متریال نمای مدرن

متریال نمای مدرن

متریال نمای مدرن چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد؟ دلیل آنکه بیشتر کارفرماهای ساختمانی از نمای مدرن برای ساختمان خود استفاده میکنند چیست؟ با بانیان نمای مبنا همراه باشید تا در ادامه به طور کامل با تمامی خصوصیات متریال نمای مدرن آشنا شوید.

آشنایی با انواع متریال نمای مدرن

اصلی ترین فاکتوری که برای زیبایی نمای ساختمان های تجاری و اداری و مسکونی و … به کار میرود، نوع متریال در نما می باشد. هر چه این متریال بهتر و خاص تر باشد نما نیز زیباتر خواهد شد. به هنگام انتخاب نوع متریال ساختمان باید به نوع ساختمان (مسکونی، ویلایی، تجاری، اداری، تعداد طبقات و …) توجه کرد و بعد به نوع آب و هوا و شرایط منطقه ایی باید دقت کرد. حالا با توجه به این موارد میتوان بهترین متریال را انتخاب کرد.

آشنایی با انواع متریال نمای مدرن
آشنایی با انواع متریال نمای مدرن

اما در این مقاله و در ادامه قصد داریم تا شما را با متریال نمای مدرن بیشتر آشنا کنیم. قبل از بریم سراغ معرفی انواع نمای مدرن:

  1. نمای کامپوزیت آلومینیوم
  2. نمای ترموود
  3. نمای کرتین وال
  4. نمای سرامیک
  5. نمای لوور
  6. نمای شیشه ایی
  7. نمای فایبر سمنت برد
  8. نمای سنگ
  9. نمای چوبی
  10. نمای HPL

حال که با انواع نمای مدرن آشنا شدیم به سراغ معرفی انواع متریال نمای مدرن خواهیم پرداخت.

1- نمای آلومینیوم کامپوزیت

این نوع متریال نمای ساختمان از جنس پلی اتیلن که نوعی پلاستیک فشرده است، می باشد. تنوع بسیار بالایی دارد. انعطاف پذیری بسیاری دارد که علاوه بر این ویژگی ها یک عایق عالی در برابر سرما و گرما است. با توجه به این ویژگی ها طول عمر بسیاری نیز دارد.

2- نمای ترموود

متریال ترموود که به چوب ترمو نیز معروف است بیشتر در مناطق شمالی و یا مناطقی که دارای رطوبت هستند، مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد بسیاری دارد که شما می توانید از آن علاوه بر نمای ساختمان در روف گاردن، کلبه، آلاچیق، سونا و … نیز استفاده نماید.

3- نمای کرتین وال

متریال نمای کرتین وال curtain wall یکی از انواع متریال نمای مدرن می باشد که جز پرطرفدار ترین نما ها شناخته شده است. برای نصب این نما اغلب از آلومینیوم استفاده میشود که جالب است بدانید برخلاف آنکه این نما با شیشه است اما بسیار مقاوم است و عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما و طوفان می باشد.

 

کرتین-وال
کرتین-وال

4- نمای سرامیک

یکی از پراستفاده ترین متریال های نمای مدرن، سرامیک می باشد. علت آن هم تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ  می باشد. همچنین شما می توانید به راحتی از این نوع متریال برای انواع ساختمان از جمله: مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و … استفاده نماید. این نوع متریال نیز مانند سایر متریال ها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب و باد و طوفان امتحان خود را به خوبی پس داده است.  قیمت این نوع متریال نسبت به سایر متریال نمای مدرن ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

5- نمای لوور

این نوع متریال خود نیز انواع مختلفی دارد: لوور، لوور مکعبی، لوور دوکی و لوور ثابت. در اغلب ساختمان ها این نوع متریال برای سایه بان ساختمان استفاده میکنند زیرا مقاومت بسیار خوبی در برابر تابش نور خودشید دارد.

 

 

سرامیک
سرامیک

 

6- نمای شیشه ایی

یکی از مدرنترین متریال ها، نمای شیشه ایی می باشد که انواع بسیاری دارد و در اغلب ساختمان های اداری و تجاری و ویلاها بکار میرود. این نوع نما نیز مانند کرتین وال می باشد که مقاومت بسیار خوبی دارد و جز بهترین عایق هی ساختمانی انتخاب شده است.

7- نمای فایبر سمنت برد

همانطور که از نام این متریال مشخص است، از جنس فیبر و سیمان است. مقاوت بسیار خوبی در مقابله با ورود حشرات دارد و در مقابل آب و آتش و طوفان نیز مقاومت عالی دارد. به طور کلی جز متریال هایی می باشد که بسیار دیر پوسیده می شود.

 

 

فایبر سمنت برد
فایبر سمنت برد

8- نمای سنگ

متریال هایی که تا به اینجا گفتیم بسیار مقاوم بودند اما یکی از مقاومترین متریال های نمای مدرن، متریال نمای سنگ می باشد. این متریال در مقابل آلودگی‌های محیط، گردوغبار و رطوبت و … مقاومت بیشتری نسبت به سایر نما ها و متریال ها دارد. همین امر موجب شده تا متریالی امن برای ساختمان ها باشد.

 

9- نمای چوبی

نمای چوبی یکی از جذاب ترین و شیک ترین متریال نمای مدرن است که نصب آن مزایا و معایب مختلفی دارد. لازم به ذکر است که در صورت ادغام چوب در مواد پوششی بسیار مقاوم شده و دوام آن در برابر گرما، رطوبت و سرما افزایش می یابد. در واقع به کمک تکنولوژی روز می توان استحکام چوب را افزایش داد و از آن در نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. بنابراین لازم نیست نگران مقاومت چوب در برابر تغییرات جوی باشید.

علاوه بر این، چوب نیاز به حفاظت زیادی دارد و مواد پوششی آن باید هر از چند گاهی تجدید شود. نحوه اجرا و نصب نمای چوبی بسیار ساده است و با سرعت بالایی قابل نصب است، بنابراین هزینه اجرای آن نسبت به سایر نمای ساختمان کمتر است. از ویژگی های این ماده می توان به عایق صوتی محیطی، دافع موریانه ها و حشرات، تنوع زیاد مدل ها و رنگ ها اشاره کرد.

10- نمای HPL

اچ پی ال مخفف High pressure laminate به معنای ورق لمینیت فشرده می باشد. این ورق ها که فرمیکا نیز نامیده می شوند.. در فرآیند تولید این ورق ها، لایه های مختلف کاغذ کرافت و همچنین روکش نهایی ورق با ترموست پوشش داده شده و تحت دما و فشار بالا به ورقی متراکم و یکپارچه تبدیل می شود. HPL یک ورق زینتی است که هم برای پوشش داخلی و هم برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود و کاربردهای گسترده آن باعث شده است تا بسیاری از طراحان و سازندگان از HPL در طرح ها و ابعاد مختلف برای زیبایی بیشتر استفاده کنند.

 

نکات مهم در انتخاب متریال مدرن برای ساختمان

  • هماهنگ بودن نوع متریال با سایر ساختمان های اطراف
  • در نظر گرفتن بافت شهری برای انتخاب نوع متریال
  • موقعیت ساختمان نسبت به سایر ساختمان ها
  • هماهنگی میان نمای داخلی با نمای خارجی ساختمان
  • توجه به شرایط آب و هوایی منطقه

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت متریال‌ مدرن ساختمان چیست؟

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت متریال‌ مدرن ساختمان، ابعاد و متراژ و نوع متریال می باشد. برخی از متریال کمی گران تر نسبت به سایر نماها میباشد و برخی نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان برای نمای ساختمان با شماره های زیر تماس حاصل نماید.

 

 

سخن پایانی

متریال نمای مدرن، نسبت به سایر متریال ها مقاومت بسیار بالایی دارند که همین ویژگی باعث امنیت بیشتر ساختمان میشود. همانطور که در این مقاله گفتیم این نوع متریال انواع بسیاری دارد که به شما اجازه میدهد تا با هر میزان بودجه ایی بهترین متریال را برای نمای ساختمان خود انتا نماید. مرسی که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button