معایب کرتین وال

معایب کرتین وال

معایب کرتین وال چیست؟ همه نماهای ساختمانی یکسری مزایا و یکسری معایب دارند که بهتر است تا قبل از انتخاب نوع نما برای ساختمان خود به طور کامل با مزایا و معایب نمای مورد نظر خود، آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در رابطه با معایب کرتین وال صحبت کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با معایب کرتین وال 

در ابتدا لازم است تا با کرتین وال آشنا شویم و سپس به سراغ معایب کرتین وال برویم، که به طور کامل در مقاله نمای کرتین وال در رابطه با این نما صحبت کردیم، این نما معمولاً با اسکلت آلومینیومی حاوی شیشه، پانل های فلزی یا سنگ نازک است که جز نمای مدرن نیز می باشد.

در این نما قاب به سازه ساختمان متصل است و باری را روی کف یا سقف ساختمان حمل نمی کند. بارهای باد و جاذبه در کرتین وال به سازه ساختمان و معمولاً به زمین منتقل می شود. لازم است بدانید که از آنجایی که در معرض اتمسفر بیرونی هستند، باید به درستی طراحی، نصب و نگهداری شوند و عملکرد و پایداری آنها باید با دقت طراحی شود.

نمای کرتین وال همانطور که در مقالات قبل به طور کامل گفتیم به دو دسته فریم لس و فیس کاپ تقسیم میشوند که تفاوت اینها در نصب و ظاهر هست که همین امر باعث میشود تا معایب کرتین وال کمی گسترده تر و در هر نصب متفاوت باشد.

معایب کرتین وال در حالت فریم لس

اگر کرتین وال با فریم لس باشد دارای یک قاب می باشد که در واقع این قاب پشت شیشه قرار دارد که به واسطه پروفیل آلومینیوم متحرک مخصوص به روی یک صفحه ثابت است. در این حالت از بیرون ساختمان فقط بین پنجره ها دیده می شود. در نمای بیرونی هیچ قاب، حجاب، پوششی وجود ندارد و قابل مشاهده نیست.

روش های تثبیت شیشه به لمینت نیز در روش کرتین وال و فیس کاپ بدون فریم متفاوت است و پروفیل های قاب لمینت برای هر یک از این دو روش جزئیات متفاوتی دارند.

اصلی ترین معایب کرتین وال چیست؟

این نما هم مانند سایر نماها علاوه بر مزایایی که دارد، شامل یکسری معایب هم می باشد. معایب کرتین وال اکثرا به دلیل هزینه های انجام شده در ساخت و نگهداری این پنجره ها است. برای مثال، این نما برای تکمیل به شیشه و فولاد اضافی نیاز دارند. این مواد می توانند در معرض عوامل جوی (زنگ، رسوبات معدنی، لکه ها) باشند، بنابراین برای حفظ ظاهر خود در روز اول نیاز به نگهداری منظم دارند. برای محافظت در برابر رطوبت و باد باید از محافظ محیط استفاده شود و هر 10 سال یکبار این محافظ تعویض شود. هزینه های ساخت نیز ممکن است به دلیل افزودن دیوار پرده به نمای ساختمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. همچنین ممکن است به دلیل فرآیندهای اضافی (مثلاً جلوگیری از کاهش انتقال حرارت) هزینه ها افزایش یابد.

از دیگر معایب کرتین وال 

عیوب این نما در همین جا تمام نمی شود، یکی دیگر از معایب کرتین وال می تواند تاخیر در پروژه باشد. نصب چنین سازه هایی ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق بیفتد. همچنین زمان نصب در پروژه می تواند بسیار طولانی باشد. این به نوبه خود می تواند منجر به هزینه های اضافی برای نیروی کار و نیروی انسانی شود.

برای مثال دیوارهای برای مونتاژ با ابزار چوبی به زمان زیادی نیاز دارند و عملکرد آنها به کیفیت نصب بستگی دارد. برخی از انواع کرتین وال ها با قاب های مونتاژ شده در کارخانه ادغام می شوند که زمان و هزینه نصب را کاهش می دهد، اما هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی را افزایش می دهد.

یکی دیگر از معایب کرتین وال این است که برای نصب به نیروهای متخصص نیاز دارد. طراحی قاب و پانل با توجه به عملکردهای مختلف عایق حرارتی، مانع در برابر نفوذ آب، باز و بسته شدن در و پنجره، جلوگیری از ریزش قاب و شیشه، انتقال بار اجزای آن به سازه های اصلی ساختمان، لولا و اتصالات قوی و مقاوم انواع عوامل خارجی باید توسط نیروی کار ماهر و متخصص انجام شود. اگر در هر مرحله از نصب کرتین وال از افراد غیر حرفه ای استفاده شود به مرور زمان اجزای آن جدا شده و باعث از بین رفتن آن می شود.

 

 

 

 

 

 

معایب کرتین وال / دانستنی های جالب در مورد معایب انواع کرتین وال / معرفی معایب انواع نمای کرتین / معایب کرتین وال

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button