ارزانترین سنگ نمای ساختمان

ارزانترین سنگ نمای ساختمان

شناخت ارزانترین سنگ نمای ساختمان به بسیاری از افراد و طراحان کمک خواهد کرد تا متناسب با بودجه و نیاز خود بتوانند بهترین طراحی را انتخاب کنند. یکی از نکات با اهمیت در زمان انتخاب نمای بیرونی ساختمان، در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی است. شناخت موقعیت جغرافیایی هر منطقه باعث می‌شود تا بتوان بهترین سنگ نما را انتخاب کرد. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

ارزان ترین سنگ ساختمانی

زمانی که به یک ساختمان نگاه می‌کنید، در نگاه اول جذب نمای ساختمان خواهید شد. با توجه به این که نما ساختمان‌های امروزی متنوع است، هر شخص بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌تواند یک نمای کاربردی را انتخاب نماید. سنگ نما یکی از متریال‌های قابل استفاده در نمای بیرونی ساختمان است که شناخت ارزانترین سنگ نمای ساختمان ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، باعث می‌شود تا نتیجه نهایی کار دل‌نشین شود.

آشنایی با سنگ نما

یک طراح ساختمان برای این که بتواند ضمن ایجاد زیبایی در نمای بیرونی ساختمان، مقاومت نما را در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی افزایش دهد، نیاز به به کارگیری مصالح مرغوب و با کیفیت دارد. یکی از نماهای کاربردی که به دلیل تنوع طرح و مدل مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد، سنگ نما است.

سنگ نما متناسب با وضعیت جغرافیایی هر ساختمان تعیین می‌شود لذا نمای به کار رفته در مناطق شمال کشور با جنوب دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر است. آشنایی با ارزانترین سنگ نمای ساختمان باعث می‌شود تا افراد ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود بتوانند به نماهای با کیفیت دسترسی پیدا کنند. وجود سنگ نما در ساختمان امروزی باعث ایجاد جلوه خاص در نمای بیرونی ساختمان می‌شود.

در استفاده از طرح سنگ نما، از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا جذابیت طرح‌های ایجاد شده افزایش پیدا نماید. یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب ارزانترین سنگ نمای ساختمان توجه به کیفیت متریال‌های به کار رفته در سنگ نما است.

شناخت سنگ نماهای قابل استفاده در نمای بیرونی ساختمان

سنگ نماهای زیادی وجود دارند که به دلیل داشتن استحکام بالا و زیبایی منحصر به فرد می‌توانند در لیست بهترین سنگ‌های قابل استفاده در نمای بیرونی ساختمان قرار بگیرند. در این بخش به معرفی این سنگ نماها خواهیم پرداخت:

سنگ نما گرانیت

این سنگ از نوع سنگ‌های آذرین است که به دلیل داشتن بافت‌های بسیار درشت به راحتی با چشم قابل دیدن است. رنگ بندی زیادی در سنگ گرانیت دیده می‌شود که افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند هر یک از مدل‌ها را جهت استفاده در نمای بیرونی ساختمان انتخاب کنند. برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند ارزانترین سنگ نمای ساختمان را شناسایی کرده و از آن برای نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنند.
سنگ گرانیت آلودگی را جذب نکرده و از سختی بالایی برخوردار است. این سنگ معایبی نیز در هنگام استفاده دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به سنگینی بالا و عدم جذب آب اشاره کرد.

سنگ نما مرمریت

در حال مطالعه ارزانترین سنگ نمای ساختمان هستید که به سنگ نما مرمریت رسیدیم. سنگ نما مرمریت در صنعت ساختمان سازی به دلیل تخلخل کمی که دارد برای استفاده در نمای ساختمان‌های امروزی مناسب نیست. در واقع از سنگ نما مرمریت بیشتر برای کف ساختمان و راه‌پله‌ها استفاده می‌شود.

اگر بخواهید ارزان‌ترین سنگ نمای ساختمانی را انتخاب کنید با توجه به ساختار این نوع از سنگ‌ها، قطعا به دنبال سنگ نما مرمریت نخواهید رفت.

سنگ نمای ساختمان مرمر

شاید به جرات بتوان گفت که سنگ نمای مرمر، از جمله لوکس‌ترین و گران‌ترین سنگ‌های قابل استفاده در نمای ساختمانی است. از این سنگ بیشتر در طراحی نمای مساجد، هتل‌ها و ساختمان لوکس استفاده می‌شود. از مزیت‌های سنگ مرمر می‌توان به وجود مقاومت بالا در مقابل عوامل محیطی نظیر باران، برف و هوازدگی اشاره کرد.

سنگ نما تراورتن

در بین سنگ‌های معرفی شده جهت استفاده در نمای بیرونی ساختمان، می‌توان گفت که ارزانترین سنگ نمای ساختمان، از نوع تراورتن است. این سنگ دارای لایه‌های مختلف بوده و یک گزینه عالی برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان است. از ویژگی‌های سنگ نما تراورتن می‌توان به مقاومت بالا در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی و داشتن رنگ بندی متنوع اشاره کرد.

سنگ نما تراورتن دارای انواع مختلف است که مدل‌های تراورتن موجدار و ابروبادی از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار هستند. عوامل زیادی در ارزان بودن سنگ تراورتن وجود دارد که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:

  • سنگ تراورتن به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می‌شود که این امر باعث کاهش قیمت آن شده است.
  • این سنگ تخلخل بیشتری نسبت به سایر سنگ نماهای معرفی شده دارد.
  • تراورتن به دلیل داشتن رنگ‌های تیره به نسبت سایر سنگ‌ها ارزان‌تر است.
  • به دلیل این که قامت سنگ در ابعاد طولی کوتاه‌تر از سایر مدل‌هاست، می‌توان این سنگ را با قیمت ارزان‌تری از بازار تهیه کرد.

خرید ارزانترین سنگ نمای ساختمان

همان‌طور که بیان شد سنگ نمای تراورتن به عنوان یکی از ارزان‌ترین سنگ نماهای قابل استفاده در ساختمان‌های امروزی است. این سنگ به عنوان سنگ‌های رسوبی شناخته شده و به شکل لایه به لایه است. سنگ تراورتن از آب‌های گرم چشمه‌های مختلف تهیه شده و به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می‌شود.

تفاوت در مدل‌های این سنگ به گونه‌ای است که افراد با توجه به بودجه خود می‌توانند ارزانترین سنگ نمای ساختمان را با کیفیت مناسب خریداری کنند. این سنگ زمانی خیس شدن به حالت لغزنده در آمده که برای استفاده در کف ساختمان مناسب نیست.
اگر بین سنگ نماهای معرفی شده به دنبال شناخت ارزان‌ترین سنگ نما هستید، بهتر است مدل تراورتن را مدنظر داشته باشید. خرید این سنگ با رنگ بندی متنوع باعث می‌شود تا بتوانید از یک نمای مقاوم و زیبا برای ساختمان خود استفاده کنید.

جمع بندی

در بین سنگ‌هایی که جهت سنگ نما می‌توان از آن برای طراحی نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد، شناخت ارزانترین سنگ نمای ساختمان باعث می‌شود تا افراد بتوانند ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود، به با کیفیت‌ترین طرح‌ها دست پیدا نمایند. در این مقاله سعی شده است تا سنگ‌های قابل استفاده در سنگ نما معرفی شود.

از بین سنگ‌های معرفی شده، سنگ نما تراورتن به عنوان ارزان‌ترین سنگ نما قابل اجرا برای نمای بیرونی ساختمان است. در صورتی که بخواهید از یک نمای بیرونی با کیفیت استفاده کنید بهتر است به دنبال انتخاب یک مجموعه طراحی مجرب باشید.

 

مطالب مرتبط:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button