طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی

طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی

یکی از فاکتورهای کلیدی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی انتخاب متریال مناسب است که اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند زیبایی، مقاومت در طراحی و هزینه نهایی کمتر را به دنبال داشته باشد. امروزه با روی کار آمدن سیستم طراحی نوین و استفاده از تجهیزات پیشرفته، متریال‌های فراوانی در جهت طراحی نمای ساختمانی وجود دارند که هر کدام دارای خصوصیات مخصوص به خود هستند.
اگر بخواهید طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی را به بهترین شکل انتخاب کنید باید در مورد خصوصیات هر متریال اطلاعات خود را افزایش دهید. در این نوشته می‌خواهیم به شکل کامل در زمینه متریال‌های طراحی نوین صحبت کنیم.

بسیاری از افراد با داشتن ساختمان ویلایی، نیاز به بهره‌گیری از نمای با کیفیت دارند تا بتوانند شکل بیرونی ساختمان خود را به بهترین شکل طراحی کنند. نماهای قابل استفاده برای ساختمان ویلایی متنوع است که در این ادامه به مهم‌ترین آن اشاره خواهیم داشت:

همچنین بخوانید:

نمای آجری

یکی از نماهای قابل استفاده جهت طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی نمای آجری است که قدمت زیادی دارد. در حال حاضر بسیاری از افراد خوش سلیقه برای طراحی سطوح بیرون ساختمان خود از این نما استفاده می‌کنند. نمای آجری به دلیل داشتن قیمت مناسب نسبت به سایر متریال‌های طراحی، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر بخواهید از طراحی روز استفاده کنید و در عین حال کیفیت را چاشنی کار کنید می‌توانید نمای آجری را انتخاب کنید.
نمای آجری به افراد این امکان را می‌دهد که تا سال‌ها بدون نیاز به تمیز کردن ظاهر بیرونی ساختمان خود از آن استفاده کنند.

نمای سیمان سفید

علاقه‌مندان به سبک مدرن برای انتخاب طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی، از متریال سیمان سفید استفاده می‌کنند. ترکیب سیمان و سفید می‌تواند باعث ایجاد یک نمای ساده و بی آلایش شود. وجود قیمت‌های مقرون به صرفه به همراه یک دست بودن طراحی سیمان سفید باعث شده است تا در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این نما باشند.
با توجه به سرعت اجرای نمای سیمان سفید کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی از یک نمای زیبا استفاده کنند، می‌توانند نمای سیمان سفید را انتخاب نمایند.

همچنین بخوانید:

نمای سنگی

یکی از دلایل استفاده از نمای سنگی این است که سنگ دارای طرح و رنگ متنوع است که متناسب با هر سلیقه‌ای قابل انتخاب است. خصوصیات ذاتی سنگ باعث می‌شود تا بسیاری از افراد برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی از نمای سنگی استفاده کنند. مقاومت بالای سنگ در برابر رطوبت، عدم جذب گرد و غبار و سایر عوامل محیطی به عنوان یکی از مزیت‌های کلیدی استفاده از نمای سنگی است.

اگر در به کارگیری نمای سنگی از متریال‌های با کیفیت استفاده کنید قادر خواهید بود تا به آسانی طول عمر طرح نصب شده را افزایش دهید.

 

نمای چوبی

همواره نمای چوبی به عنوان یک نمای فوق العاده زیبا و متفاوت در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی شناخته می‌شود. استفاده از چوب‌های با کیفیت باعث خواهد شد تا در مقابل شرایط جوی بتوان از این نما استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که بهره‌گیری از نمای چوبی با بسیاری از متریال‌های موجود در بازار متفاوت است. بیشتر طراحان با استفاده از یک پوشش مناسب سعی می‌نمایند تا نمای چوبی را در مقابل عوامل محیطی پوشش دهند.
نمای چوبی را می‌توان در قالب و پنل‌های مختلف آماده کرد که این کار باعث می‌شود تا افراد متناسب با سلیقه‌ی خود یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

نمای ترمووود

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از متریال‌های مدرن در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی نمای ترمووود است که ویژگی‌های زیادی دارد. ترمووود که یکی از چوب‌های مقاوم است در برابر شرایط جوی نامناسب بسیار مقاوم بوده و از رنگ‌بندی و تنوع زیادی برخوردار است. استفاده از نمای ترمووود در کنار فلز می‌تواند باعث ایجاد یک جلوه زیبا در پوشش بیرونی ساختمان شود.

نمای فایبرسمنت

اگر بخواهید ترکیب سیمان و فیبر را در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی استفاده کنید می‌تواند نمای فایبر سمنت را انتخاب کنید. مقاومت این نما به نسبت متریال سیمان سفید بالاتر بوده و ظاهر زیباتری دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این نما مقاومت در برابر خوردگی حشرات و آتش سوزی است. در به کارگیری نمای فایبر سمنت از پنل‌های مختلف استفاده می‌شود که این امر باعث افزایش سرعت طراحی و نصب خواهد شد.

نمای کامپوزیت آلومینویم نمای ساختمان ویلایی

در چند سال اخیر اگر نگاهی به طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی داشته باشید متوجه خواهید شد که نمای کامپوزیت آلومینیوم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نما نسبت به متریال‌های دیگر، گستردگی در رنگ بندی است که با داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌های با کیفیت می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. کامپوزیت آلومینیوم در مقابل ضربه تغییر شکل می‌دهد و مقاومت کمی در هنگام آتش سوزی دارد.

همچنین بخوانید:

نمای شیشه ای

شیشه به عنوان یک متریال بسیار زیبا در طراحی نمای بیرونی ساختمان‌های امروزی است. اگر ساختمان ویلایی شما دارای یک چشم انداز مناسب است با استفاده از نمای شیشه‌ای در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی خود می‌توانید بهترین چشم انداز را ایجاد کنید. در هنگام انتخاب نهایی نمای شیشه‌ای توجه کردن به متریال آن باعث خواهد شد تا بتوانید از عایق بودن نما و مقاومت در برابر ضربه استفاده کنید.

سخن پایانی طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی

همان‌طور که می‌دانید با وجود متریال‌های متنوع برای استفاده در نمای بیرون ساختمان افراد متناسب با وضعیت اقتصادی و سلیقه خود می‌توانند یک متریال مناسب را انتخاب کنند. در این مقاله سعی شده است تا بهترین نماهای قابل اجرا در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی بیان شود. اگر بخواهید از هر یک از نماهای بیان شده برای طراحی بیرونی ساختمان خود انتخاب کنید، بهتر است به موارد گفته شده در این مقاله توجه کنید.
هر کدام از متریال‌های بیان شده در این بخش دارای خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود است که باعث می‌شود تا افراد در نهایت یک انتخاب مناسب داشته باشند. یکی از موارد کلیدی در زمان انتخاب نهایی نما توجه کردن به ظاهر آن است. اگر از لحاظ اقتصادی بخواهید هزینه بیشتری را برای نمای ساختمان پرداخت کنید می‌تواند از متریال‌های مدرن و یا نمای شیشه‌ای استفاده کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button