راهنمای انتخاب نمای ساختمان

راهنمای انتخاب نمای ساختمان

راهنمای انتخاب نمای ساختمان به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید که چه نمایی به نوع ساختمان شما می آید. انتخاب نمای ساختمان همیشه یکی از بحث برانگیزترین و چالش برانگیزترین موارد در ساخت و اجرای ساختمان است.

معمولاً هر خانه ای که ساخته می شود، سازندگان این ساختمان در انتخاب نوع نمای ساختمان نقش دارند، اما در واقع بهترین نوع نمای ساختمان کدام است؟

نمی توان به طور قطعی به این سوال پاسخ داد، اما در این مقاله برخی از نمای های ساختمان را که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید آنها را مطابق با معیارهای خود مطالعه و مطالعه کنید تا به گزینه ایده آل برسید. با ما بمان.

وقتی به یک ساختمان نگاه می کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند شکل ظاهری آن است. نمای ساختمان پاکت هر ساختمانی است و نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت آن دارد. هنگام طراحی نما، معماران و سازندگان بسته به شرایط آب و هوا، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان ها، سلیقه مردم و بودجه آنها نوع مواد را انتخاب می کنند.

نمای بیرونی یک لایه محافظ برای ساختمان است، که نه تنها از آن در برابر عوامل مختلف محافظت می کند، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. نمای ساختمان و نمای ساختمان مسکونی منظر شهری را تشکیل می دهند، بنابراین طراحی نمای مختلف باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، هماهنگی درب ورودی ساختمان با هماهنگی نمای ساختمان است. در این مقاله ابتدا انواع نمای ساختمان توسط سازنده ارائه می شود و معیارهای برنامه ریزی شهری را که باید در هنگام ساخت آنها رعایت شود با شما در میان می گذاریم.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای سرامیک ساختمان چگونه است؟

راهنمای انتخاب بهترین نمای ساختمان

به وضوح می توان گفت که بهترین نمای ساختمان با توجه به چشم انداز و هدف متفاوت است. به عنوان مثال ، برخی از افراد وقتی زیبا ترین نما را برای ساختمان انتخاب می کنند و در نمای مصالح ساختمانی استفاده می شوند که به مدت طولانی نیازی به تعمیر و تعویض ندارند ، زیباترین نما را می شناسند.

اما ممکن است برخی تصور کنند که بهترین نما ارزان ترین نما برای ساختمان است. اما نظرات در این زمینه بسیار متفاوت است و همه با توجه به روحیه ، سلیقه و اهدافشان گزینه های مختلفی را بررسی می کنند.
اما در این بین ، نوع کاربری ساختمان ها نیز بر روی مصالح و مصالح ساختمانی نمای ساختمان تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، نمای ساختمانهای تجاری و مسکونی شباهتی به هم ندارند و نماهای سنگی و آجری سنگین که در برخی از خانه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند ، نمی توانند در ساختمانها و برجهای بلند و همچنین نمای شیشه ای یا عنکبوتی برای ساختمانهای چند طبقه مسکونی مورد استفاده قرار گیرند. مناسب نخواهد بود

بنابراین استفاده از ساختمان عامل مهم و تعیین کننده دیگری در انتخاب نوع نمای ساختمان است. بنابراین ، اگر می خواهید به بهترین نما برای یک ساختمان نگاه کنید ، باید ویژگی های مختلفی را که در زیر ذکر خواهیم کرد ، در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای سرامیک ساختمان چگونه است؟

اهمیت نوع معماری نما در راهنمای انتخای نمای ساختمان

همانطور که گفته شد، یکی از اهداف اصلی در انتخاب نمای ساختمان، زیبا سازی منظره شهر است و باید به نوع کاربری ساختمان ها و هویت مکان و منطقه توجه کنید، تا مناسب بودن را فراموش نکنید.

به عنوان مثال ، اگر ساختمان مورد نظر در یک بافت تاریخی ساخته شده باشد ، نمی توانید از نمای مورد استفاده برای سبک مدرن غربی استفاده کنید ، زیرا این عدم تناسب ، هرچقدر به صورت جداگانه زیبا باشد ، اما در نهایت عدم تناسب زیاد نیست زیبا. این هزینه ای برای ساختمان شما نخواهد داشت و فقط اتلاف پول خواهد بود.

  1. دوام و ماندگاری نمای ساختمان
  2. به روز بودن و جدید بودن
  3. سرعت نصب
  4. ضد حریق بودن
  5. ماندگاری و دوام رنگ
  6. مقاومت در برابر زلزله
  7. عایق حرارت
  8. سبکی نمای ساختمان
  9. قیمت مناسب

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای سرامیک ساختمان چگونه است؟

نمای شیشه ایی

نمای شیشه ای به دلیل شفافیت و ضخامت کم به از دست دادن انرژی کمک می کند و به هیچ وجه عایق صدا و عایق حرارتی خوبی نیست. شیشه دو جداره از عایق صدا و عایق حرارتی بهتری برخوردار است.
دوام نمای شیشه به دلیل مقاومت کم در برابر ضربه و شرایط جوی کم است. در هنگام زلزله به دلیل شکستن و افتادن شیشه از ارتفاع بسیار خطرناک است و می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند.

سرعت نصب نمای شیشه ای مشابه سایر مصالح مدرن است و می توان آن را یکی از نماها با سرعت اجرای نسبتاً خوب دانست.
نمای شیشه ای نسبت به سایر متریال های سنتی و همچنین مصالح جدید بار کمتری را وارد سازه می کند. این را می توان یکی از مقادیر بارز نمای شیشه دانست.
نمای شیشه ای از تنوع رنگ مناسبی برخوردار نیست و بنابراین نمی تواند با سایر نماهای جدید رقابت کند.
آتش سوزی یکی از عواملی است که نمای شیشه را تهدید جدی می کند.
نمای شیشه ای به دلیل ضخامت و شفافیت کم ، گرما و صدا را منتقل می کند و عایق مناسبی نیست. شیشه دو جداره عایق بندی بهتری است. این منظره در اثر ضربه یا زمین لرزه خرد خواهد شد و سقوط از ارتفاع می تواند خطرناک باشد. ذرات شیشه ذرات هوا را جذب کرده و زیبایی خود را از دست می دهند و همچنین دارای تنوع کمی هستند.

اما بیایید در مورد مزایای آن صحبت کنیم! شیشه سبک است و بار مرده کمتری را بر ساختمان وارد می کند. همچنین، نمای شیشه ای سرعت اجرا و اجرا نسبتاً خوبی دارد و با آن شما به وسایل روشنایی کمتری در خانه نیاز دارید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button