نمای کرتین وال فیس کپ

نمای کرتین وال فیس کپ

نمای کرتین وال انواع مختلفی دارد که از جمله نمای کرتین وال فریم لس و … در این مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر با نمای کرتین وال فیس کپ آشنا بشیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

در سازه های مهندسی از کرتین وال برای زیبایی بخشیدن و نور بخشیدن به محیط استفاده می شود. کرتین وال خود ساختاری غیر سازه ای دارد و عموما بار دائمی ساختمان بر روی آن وارد نمی شود و فقط وزن خود را تحمل می کند. نمای شیشه ای کرتین وال سازه ای با مقاومت بالا در برابر نفوذ باران، آب، آلودگی هوا، هوا، گرد و غبار، نوسانات ناشی از فشار باد، تکانه های آنی ساختمان و نیروهای لرزه ای است. کرتین وال از نظر ظاهری به دو صورت بدون فریم و درپوش بر روی سازه نصب می شود که قبل از دانستن تفاوت آن ها باید ساختار کرتین وال و اجزای آن را مشخص کرد.

کرتین وال فیس کپ

در نمای کرتین وال فیس کپ ، قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیما بر روی لامل قرار میگیرد و یک پروفیل نگهدارنده یا زهوار که بر روی پایه لامل پیچ میگردد، شیشه را نگه داشته و مانع واژگونی آن میشود و نما را هم کاملا آب بند و هوا بند میکند.

مزایای نمای کرتین وال فیس کپ
مزایای نمای کرتین وال فیس کپ

در نمای فیس کپ بعد از نصب لامل و تقسیم بندی آن، شیشه بر روی زبانه‌های از پیش تعبیه شده در ساختار پروفیل قرار می‌گیرد. بعد از قرارگیری شیشه‌ها به منظور استحکام بیشتر در برابر تکانه‌ها ناشی از زمین لرزه و باد درپوش‌هایی آلومینیومی با شکل مقطع تخت و یا دوکی شکل روی نما نصب می‌شود. لازم به ذکر است که آب بندی نما کاملا مکانیکی بوده و از هیچگونه مواد پر کننده مثل فوم یا آب بند استفاده نمی‌شود.

مزایای  فیس کپ نسبت به فریم لس:

  • سرعت اجرای بالای فیس کپ نسبت به فریم لس
  • امکان نصب بازشو از داخل یا دو جهته
  • هزینه اجرای فیس کپ پایین تر از فریم لس
  • استفاه از درپوشهای دکوراتیو متفاوت با رنگ های متنوع بین شیشه ها

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button