انواع فایبر سمنت fiber cement

انواع فایبر سمنت

فایبر سمنت ساختمانی چند نوع دارد؟ شمابه عنوان کسی که قصد انتخاب این نما را برای ساختمان خود دارید آیا با انواع فایبر سمنت آشنا هستید؟ در کشور ما ایران نیز در سال های اخیر شاهد استفاده روزافزون از انواع فایبر سمنت بوده ایم. فایبر سمنت به دلیل کاربردهای مختلف مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. بسیاری از سازندگان ترجیح می دهند از تخته های فایبر سمنت در نما، کف و دیوار استفاده کنند. حالا که دلیل محبوبیت فایبر سمنت برد در بین تولیدکنندگان مشخص شده است، بهتر است با انواع فایبر سمنت آشنا شوید تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

همچنین بخوانید = آشنایی با نمای فایبر سمنت برد

ویژگی های انواع فایبر سمنت

قبل از آنکه به سراغ معرفی انواع فایبر سمنت برویم لازم است تا کمی با ویژگی های این نوع نما آشنا شویم. از ویژگی های بارز ورق فایبر سمنت می توان به مقاومت در برابر رطوبت و عوامل محیطی و همچنین استحکام کشسانی و مقاومت در برابر ضربه بالا اشاره کرد، از این رو این محصول در قسمت های وسیع ساختمان از جمله قسمت جلویی ساختمان نیز استفاده می شود. دیوارهای خارجی و داخلی سقف های کاذب و کف های باربر.

لیست کامل از انواع فایبر سمنت

ورق های فایبر سمنت بسته به نوع و محل کاربرد به گروه های زیر تقسیم می شوند.

  • سیمان الیافی ساده = محل اجرا: نما، دیوارهای داخلی و خارجی
  • طرح چوب الیاف سیمان = مکان: نمایی از ویلاها و ساختمان های شهری
  • الیاف سیمان تزئینی مودنا = مکان: نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و خارجی
  • سقف کاذب فایبر سمنت = محل استفاده: سقف کاذب در داخل و خارج ساختمان
  • فایبر سمنت خورشیدی یا مدرن
  • طرح آجر الیاف سیمان
  • انواع فایبر سمنت رنگی
  • الیاف سیمان سقفی:

الیاف سیمان ساده در نمای ساختمان:

این محصول قابل استفاده در نمای ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشد. نصب فایبر سمنت ساده در نما بدون هیچ مانعی انجام می شود. الیاف سیمان در دیوارهای داخلی و خارجی دیوار خشک به گونه ای نصب می شود که ورقه های سیمان الیافی روی ریشه های گالوانیزه (مستر و رانر) اجرا می شود. این نوع دیوار دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله سبکی و مقاومت در برابر زلزله، نصب سریع و صنعتی، طول عمر بالا، مقاوم در برابر رطوبت و … می باشد.

طرح چوب الیاف سیمان:

از تابلوهای طرح چوبی می توان در نمای ساختمان، سقف کاذب و دکوراسیون استفاده کرد. این محصول برای استفاده در نمای ویلاها و ساختمان های شهری گزینه ایده آلی بود و چوب طبیعی جایگزین آن شد.

همچنین بخوانید = مراحل نصب فایبر سمنت به روی نما

الیاف سیمان تزئینی:

این نوع الیاف سیمان با استفاده از تکنولوژی ژاپنی و روش اکستروژن تولید می شود.این محصول تزئینی ساختمان شما را در یک نمای پروژه ای ترکیب کرده و جلوه ای منحصر به فرد به آن می بخشد.

الیاف سیمان سقف کاذب:

ورق های سمنت برد را می توان در سقف های کاذب و بیرون ساختمان استفاده کرد. این محصول کاربردهای فراوانی به خصوص در مکان های مرطوب مانند آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و استخر دارد و می تواند به عنوان سقف تزئینی یا سقف کاشی نصب شود.

طراحی مدرن یا نمای سیمانی فیبر خورشیدی:

نمای ساختمان دارای سیمان سیمانی با ظرفیت بالا می باشد که می توان از آن در نماهای تجاری لوکس استفاده کرد. یکی از این قابلیت ها برش و ساخت نماهای مدرن و خورشیدی با این محصول می باشد.

طرح آجر الیاف سیمان

افزایش قیمت مصالح موجود در بازار و همچنین انتظارات روزافزون برای طراحی بیرونی باعث شده است تا با ارائه طرح های آجری یا طرح های الیافی پانل های سیمانی و انقلاب مجدداً نیازهای کشور را در این زمینه برآورده کنیم. سبک ساخت و ساز. طرح آجر فایبر سمنت یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند ساختمان خود را شبیه آجر کنند. سرعت کار با این محصول تا 5 برابر و هزینه کمتری نسبت به آجر دارد.

فیبر رنگی

الیاف سیمان رنگی از سیمان پرتلند، پودر کوارتز، الیاف سلولزی، روغن های معدنی طبیعی، مواد ضد آب و مواد معدنی تشکیل شده است که این صفحات 100% آزبست بوده و به دلیل وجود روغن های طبیعی فاقد رنگ می باشند. از بین نمی رود. با توجه به محدودیت های روغن های طبیعی، این صفحات در 10 رنگ موجود می باشد. رنگ های موجود قرمز، نارنجی، زرد، سفید، خاکستری بسیار تیره، خاکستری، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، بژ است.

الیاف سیمان سقفی:

از تخته های سیمانی در سقف های کاذب داخلی و خارجی نیز استفاده می شود، حداقل استفاده از سخت افزار در مقایسه با پانل های سقف سبک و سایر پوشش های سقف، استفاده از تخته های سیمانی در سقف ها را در اولویت طراحی قرار می دهد. این محصول ماندگاری بیشتری نسبت به چوب دارد و از نظر نگهداری چوب طبیعی مشکلی ندارد. همچنین مشکل زنگ زدگی ندارد و در طرح های مختلف ساخته و اجرا می شود.

سخن پایانی

سیمان تخته ای ساده بیشتر در قسمت جلوی ساختمان استفاده می شود. البته دیوارها و پارتیشن های داخلی را می توان از تخته سیمانی ساخت.

با توجه به اینکه این محصولات سیمانی هستند و در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند و زمان مناسبی را برای حفاظت و آتش نشانی و نجات می دهند، گزینه مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان می باشد.

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button