تفاوت نمای مدرن و کلاسیک چیست؟

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک در چیست؟ می‌دانید که طراحی نمای ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیرونی ساختمان است که اگر به درستی انتخاب ‌شود می‌تواند زیبایی ساختمان را دو چندان نماید. نماهای زیادی برای استفاده در بخش بیرونی ساختمان وجود دارند که از مهم‌ترین آن می‌توان به نمای کلاسیک و مدرن اشاره کرد. افراد با شناخت تفاوت نمای مدرن و کلاسیک می‌توانند متناسب با نیاز خود یک نمای منحصر به فرد را انتخاب کنند.

بسیاری از افراد قبل از این که به طراحی داخلی ساختمان توجه کنند، به سبک نما و متریال به کار رفته در آن توجه می‌نمایند. از این رو انتخاب نمای ساختمان از اهمیت زیادی برای افراد برخوردار است. اگر بخواهید یک نمای مناسب برای ساختمان خود انتخاب کنید بهتر است با تفاوت نمای مدرن و کلاسیک آشنا شوید.

همچنین بخوانید:

نمای کلاسیک یا نمای رومی یکی از انواع طراحی نمای ساختمانی است که برگرفته از هویت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی یک کشور است. در شیوه معماری کلاسیک از نشانه‌های گذشته و هویت قدیمی استفاده می‌شود. نمای کلاسیک از دوره‌های روم باستان با استفاده از سنگ‌های تزئینی مورد توجه بسیاری از افراد قرار داشته است.

امروزه نیز استفاده از این نما در طراحی ساختمان باعث می‌شود تا بتوانید جلوه زیبایی به ساختمان خود ببخشید. شناخت تفاوت نمای مدرن و کلاسیک باعث خواهد شد تا متناسب با نیاز خود یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

آشنایی با نمای کلاسیک

آشنایی با نمای مدرن

در نمای امروزی و مدرن، بسیاری از طرح‌های گذشته ساده‌سازی شده و طراحان سبک نماهای امروزی سعی می‌نمایند تا با استفاده از مشخصه‌های مدرن بتوانند یک طراحی هوشمندانه‌ای را ایجاد نمایند. وجود تفاوت نمای مدرن و کلاسیک باعث شده است تا طراحان و افراد بر اساس محیط ساختمان و توجه به تناسب آن بتوانند یک انتخاب مناسب داشته باشند.

طراحی نمای مدرن مورد توجه بسیاری از نسل‌های جدید قرار گرفته است. نسل جدید به شکل راحت‌تری می‌تواند با نمای مدرن ارتباط برقرار کند در صورتی که این موضوع در مورد نمای کلاسیک وجود ندارد.

آشنایی با نمای مدرن

شناخت تفاوت نمای مدرن و کلاسیک

با نگاهی به نمای مدرن و کلاسیک می‌توان بیان کرد که علاوه بر تغییرات ظاهری طراحی، از لحاظ کیفیت نیز تفاوت‌هایی بین نمای مدرن و کلاسیک وجود دارد. طراحان برای استفاده از نمای مدرن از محصولات منحصر به فرد زیادی نظیر پروفیل، چوب و پلاستیک استفاده می‌کنند. وجود تنوع در محصولات به کار گرفته شده در طراحی مدرن باعث می‌شود تا دست طراح برای طراحی باز باشد.

از طراحی مدرن می‌توان در کنار سایر طراحی‌های دیگر نیز استفاده کرد. اما در نمای کلاسیک، مواد به کار رفته در طراحی محدود بوده و نمی‌توان این نما را با سایر محصولات دیگر ترکیب نمود. از دیگر تفاوت نمای مدرن و کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید:

سازگاری با محیط زیست

یکی از چارچوب‌های نمای مدرن این است که بر اساس تعامل بین انسان و محیط طراحی شده است. استفاده از متریال با کیفیت نظیر پروفیل، چوب و پلاست باعث می‌شود تا این محصولات از لحاظ معماری و سازگاری با محیط زیست در وضعیت بهتری نسبت به نمای کلاسیک قرار داشته باشند. ترکیب کردن سبک مدرن برای صاحب‌خانه‌های امروزی باعث خواهد شد تا متناسب با نیاز خود بتوانند یک طراحی هوشمندانه داشته باشند.

تفاوت در مصالح ساختمانی طبیعی

در تفاوت نمای مدرن و کلاسیک می‌توان بیان کرد که به دلیل کمبود منابع در زمان‌های گذشته، معماری کلاسیک به گونه‌ای بوده است که بسیاری از مواد و مصالح بر روی دیوارهای یک ساختمان نصب می‌شده است. در واقع قبل از عصر معماری مدرن، سازه‌ها از موادی تشکیل می‌شدند که در آن بخش دیوار وجود داشته باشد. فشرده سازی هر کدام از مصالح مورد نیاز به یک تکیه گاه باعث تشکیل نمای کلاسیک می‌شده است.
در صورتی که در نمای مدرن برای استفاده از متریال‌های با کیفیت می‌توان مصالح ساختمانی جدید را اجرا کرد. تنوع در انتخاب متریال‌های مدرن باعث خواهد شد تا بتوان نمای ساختمان را ضد آب و ضد عایق صدا طراحی کرد.

تفاوت در مصالح ساختمانی طبیعی

تغییرات آب و هوا و تاثیر آن بر نمای ساختمان

در بحث تفاوت نمای مدرن و کلاسیک در زمینه تغییرات آب و هوایی می‌توان گفت که در نمای کلاسیک، مصالح اصلی تشکیل دهنده این نوع طراحی سنگ است. در صورتی که در نمای مدرن می‌توان از محصولات متنوع برای طراحی استفاده کرد. طراحی مدرن سازگاری بیشتری با تغییرات آب و هوایی دارد که این امر باعث می‌شود تا نمای ساختمان دیرتر دچار آسیب دیدگی شود.
در واقع امروزه از نمای مدرن برای پیشگیری از تخریب‌های حوادث طبیعی نظیر طوفان، زلزله، رانش زمین و غیره استفاده می‌شود.

از لحاظ اقتصادی

در نمای کلاسیک به دلیل این که مصالح استفاده شده از سنگ است، دارای قیمت‌های بیشتری نسبت به نمای مدرن است. برای طراحی نمای مدرن می‌توان از متریال‌های مختلف استفاده نمود و آن را با طراحی‌های دیگر ترکیب کرد که این موضوع در نمای کلاسیک وجود ندارد.

سازگاری با سبک زندگی امروزی

در تفاوت نمای مدرن و کلاسیک می‌توان بیان کرد که امروزه زندگی افراد به سبک زندگی ماشینی در حال حرکت است، از این رو استفاده از نمای سبک مدرن می‌تواند سازگاری بیشتری با زندگی افراد داشته باشد. استفاده از نوآوری برای سبک زندگی مدرن باعث پایداری آن خواهد شد.

فناوری‌های پیشرفته‌تر

قطعا یکی از مهم‌ترین تفاوت نمای مدرن و کلاسیک، بخش فناوری‌های دقیق‌تر و پیشرفته‌تر است. با این شرایط می‌توان از طراحی مدرن به عنوان یک طراحی کاهنده انرژی استفاده کرد. در صورتی که بهره‌گیری از نمای کلاسیک که به شکل گذشته طراحی شده باشد نمی‌تواند باعث کاهش هزینه‌ انرژی مصرفی شود.

جمع بندی

پوشش بیرونی ساختمان به عنوان یکی از بخش‌های طراحی ساختمان امروزی است که افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند از طرح‌های مدرن و کلاسیک استفاده کنند. در این مقاله سعی شده است تا به صورت کامل به بررسی تفاوت نمای مدرن و کلاسیک پرداخته شود. اگر بخواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و با توجه به سبک زندگی امروزی، یک طراحی سازگار را انتخاب کنید، می‌توانید به دنبال طراحی مدرن باشید.

تفاوت‌های زیادی در بین طراحی مدرن و کلاسیک وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. با توجه به موارد گفته شده اگر بخواهید بین طراحی مدرن و کلاسیک یک گزینه را انتخاب کنید، انتخاب‌تان کدام است؟ در صورت تمایل نظرات خود را با ما در همین بخش به اشتراک بگذارید.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button