مراحل نصب نمای کامپوزیت

مراحل نصب نمای کامپوزیت

مراحل نصب نمای کامپوزیت چگونه می باشد؟ در مقالات گذشته به طور کامل در رابطه با نمای کامپوزیت آلومینویم صحبت کردیم. حالا در این مقاله قصد داریم تا با روش ها و مراحل نصب نمای کامپوزیت نیز آشنا شویم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

مراحل نصب نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به دو روش معروف نصب میشود.

  1. نصب نمای کامپوزیت با سیستم فیکس
  2. نصب نمای کامپوزیت با سیستم هنگ

در ادامه هر دو این روش های نصب را به طور کامل شرح خواهیم داد.

بهترین روش نصب نمای کامپوزیت ساختمان
بهترین روش نصب نمای کامپوزیت ساختمان

1- اجرای نمای کامپوزیت باسیستم فیکس (Fixing)

در این روش از مراحل نصب نمای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت، با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برحوردار است. در بین فاصله ورق های نصب شده جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب شدن نمای ساختمان، از تسمه ای به جنس ورق یا چسب های پلی اورتان یا چسب و لاستیک سیلیکونی استفاده می شود. در روش فیکس می توان از دو نوع زیرسازی آلومینیومی و آهنی بهره گرفت.

3- اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت باسیستم هنگ (Hanging)

در این روش، ورق ها با استفاده از شیار های چکمه ای تعبیه شده، به صورت ریلی روی پروفیل های مخصوص آلومینیومی نصب می شوند. پس از اجرای کمربندی های آهنی زیرسازی، با هدف رفع خطاهای احتمالی سازه، نبشی های آهنی با شیارهای لوبیایی روی کمربندی های مطابق با آکس بندی ارائه شده در نقشه های اجرایی، نصب می گردند.

در مرحله بعد، ریل های آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی های آهنی بوسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل می شوند. در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم، از لاستیک های دی الکتریکال   PVC بین براکت آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده می گردد. نهایتاً ورق های آلومینیوم کامپوزیت بوسیله اتصالاتی آلومینیومی U شکل (موسوم به بچه ناودانی) که در داخل لامل های آلومینیومی قرار می گیرند، بر روی لامل ها نصب می گردند.

همچنین بخوانید:

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button