استفاده خلاقانه از شیشه در ساختمان

استفاده خلاقانه از شیشه در ساختمان

چگونگی استفاده خلاقانه از شیشه در ساختمان …. فیلیپ جانسون می گوید: “معماری هنر پر کردن فضاست” و چه چیزی بهتر از این که از شیشه در ساختمان استفاده شود! در دنیایی که هزینه متریال ساختمانی، کارگر و طراحی مانع از ظهور خلاقیت می شود، ساخت چنین ساختمان های زیبایی شگفت انگیز است. نمای شیشه ای یکی از متریال های زیبا و درعین حال دست کم گرفته شده می باشد که می تواند زیبایی خاصی به نمای ساختمان بدهد.  در ادامه عکس هایی از ساختمان های شناخته شده در دنیا که نمای آن از شیشه ساخته شده است را با هم میبینیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

لیستی از استفاده خلاقانه از شیشه در ساختمان

  1. ساختمان The Gherkin
  2. بلندترین ساختمان اسپانیا با نمای شیشه

1- نمای شیشه ساختمان The Gherkin

این ساختمان که بیشتر با نام The Gherkin مشهور است در سال ۲۰۰۳ با طراحی Norman Foster ساخته شده است. این ساختمان به سرعت به عنوان یکی از معروف ترین ساختمان های انگلستان محسوب شد که میتوان دلیل آن را حضور در مرکز شهر لندن و نمای خاص آن دانست.

ساختمان Gherkin
ساختمان Gherkin

2- بلندترین نمای ساختمان اسپانیا

این ساختمان به عنوان یکی از بلندترین ساختمان های اسپانیا شناخته شده است که نمایی زیبا و خلاقانه ای دارد.

 

بلندترین ساختمان اسپانیا
بلندترین ساختمان اسپانیا

3- نمای شیشه ساختمان The Gherkin

این ساختمان بین سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ ساخته شده است که طراح آن Norman Foster می باشد. این ساختمان از دور مانند قطره بزرگی از آب در کشور ولز است. این ساختمان شیشه ای بزرگ باغ ملی گیاهی ولز می باشد.

Norman Foster
Norman Foster

4- نمای شیشه ساختمان The Gherkin

این گنبد شیشه ای که نمایی ۳۶۰ درجه ای دارد در شهربرلین واقع شده است. برلین یکی از شهرهایی می باشد که در زمینه معماری آثار بزرگ و جالبی را در خود دارد. ساختمان خای قدیمی مرمت و حفظ شده اند و در کنار آثار مدرن در شهر قرار گرفته اند.

گنبد شیشه ایی در برلین
گنبد شیشه ایی در برلین

5- نمای شیشه ساختمان The Gherkin

این عکس نمایی از ورودی اصلی موزه لوور پاریس می باشد که توسط آرشیتکت I.M.Pei طراحی شده است. نه تنها هدف از ساخت این بنا فضایی زیبا برای استقبال از بازدیدکنندگان بوده است بلکه ساختار آن به گونه ای طراحی شده است که باعث پخش متناسب سیل بازدیدکنندگانی است که روزانه از این موزه بازدید می کنند.

6- نمای شیشه ساختمان The Gherkin

این هتل غول پیکر که شبیه بادبان یک کشتی می باشد توسط آرشیتکت Ricardo Bofill  طراحی شده است و در سواحل بارسلون اسپانیا قرار دارد. ساخت این هتل در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید و اکنون به عنوان ساختمانی برجسته و زیبا شناخته شده است. در این ساختمان به علت استفاده از شیشه در نمای آن، موجب انعکاس آب دریا در آن شده است و به نظر می رسد این هتل در آب ساخته شده است.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button