. به همین دلیل، طراحی و انتخاب نوع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان­ ها اهمیت ویژه ­ای دارد. متریال نمای ساختمانی باید دارای ویژگی­ های خاصی نیز باشد که در ادامه مقاله به برخی از آن­ها اشاره شده است.

عایق صوت عایق حرارت
هماهنگی با سایر اجزای ساختمان هماهنگی با شرایط محیطی

انواع متریال برای نمای ساختمان

  1. نمای فایبر سمنت برد ساختمان
  2. نمای آجری ساختمان
  3. نمای سنگی ساختمان
  4. نمای شیشه ­ای ساختمان
  5. نمای چوبی ساختمان
  6. نمای بایرامیکس ساختمان
  7. نمای کامپوزیتی ساختمان
  8. نمای سرامیکی ساختمان

انواع متریال برای نمای ساختمان

متریال نمای فایبر سمنت برد ساختمان

نمای فایبر سمنت یکی از متریال نمای ساختمان می باشد که از صفحاتی تشکیل شده است که سیمانی بوده و دارای الیاف هستند. مقاومت این ماده به طور قابل توجهی از چوب یا سیمان بیشتر است و در عین حال ظاهری مناسب و زیبا ایجاد می کند. نمای فایبرسمنت می تواند بسیار مقاوم در برابر آتش باشد و توسط حشرات خورده نمی شود و این باعث تمایز آن از سایر مواد می شود. از آنجایی که از این ماده به عنوان تابلو استفاده می شود سرعت نمای را سرعت بخشیده و نتیجه تمیزتری را به همراه خواهد داشت.

استفاده از این ماده برای ایجاد نماهای یکنواخت و مدولار می تواند گزینه خوبی باشد. نمای فایبرسمنت از ترکیب سیمان ، سلولز و سایر مواد معدنی ساخته شده اند و می توانند پوشش های مقاوم در برابر نور و باران برای نما باشند. در عین حال ، تنوع بافت و نقش های مختلف در این ماده و همچنین طیف رنگی ارائه شده توسط این ماده ، آن را به گزینه ای جذاب برای پوشاندن نما تبدیل کرده است.

متریال نمای فایبر سمنت برد ساختمان

متریال نمای آجری ساختمان

آجر یکی از موادی است که سابقه طولانی در طراحی نما دارد. آجرهای نما که هنوز بسیاری از سطوح خارجی ساختمان ها را تشکیل می دهند ، از جمله مصالحی هستند که قیمت مناسب تری نسبت به سایر گزینه ها دارند. استفاده از آجر در طراحی نما به این معنی نیست که شما نمای خود را به روشی سنتی و به سبک قدیمی طراحی کنید. طراحی نما را می توان با استفاده از موادی مانند آجر به روشی کاملاً منطبق با استانداردهای روز انجام داد. بسیاری از ساختمانهای مدرن با کمک آجر در طراحی نما ایجاد می شوند. آجر می تواند ماده ای فوق العاده زیبا باشد که اگرچه احساسی گرم و جذاب دارد اما در معماری مدرن جای می گیرد. از مزایای نمای آجری این است که نیازی به نگهداری ندارند. نمای آجری بدون نیاز به تمیزکاری می تواند سالها ظاهر اصلی خود را حفظ کند.

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح است که برای نما استفاده می شود ، که اکنون اغلب دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. آجرها از خشت پخته ساخته شده اند و امروزه در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند.

متریال نمای آجری ساختمان

متریال نمای سیمان سفید

سیمان سفید یکی از محبوب ترین گزینه ها برای متریال نمای ساختمان است. از آنجا که سبک مدرن یک سبک تمیز و ساده است، مواد به کار رفته در شکل گیری آن تا حد ممکن ساده و یکنواخت انتخاب می شوند.

هزینه کم استفاده از این متریال در طراحی نما از مزایای آن است. سرعت اجرای نما با کمک سیمان سفید بسیار بیشتر از سایر موارد خواهد بود و در صورت اجرای صحیح، ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ کرده و طول عمر بالایی خواهد داشت. شاید تنها عیب کثیف شدن سیمان سفید باشد.

متریال نمای سنگ ساختمان

سنگ یکی از محبوب ترین متریال در طراحی نما است. با وجود تنوع در متریال، بافت و رنگ، سنگ ها از نظر طراحی نما می توانند گزینه های زیادی به شما بدهند. سنگ دارای خصوصیاتی است که می تواند آن را به گزینه مناسبی برای طراحی نما تبدیل کند. از جمله این خصوصیات می توان به مقاومت بالای این ماده در برابر رطوبت اشاره کرد. مقیاس به راحتی دود و گرد و غبار را جذب نمی کند و بنابراین از شکل تمیزتری نسبت به مواد دیگر برخوردار است. اگر از سنگهای با کیفیت در طراحی نما و با روش اجرای مناسب استفاده شود ، تا حدود زیادی از عمر نما اطمینان حاصل خواهد شد. تنوع رنگ و مواد سنگی نیز یکی از مواردی است که نقش بسیار مهمی در تشخیص این ماده از گزینه های دیگر دارد. البته باید توجه داشت که قیمت نمای سنگ می تواند بسیار بیشتر از اکثر گزینه ها باشد.

متریال نمای چوب

چوب ماده ای زیبا و شگفت انگیز است. او می تواند زیبا و متفاوت به نظر برسد. امروزه ، فناوری در جهتی پیشرفت کرده است که به چوب امکان مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی را می دهد و بنابراین نگرانی های قبلی در مورد استفاده از چوب در طراحی نما تا حدی برطرف شده است. مهم است که بدانید هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد یا توزیع مواد مدت زمان زیادی طول می کشد. نمادهای چوبی نیاز به نگهداری ویژه دارند و باید با مواد مناسب برای پوشش در برابر عوامل محافظ خارجی پوشانده شوند ، که باید با گذشت زمان گسترش یابد. شما می توانید این کار را انجام دهید و می توانید از شر آن خلاص شوید. مدت طولانی نمی توانید از آن استفاده کنید. شما قادر به انجام این کار خواهید بود و قادر به انجام آن نخواهید بود.

متریال نمای شیشه ایی

استفاده از شیشه در نمای ساختمان به قدری گسترده است که می توان گفت تقریباً در تمام نماهای ساختمان مدرن از شیشه استفاده می شود. مهمترین ویژگیهای منحصر به فرد شیشه وزن کم ، سرعت بالای نصب و ظاهر جذاب است.

سبک بودن شیشه امکان استفاده از آن در ساخت نمای خارجی برج ها را فراهم می آورد. در این حالت ، وزن ساختمان کاهش می یابد و به استانداردهای ساخت نزدیک می شود.

متریال  نما بایرامیکس Biramx

برای ساخت این ماده ، دانه های گرانیت ، سنگ مرمر و سرامیک در چسب های مصنوعی و طبیعی یا رزین ریخته می شوند و پس از خشک شدن در اندازه های دلخواه برش می خورند. مهمترین ویژگی این نماها تنوع زیاد رنگ و سهولت نصب است.

متریال نمای کامپوزیت

کامپوزیت ها از جمله مصالح ساختمانی جدید هستند که کاربردهای بسیاری پیدا کرده اند. نمای کامپوزیت دارای بدنه پلی اتیلن است که با لایه های آلومینیوم پوشانده شده است. مهمترین ویژگی این مصالح ساختمانی خاصیت پلاستیکی بودن آن است. به طوری که معماران می توانند هر طرحی را که در ذهن دارند با مواد ترکیبی اجرا کنند.

همچنین نمای کامپوزیت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بوده و در برابر عبور صدا و گرما مقاوم است. همه این عوامل باعث شده است که نمای کامپوزیت گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت باشد.

متریال نمای ترمووود

بدون شک یکی از زیباترین مصالح به کار رفته در نمای ساختمان نماهای چوبی ترمو است! چوب حرارتی یا چوب ترمو از جمله نماهای چوبی هستند که به لطف توسعه مصالح ساختمانی مدرن مورد استفاده قرار گرفته اند.

ترمووودها با گرم كردن چوب و تیره شدن رنگ آن تولید می شوند. بهترین چوب برای فرآیند چوب ترمو ، کاج است که در مناطق سرد رشد کرده است. به همین دلیل ، ترمووودهای فنلاندی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

متریال نمای چوبی

این جنگل ها دارای بافت زیبا و چشم نوازی هستند که می توان از آنها در ساخت نمای ساختمان استفاده کرد. از ویژگی های منحصر به فرد چوب ترمو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عایق حرارتی
مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
بدون مواد شیمیایی
نصب آسان
وزن کم
ظاهری جذاب و بی نظیر
محصولات طبیعی اکولوژیکی

متریال نمای سرامیکی

استفاده از نمای سرامیکی کاربردهای زیادی در زمینه معماری دارد. نمای سرامیکی نمای خشک محسوب می شود و می توان از آن برای نمای ساختمان های مسکونی ، اداری یا تجاری استفاده کرد.

نمونه های متریال نمای ساختمان

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره و خرید و سفارش نصب انواع نما ساختمانی و نما خشک و مدرن با تیم بانیان نما مبنا در تماس باشید:

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button