نمای ساختمان سنگ و آجر + بیش از 15 نمونه عکس

نمای ساختمان سنگ و آجر برای چه نوع شرایط آب و هوایی مناسب است؟ زمانی که مراحل ساخت یک ساختمان به شکل کامل به اتمام می‌رسد، نوبت به انتخاب پوشش و لباس آن است. نمای ساختمانی به عنوان یک پوشش برای ساختمان عمل کرده و برای انتخاب آن باید به دنبال استفاده از بهترین متریال باشید. یکی از نماهای محبوب و مورد توجه طراحان در سال‌های اخیر نمای ساختمان سنگ و آجر است که دارای کاربردها و ویژگی‌های متنوع است.

در کشور ایران نمای ساختمان سنگ و آجر در سال‌های اخیر مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است چرا که این نوع از طراحی دارای مزایای زیادی برای ساختمان است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ترکیب نمای سنگ و آجر مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم. 

با بانیان نمای مبنا مجری انحصاری طراحی و اجرای نمای خشک ومدرن همراه باشید.

به صورت کلی می‌توان بیان کرد که محدودیت خاصی در استفاده از نمای ساختمان سنگ و آجر وجود ندارد و در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و غیره می‌توان از این نماها استفاده کرد. وجود مزایای زیادی این نما باعث شده است تا افراد با خیال راحت از آن برای پوشش بیرونی ساختمان خود استفاده کنند. از جمله کاربردهای ترکیب سنگ و آجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالای نمای سنگ و آجر
  2. قیمت مناسب ترکیب سنگ و آجر
  3. زیبایی قابل توجه این نما

همچنین بخوانید :

مقاومت بالای نمای سنگ و آجر

به دلیل این که نحوه تولید مواد اولیه موجود در سنگ و آجر در دمای بالای کوره‌های آجرپزی صورت می‌پذیرد، این نمای ساختمانی از مقاومت زیادی در مقابل نور خورشید، حرارت بالا و باران‌های اسیدی برخوردار هستند. نمای ساختمان سنگ و آجر دارای رنگ‌های طبیعی بوده که این موضوع به عنوان یک مزیت‌های کلیدی شناخته می‌شود.

در واقع استفاده از ترکیب سنگ و آجر در نما باعث خواهد شد تا در درازمدت، نمای استفاده شده دچار تغییر رنگ نشود. ساختار داخلی این نوع از نماها به گونه‌ای است که از قدرت دفع آب بالایی برخوردار هستند که این امر به نوبه‌ی خود باعث می‌شود تا اثر تخریب باران‌های اسیدی به کمترین میزان خود برسد.

مقاومت بالای نمای سنگ و آجر در برابر شرایط جوی - بانیان نما مبنا

قیمت مناسب ترکیب سنگ و آجر

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از دلایل محبوبیت این گونه نماها در ساختمان‌های امروزی، قیمت پایین آن است. اگر نگاهی به مواد تشکیل دهنده نمای ساختمان سنگ و آجر داشته باشید متوجه خواهید شد که این محصولات از ترکیب سنگ و خاک رس تشکیل شده‌اند. رنگ آمیزی به کار رفته نیز در تولید نهایی این محصولات از مصالح طبیعی بوده که باعث کاهش نهایی قیمت آن می‌شود.

در زمان نصب نمای ساختمان سنگ و آجر طراحان می‌توانند با پیاده سازی سریع این گونه نماها در بخش خارجی ساختمان، تا حدود زیادی هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین بخوانید :

زیبایی قابل توجه نمای ساختمان سنگ و آجر

آجرنماها در رنگ‌بندی مختلف تولید می‌شوند که این امر باعث می‌شود تا سلایق مختلف بتوانند متناسب با نیاز خود از جلوه‌های زیبا برای بهبود نمای ساختمانی خود استفاده کنند. وجود سنگ‌های متنوع در تولید نمای سنگ و آجر باعث افزایش زیبایی نمای ساختمان می‌شود. افرادی که به دنبال استفاده از نمای ساختمانی مقرون به صرفه، با تکیه بر انتخاب رنگ‌های متنوع هستند، می‌توانند ترکیب سنگ و آجر را انتخاب کنند.

زیبایی نمای ساختمن آجر و سنگ

شیوه اجرای نمای ساختمان سنگ و آجر چگونه است؟

به صورت کلی برای اجرای این نماها در بخش خارجی ساختمان دو راه‌کار اصلی وجود دارد که شامل اجرای تر و اجرای خشک است. در شیوه اجرای تر که با نام دوغاب شناخته می‌شود، سنگ نمای ساختمانی در مکان مناسب چیده شده و سپس دوغاب و ملات بین نما و دیوار قرار می‌گیرد. در این شیوه با گذشت زمان خطر جدا شدن سنگ‌ها و احتمال ریزش آن باعث می‌شود تا نتوان از آن برای نماکاری در ارتفاع‌های بالا استفاده کرد.

در شیوه خشک جهت اجرای نمای ساختمان سنگ و آجر، سنگ نما با استفاده از گیره‌های پین‎دار به صورت کشویی در بخش شاسی‌کشی شده قرار می‌گیرد. این شیوه مورد تایید طراحان آمریکایی قرار داشته و در سال‌های اخیر مورد استفاده طراحان ایرانی قرار می‌گیرد. امنیت این شیوه باعث شده است تا افراد در هنگام نصب سنگ‌نما از این روش استقبال کنند.

نحوه اجرای نمای آجر و سنگ

قیمت نمای ترکیب سنگ و آجر چقدر است؟

با توجه به استقبال بسیاری از مردم از نمای ساختمان سنگ و آجر، می‌توان بیان کرد که پارامترهای مختلفی در زمینه تعیین قیمت نهایی ترکیب سنگ و آجر وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به مواد اولیه به کار رفته در سنگ و آجر، مصالح مورد نیاز، رنگ مصالح، ابعاد و نسوز بودن آن و روش اجرای نما اشاره کرد. هر کدام از موارد گفته شده می‌تواند به عنوان یک پارامتر مهم در تعیین قیمت نهایی آجرنما باشد.

آجرهای مورد استفاده در ترکیب نمای ساختمانی با توجه به ضخامت و ابعادی که دارند به دسته بندی مختلف تقسیم شده که قیمت هر کدام متفاوت است. اگر بخواهید از یک نمای فوق العاده عالی برای ساختمان خود استفاده کنید، می‌تواند ترکیب سنگ و آجر را در نظر داشته باشید. قیمت تمام شده نمای ساختمانی بر اساس قیمت متریال نما، اجرت اجرای کار، هزینه زیرسازی و سایر هزینه‌ها تعیین می‌شود.

قیمت اجرای نمای سنگ و آجر

معایب استفاده از ترکیب سنگ و آجر در نمای ساختمانی

با توجه به این که نمای ساختمان سنگ و آجر از مزیت‌های زیادی برای استفاده برخوردار است، اگر بخواهید این نوع نما را اجرایی کنید باید بدانید که نصب سنگ و آجر در کنار یکدیگر باعث ایجاد وزن سنگین بر روی ساختمان خواهد شد. استفاده از یک مجموعه حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید نمای ساختمانی خود را با بالاترین کیفیت نصب کنید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی استفاده از نمای ساختمانی سنگ و آجر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مصالح پیشرفته، طرح‌های نمای بیرونی ساختمان دچار تغییرات زیادی شده است. یکی از محبوب‌ترین طرح‌های مورد استفاده برای نمای ساختمان، ترکیب سنگ و آجر است. نمای ساختمان سنگ و آجر با داشتن تنوع در طرح و رنگ باعث می‌شود تا افراد با هر سلیقه‌ای که هستند بتوانند از این محصولات برای ایجاد پوشش مناسب در ساختمان خود استفاده کنند.

حائز این نکته دارای اهمیت است که برای اجرای نمای ساختمانی بهتر است به دنبال انتخاب یک مجموعه معتبر باشید تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود بتوانید از بهترین عملکرد استفاده کنید. قیمت ترکیب سنگ و آجر با توجه به پارامترهای مختلف قابل تعیین است که در این مقاله به آن اشاره شده است.

نمونه نمای ساختمان سنگ و آجر

هچنین شما می توانید جهت دیدن نمونه های بیشتر نمای ساختمان سنگ و آجر به قسمت پروژه نمای ساختمانی بانیان نما مراجعه نمایید.

 
نمونه نمای ساختمانی سنگ و آجر
نمونه نماس ساختمانی سنگ و آجر
نمونه نما سنگ و آجر ساختمان
نمونه نما سنگ و آجر ساختمان
نمونه نما سنگ و آجر ساختمان
دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button