روش نصب فایبر سمنت به روی نما

روش نصب فایبر سمنت به روی نما

روش نصب فایبر سمنت به روی نما چگونه می باشد؟ امروزه استفاده از فایبر سمنت بسیار رایج است و بسیاری از پیمانکاران از آن در پروژه های خود استفاده می کنند. نصب فایبر سمنت به عنوان یکی از مصالح جدید ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث توسعه استفاده از آن شده است. اگرچه نصب فایبر سمنت برد سریع و بسیار آسان است، اما برای نصب باید نکات مهمی در نظر گرفته شود تا حداکثر کارایی و کارایی ممکن به دست آید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش نصب فایبر سمنت به روی نما آشنا کنیم با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

معرفی  فایبر سمنت

قبل از آنکه به سراغ روش نصب فایبر سمنت به روی نما برویم لازم است تا با فایبر سمنت آشنا شویم، فایبر سمنت نوعی مصالح ساختمانی است که از سیمان، الیاف طبیعی یا مصنوعی به جز آزبست و در برخی موارد سیلیس، آهک و سایر مواد افزودنی برای افزایش مقاومت مکانیکی و شیمیایی تشکیل شده است. یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبر سمنت برد قیمت بسیار مناسب آن به ویژه استفاده از آن در نمای ساختمان نسبت به سایر مصالح می باشد. اگر قصد دارید تا با این نما بیشتر آشنا شوید بهتر است تا به مقاله نمای فایبر سمنت برد سری بزنید.

مزایای روش نصب فایبر سمنت به روی نما چیست؟

روش نصب فایبر سمنت به روی نما مزایای زیادی دارد که کاربرد آن را در صنایع مختلف افزایش داده است. پانل های فایبر سمنت بسیار مقاوم در برابر آب و آتش هستند و برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می شوند. نصب این مصالح ساختمانی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های حامل های انرژی می شود. علاوه بر این، به دلیل سهولت اجرا و نصب سریع، پروژه را در زمان کمتری به پایان می رساند، سرمایه را از خواب دور می کند و هزینه ها را کاهش می دهد.

نصب فایبر سمنت به روی نما به دلیل وزن کم باعث کاهش وزن کلی ساختمان می شود. این نکته زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم در صورت سنگین بودن ساختمان مقاومت کمتری در برابر زلزله و بلایای طبیعی ایجاد می کند اما سبکی سازه به دلیل استفاده و نصب پانل های فایبر سمنت باعث مقاومت بیشتر ساختمان در برابر تهاجمات خارجی می شود.

برای روش نصب فایبر سمنت به روی نما به چه ابزار و لوازمی نیاز است؟

ابزارها و لوازم جانبی زیادی برای روش نصب فایبر سمنت به روی نما مورد نیاز است. برخی از ابزارهای مورد نیاز برای نصب عبارتند از:

  • اندازه صفحات محاسبه می شود
  • پیچ های فایبر سمنت برد
  • زوایای برگشت
  • چسب ساختمانی مناسب
  • چاقوی فایبر سمنت مخصوص
  • وسایل حمل و نقل پانل های فایبر سمنت
  • تراز فیبر سیمان
  • مته
  • براکت T شکل
  • آسانسور فایبر سمنت

 

نحوه و روش نصب فایبر سمنت به روی نما

روش نصب فایبر سمنت به روی نما بسته به محل آن متفاوت است. به عنوان مثال، اگر می خواهید پانل ها را در زیرزمین نصب کنید، باید آنها را به دیوارهای اطراف بچسبانید تا اسکلت را بسازید یا نصب کنید. برای نصب روی سقف و پیچ کردن صفحات فایبر سمنت به آن نیاز به یک اسکلت T شکل دارید که می توانید از این اشکال برای نگه داشتن پانل های فایبر سمنت در حالی که آنها را به اسکلت فلزی می پیچید استفاده کنید. به طور کلی روش نصب فایبر سمنت به روی نما به شرح زیر است:

 

1- در نظر گرفتن تعداد مواد اولیه لازم برای نصب فایبر سمنت

برای این کار ابتدا ابعاد دیوار و سقف مورد نیاز برای نصب را اندازه بگیرید. سپس مساحت هر سطح مورد نظر را محاسبه کرده و در نهایت کل سطوح را تخمین بزنید. در مرحله بعد، کل مساحت مورد نظر به دست آمده را بر مساحت یکی از پانل های فایبر سمنت تقسیم کنید و عدد به دست آمده تعداد صفحات مورد نیاز را به شما می گوید. به خاطر داشته باشید که همیشه باید 5 درصد از کل مساحت را برای زباله های بیشتر تخمین بزنید. تقریباً برای هر 100 فوت مربع مساحت، به 100 پیچ فایبر سمنت نیاز دارید.

2- برش پانل های نصب الیاف سیمان

ابتدا محل برش تخته فایبر سمنت را با اندازه گیری و علامت گذاری روی لبه های آنها مشخص کنید. بشقاب ها را به دیوار تکیه دهید و با چاقوی مخصوص روی بشقاب ها خط بکشید. سپس روی ناحیه علامت گذاری شده ضربه بزنید تا صفحه نمایش به محل مورد نظر برسد. سپس با چاقو از پشت خط کش و بشقاب شروع به برش کنید.

3- نصب پانل های فایبر سمنت روی سقف

توجه داشته باشید که همیشه باید ابتدا سقف را تمام کنید، سپس شروع به نصب دیوار کنید. برای روش نصب فایبر سمنت به روی نما روی سقف ابتدا از تراز و تراز بودن تیرها مطمئن شوید و آنها را با تخته های عمودی به هم وصل کرده و در صورت لزوم صاف کنید. سقف را اندازه بگیرید و روی تسمه ها قرار دهید. مطمئن شوید که اسکلت یک چهارم اینچ از گوشه ها فاصله داشته باشد.

برای چسباندن اولین پانل به تیرها از چسب استفاده کنید. صفحات را با استفاده از پرتوهای T شکل یا بالاتر نگه دارید. سوراخکاری را از مرکز صفحه شروع کنید و با فواصل 12 اینچی آن را به قاب پایینی پیچ کنید. پیچ ها باید حداقل 0.5 اینچ از لبه ها فاصله داشته باشند. صفحات بعدی را به همین ترتیب ادامه می دهیم.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button