مراحل تولید پروفیل های پنجره UPVC

مراحل تولید پروفیل های پنجره UPVC

قبل از آنکه به سراغ چیستی مراحل تولید پروفیل های پنجره upvc برویم، بهتر است تا با خود پنجره upvc آشنا شویم. اصلا بدانیم که پنجره upvc چیست؟

آشنایی با پنجره upvc

همانطور که از نام این پنجره مشخص است، Upvc اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پنجره های upvc می باشد. کلمه upvc مخفف کلمه (Unplasticised Poly Vinyl Chloride) می باشد. همچنین upvc از ماده ایی به نام pvc که به آن پلیمر گفته می شود، ساخته شده است. به علت آنکه upvc از ماده مضر ساخته نشده، در هر صنعتی به غیر از صنعت پنجره کاربرد دارد.

همچنین بخوانید:

مراحل تولید پروفیل های پنجره UPVC چیست؟

مواد خام شامل پودر PVC و سایر مواد افزودنی موجود و ذخیره شده در تانک سیلو توسط دستگاه میکس دیجیتال با دقت صدم گرم تاکید می شود.

جهت به دست آوردن ماده ترکیبی UPVC با کیفیت، ضمن رعایت ضرایب مواد افزودنی در فرمولاسیون نهایی، این ترکیب در دماهای مختلف انجام می گیرد (ترکیب سرد و گرم) پس از میکس و دوره انتظار، مواد ترکیبی UPVC توسط خطوط و پمپ های مخصوص به دستگاه های اکستروژن منتقل می گردد.

ماده ترکیبی UPVC در خطوط اکستروژن طی مراحل و دماهای خاص تبدیل به خمیر و وارد مراحل عبور از قالب ها و عملیات شکل دهی می شود. پس از خروج از قالب وارد محفظه های آب سرد گردیده تا مرحله شکل دهی پروفیل پایان پذیرد.

انواع پروفیل پنجره upvc
انواع پروفیل پنجره upvc

کنترل کیفی در ساخت پروفیل پنجره upvc

تمامی محصولات تولیدی طی مراحل تولید و پس از تولید و قبل از ارائه به بازار مصرف در آزمایشگاه تحت آزمایش و تست های مختلف کنترل کیفی فرار می گیرد.
پروفیل های تولیدی مورد تست های ذیل قرار گرفته و در صورتی که نتایج حاصله پایین تر از حدود استانداردهای مشخص شده باشد، از ارسال آن به انبار و واحد های فروش جلوگیری به عمل می آید.

  1. تست مقاومت نقطه جوش پروفیل
  2. تست تغییر رنگ در برابر اشعه ماورای بنفش
  3. تست مقاومت در برابر ضربه در دماهای زیر صفر
  4. تست مقاومت در برابر حرارت تا +150 درجه سانتی گراد
  5. تست مقاومت در برابر سرما تا -40 درجه سانتی گراد
  6. تست ابعاد هندسی مقاطع پروفیل
  7. تست شفافیت رنگ و صاف بودن سطوح پروفیل

طی مراحل بسته بندی پروفیل برچسب هایی بر هر بسته پروفیل چاپ می گرددکه شامل بارکد به انضمام اطلاعات تولید، نوع کالا، کد کالا، زمان و تاریخ تولید و نام مسئول کنترل کیفی در زمان تولید قید گردیده است.

خط تولید پنجره upvc
خط تولید پنجره upvc

رنگ بندی پروفیل های PVC

پروفیل های PVC به دلیل رنگ ترکیبات مواد اولیه عمدتا بر پایه رنگ سفید تولید می گردند که این سفیدی و شفافیت نیز با توجه به فرمولاسیون و مواد خام استفاده شده در هر شرکت متغیر بوده به طوری که در مقایسه تولیدات شرکت های مختلف، تفاوت رنگ و شفافیت قابل رویت می باشد.

 

 

 

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره و خرید و سفارش نصب انواع نما ساختمانی و نمای خشک و مدرن با تیم بانیان نما مبنا در تماس باشید:

تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۶۰۱۹۵۴

تماس با کارشناس فروش: 09123153599

دفتر تهران: ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی 

 

دریافت مشاوره رایگان
 

 

تدوین شده در تیم محتوایی شرکت بانیان نما

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button