ترکیب نمای اسپایدر با دیگر نماها

ترکیب نمای اسپایدر با دیگر نماها
ترکیب نمای اسپایدر با دیگر نماها امکانپذیر است؟ بله شما میتوانید برای نمای ساختمان خود از ترکیب نمای اسپایدر با نماهای دیگری استفاده کنید. در ادامه با برخی از این نماها آشنا خواهیم شد. با بانیان نما همراه باشید.
اسپایدر نمایی است که برای نمایش اطلاعات در قالب گراف و شبکه های پیچیده استفاده می شود. با استفاده از این نما، می توانید روابط و ارتباطات بین داده ها را به صورت گرافیکی نشان دهید. اما اسپایدر نما به تنهایی کافی نیست و می توانید آن را با دیگر نماها ترکیب کنید تا اطلاعات بیشتری را به نمایش بگذارید.

برای مثال، می توانید اسپایدر نما را با نمای ستونی (column chart) یا نمای شمعی (candlestick chart) ترکیب کنید تا به صورت گرافیکی نشان دهید که چه داده هایی در هر ستون یا شمع نمایدر نظر گرفته شده است. همچنین می توانید اسپایدر نما را با نمای پراکندگی (scatter plot) ترکیب کنید تا به صورت گرافیکی نشان دهید که داده هایی در ارتباط با یکدیگر هستند یا خیر.

همچنین بخوانید : نمای کرتین وال اسپایدر

در اینجا توجه داشته باشید که ترکیب اسپایدر نما با دیگر نماها بستگی به نوع داده هایی دارد که میخواهید به نمایش بگذارید و هدف نهایی شما از نمایش آن داده ها. به عنوان مثال، اگر داده های شما شامل داده های عددی باشد، می توانید از نمای ستونی یا نمای شمعی استفاده کنید و اگر داده های شاملی شامل داده های کیفی باشد، می توانید از اسپایدر نما و نمای پراکندگی استفاده کنید.

نکات مهم در ترکیب نمای اسپایدر با دیگر نماها چیست؟

با لحاظ کردن فشارهای وارده چون زلزله، باد و وزن ارتفاع شیشه نما و بادبندها که اسکلت اصلی نما را تشکیل می دهند، طراحی می شوند. بسته به نوع طرح، ارتفاع شیشه ها، کاربری ساختمان و اقتصادی بودن اجرا، یکی از انواع سازه های نگهدارنده با سیسیتم انتقال بار خاص خود انتخاب می شوند.

1- شیشه

شیشه ها با ابعاد بزرگ ایمن شده توسط سکوریت و لمینیت هستند. شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن در قطعات ریز خرد خواهند شد. شیشه لمینیت از دو یا چند لایه شیشه سکوریت تشکیل شده است که با لایه گاز عایق لمینیت طلقی به هم چسبانده شده اند. در نتیجه بعد از شکستن فرو نخواهد ریخت. قیمت لمینیت چندین برابر سکوریت است.

 ۲- اتصالات و بستهای اسپایدر

اتصالات و بست هایی از جنس فلز بسیار سخت استیل که به صورت چنگکی دارای اتصال به شیشه ها هستند که شامل کانکتور، چنگکهای اسپایدری (۴ شاخه، ۳ شاخه، ۲ شاخه، تک شاخه و انواع دیگر) می باشند. این اتصالات همگی مورد سنجش های مختلف کشش و تنش قرار می گیرند.

 ۳- چسبهای تلفیقی

چسبهای تلفیقی به منظور پر کردن فاصله مورد نیاز درز بین شیشه ها در جهت تامین سلامت شیشه ها و ایزولاسیون نما استفاده می شود.

سخن پایانی

همچنین، ترکیب اسپایدر نما با نماهای دیگر می تواند به شما کمک کند تا برای مخاطبان خود ارائه داده ها را به صورت جذاب تر و قابل فهم تری نمایش دهید. با استفاده از ترکیب این نماها، می توانید به صورت گرافیکی نشان دهید که چه داده هایی در هر نما در نظر گرفته شده و چه ارتباطی بین آنها وجود دارد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button