نمای کرتین وال اسپایدر

نمای کرتین وال اسپایدر

نمای کرتین وال اسپایدر، شیشه ای است که در آن شیشه با اتصالات نقطه ای به سازه ساختمان متصل می شود. علت نامگذاری آن همانطور که از نامش پیداست (اسپایدر)، شیشه به صورت موزاییک یا شبکه ای بر روی محور اتصال و اتصالات نصب می شود. از آنجایی که این نوع شیشه بدون قاب است، نمای زیبایی به ساختمان می دهد.

نمای کرتین وال اسپایدر چیست؟

نمای کرتین وال اسپایدر یک نمای شیشه ای استاتیک است که در یک نقطه به سازه متصل می شود. الکتریسیته ساکن خود بار را وارد ساختمان نمی کند بلکه بار را وارد سازه می کند. این مناظر به صورت پیچ و مهره به یکدیگر جوش داده می شوند. برای اینکه شیشه در اثر حوادثی مانند باد و طوفان شدید، زلزله، شیشه شکسته نشود. در اثر این اتفاقات سازه فضایی برای حرکت عرضی و طولی دارد و این حرکت از شکستن شیشه جلوگیری می کند.

انواع نمای کرتین وال اسپایدر

نماهای شیشه ای اسپایدر انواع مختلفی دارند اما پرکاربردترین آنها در کشور ما نمای شیشه پره دار و اسپایدر لوله ای یا لوله ای، اسپایدر کابلی و کامپوزیت می باشد. بانیان نمای مبنا با توجه به نوع سازه، ابعاد، موقعیت جغرافیایی ساختمان مناسب ترین گزینه را انتخاب می کند.

نمای کرتین وال اسپایدر به گونه ایی طراحی و اجرا شده است که تکیه گاه یا تکیه گاه شیشه ای است که پشت شیشه قرار می گیرد. پشت شیشه تکیه گاهی به نام فیس وجود دارد که به شکل تیغه است و از سقف به پایین بین درزهای شیشه قرار می گیرد. سوراخ هایی در آن ایجاد می شود که روی نوک عنکبوت ها نصب می شود و صفحه شیشه ای را نگه می دارد. مزیت این نما این است که نمای ساختمان را زیبا جلوه می دهد و هیچ مصالح دیگری مانند کابل و لوله در ظاهر دیده نمی شود و فقط می توان شیشه و عنکبوت استیل را که روی شیشه پاشیده شده است مشاهده کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button