واکنش صفحات HPLنسبت به آتش

واکنش صفحات HPLنسبت به آتش

واکنش صفحات HPLنسبت به آتش چگونه است؟ یکی از مواردی که به هنگام انتخاب نمای ساختمان باید به آن دقت کرد مقاومت آن در برابر آتش سوزی می باشد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی وب سایت بانیان نمای مبنا به بررسی واکنش صفحات HPLنسبت به آتش میپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت واکنش صفحات HPLنسبت به آتش

به طور کلی صفحات HPL یکی از مقاوم ترین مواد در برابر آتش هستند. دو نوع استاندارد برای درجه بندی مقاومت این صفحات در برابر آتش وجود دارد. صفر و یک را تایپ کنید.

در نوع صفر یا معمولی صفحات HPL در آتش سوزی و تخریب ناشی از آن ماندگاری بالایی از خود نشان داده اند.

این نوع مواد ارگانیک و به طور طبیعی بسیار مستعد سوختگی و گرما هستند. حتي اگر در معرض شعله مستقيم قرار گيرد، باز هم تا نابودي فاصله دارد.

اما در سطح بعدی، یعنی سطح شماره یک، یک ماده افزودنی به سطح صفحات HPL اضافه می شود که آن را کاملاً ضد حریق می کند. البته این نوع مواد در کاربردهای خاصی که نیاز به مقاومت بالایی دارند مانند کارخانه ها و انبارهای نگهداری مواد قابل اشتعال بیشتر کاربرد دارد.

اگر فرصت مطالعه متن را ندارید، می توانید همین حالا، برای دریافت مشاره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09122875156

نمای hpl و مقاومت آن در برابر آتش سوزی

استاندارد خاصی برای مقاومت در برابر آتش وجود ندارد، اما از انتخاب مقاومت در برابر شعله در ارزیابی کلی مصالح مناسب برای نما استفاده می شود.

برای استفاده در نمای عمومی، صفحات HPL یا CE با کیفیت عمومی کافی است. همچنین اتحادیه اروپا نوع دیگری از استاندارد به نام CPR را برای ساخت نما دارد که معیارهایی مانند ایمنی، بهره وری انرژی و دوام را در نظر می گیرد.

HPL برای استفاده در لبه‌های سازه‌ای مانند قاب درب نیازی به رعایت این استانداردها ندارد. به طور کلی با در نظر گرفتن این فاکتورها هنگام استفاده از نمای HPL می توان از نظر مقاومت در برابر آتش اطمینان کامل داشت. چه HPL نوع 0 چه 1، ظاهری مقاوم به شما می دهند.

 

 

مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button