پروفیل کرتین وال

پروفیل کرتین وال بانیان نمای مبنا

منظور از پروفیل کرتین وال چیست؟ تنوع تجهیزات مورد استفاده نمای بیرونی ساختمان افزایش یافته است، از این رو بسیاری از طراحان با در نظر گرفتن محیط ساختمانی و بودجه افراد می‌توانند طراحی‌های منحصر به فردی داشته باشند. یکی از نمای ساختمانی محبوب، نمای کرتین وال است که از پروفیل کرتین وال و آلومینیوم ساخته شده و به نمای خشک معروف است.

عناصر مختلفی در تولید پروفیل کرتین وال به کار گرفته می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به عنصر شیشه، سنگ نازک و پانل‌های فلزی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا در زمینه پروفیل نمای کرتین وال مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم.

با نگاهی به جزئیات این نمای ساختمانی می‌توان گفت که کرتین وال آلومینیوم از بخش‌های مختلف نظیر آلومینیوم، لامل، شیشه و غیره شکل گرفته است. بسیاری از طراحان برای این که بتوانند نمای بیرونی ساختمان مدرن را با کیفیت عالی طراحی کنند به دنبال استفاده از این محصولات می‌روند. نمای کرتین وال با نام‌های دیگری نظیر نمای شیشه‌ای ساختمان و نمای لامل شیشه‌ای شناخته می‌شود.

از نظر ساخت و نصب این نما می‌توان گفت که طراحان با استفاده از شیوه‌های مختلف مانند سیستم‌های واحد و سیستم‌های یکپارچه یا ماژولار می‌توانند به نصب پروفیل کرتین وال اقدام نمایند. تفاوت‌های قابل توجهی در نوع نصب و راه اندازی این سیستم وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم:

ساختار پروفیل کرتین وال

سیستم واحد

برای نصب کرتین وال با بهره‌گیری از سیستم واحد، مراحل میکس و مونتاژ کرتین وال‌های بزرگ در کارخانه انجام می‌شود و به صورت یک سیستم واحد به محل نصب ارسال شده تا طراحان بتوانند با استفاده از مواد با کیفیت، نمای بیرونی ساختمان را شکل دهند.

همچنین بخوانید :

سیستم یکپارچه یا ماژولار

در این شیوه قاب و پنل‌های شیشه‌ای پروفیل کرتین وال بر روی هم قرار گرفته و به صورت قطعه قطعه در محل نصب، با یکدیگر ترکیب می‌شوند. مولیون‌های افقی و عمودی با استفاده از ماژول‌های مجاورت در کنار یکدیگر قرار گرفته و درگیر می‌شوند.

سیستم یکپارچه پروفیل کرتین وال

پروفیل کرتیل وال به چند دسته تقسیم می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید و در این مقاله به آن اشاره شده است، پروفیل کرتین وال یک بخش کلیدی از نمای مدرن است که به صورت نمای لامل و نمای شیشه‌ای قابل نصب است. هر فرد متناسب با نیاز خود می‌تواند یک نمای منحصر به فرد را برای ساختمان خود در نظر بگیرد. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نما اشاره خواهیم داشت تا در صورت نیاز بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

لامل به ساختار پروفیل کرتین وال که شیشه نما را در بر می‌گیرد گفته می‌شود که در این سبک از طراحی، لامل به عنوان نقش محوری ساختمان محسوب شده و یک سازه کامل است. لامل‌ها در این طراحی از پروفیل آلومینیوم شکل گرفته و دارای بخش‌های عمودی و افقی است.

در نمای شیشه‌ای از پانل‌های شیشه که به صورت مات ساخته شده است استفاده می‌شود. در این نما برخلاف مدل لامل، از سیستم تمام شیشه برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. بسیاری از طراحان با استفاده از دو لایه روکش سعی می‌نمایند تا پروفیل کرتین وال را با کیفیت بالاتری نصب نمایند. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که در بخش‌های مختلف ساختمانی که طراحی مناسبی ندارد، از شیشه مات اسپندرال استفاده می‌شود تا محیط به شکل کامل کاور شود.

نمونه اجرا شده پروفیل کرتین وال

اجرای پروفیل کرتین وال چگونه است؟

در پروفیل کرتین وال، طراح با استفاده از عایق بندی داخلی و خارجی می‌تواند طراحی را به شکل هوشمندانه نصب نماید. در سیستم عایق بندی داخلی، امکان نصب شیشه از داخل ساختمان وجود دارد که این امر به عنوان یک نکته کلیدی در عایق بندی داخلی است. از معایب این سیستم می‌توان به نفوذ پذیری در برابر هوا اشاره کرد.

سیستم عایق بندی خارجی برای مکان‌هایی که دارای محدودیت دسترسی به فضای داخلی هستند استفاده می‌شود. همچنین ساختمان‌هایی که دارای ارتفاع کم هستند برای عایق بندی محیط بیرونی، می‌توانند از سیستم خارجی استفاده کنند. در این شیوه پانل‌های شیشه‌ای بر روی بخش بیرونی پروفیل کرتین وال نصب می‌شود. استفاده از سیستم عایق بندی خارجی در بسیاری از موارد که جهت نصب در ارتفاع‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد نیاز به نصب داربست دارد.

همچنین بخوانید :

بررسی قیمت پروفیل کرتین وال

در بررسی قیمت پروفیل کرتین وال می‌توان بیان کرد که با توجه به نوع سیستم عایق بندی داخلی و خارجی و همچنین اکسسوری مورد استفاده طراحان، این نما دارای قیمت‌های مختلف است. هزینه اجرای کلی پروفیل کرتین وال با سیستم استیک نسبت به سیستم یونیتایز به صرفه‌تر است. سیستم یونیتایز به دلیل افزایش سرعت در نصب می‌تواند هزینه‌های جانبی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
هر فرد برای این که بتواند از نمای کرتین وال استفاده نماید، باید میزان مقاومت ساختمان، ابعاد و میزان پروفیل مورد استفاده را در نظر بگیرد. با توجه به موارد بیان شده یک طراح ساختمانی می‌تواند از ایده‌های نو برای نمای بیرونی ساختمان استفاده نماید.

وجود نرم افزارهای محاسباتی و مهندسی در سال‌های اخیر باعث کاهش هزینه‌های طراحی شده است. در واقع نرم افزارهای سیستمی می‌تواند با بررسی وضعیت یک ساختمان، میزان هزینه‌های کلی را برآورد نماید.

قیمت پروفیل کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال با شرایط مناسب

زمانی که بخواهید از نمای کارتین وال برای محیط ساختمانی خود استفاده کنید، بهتر است به دنبال انتخاب نمایندگی‌های معتبر باشید تا با تهیه بهترین پروفیل کرتین وال و سایر متریال‌های مورد نیاز بتوانید یک انتخاب مقرون به صرفه داشته باشید. پروفیل نمای کرتین وال در کارخانه‌های مختلف ایران تولید شده و به وسیله واسطه به دست اجرا کننده می‌رسد.
اگر بتوانید از شرکت‌های تولید کننده پروفیل، محصول خود را به صورت مستقیم تهیه کنید قادر خواهید بود تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

سخن پایانی پروفیل کرتین وال

کرتین وال یکی از پوشش‌های بیرونی ساختمان امروزی است که با توجه به داشتن مزایای فراوان مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کرتین وال به معنی دیوار یا پرده است که باعث جداسازی بخش درونی و بیرونی ساختمان می‌شود. پروفیل کرتین وال یکی از بخش‌های طراحی و نصب سیستم کرتین وال است که از متریال‌های مختلف ساخته می‌شود.
اگر بخواهید با توجه به نیاز‌تان، طرح مدرن برای نمای ساختمان خود در نظر بگیرید بهتر است به دنبال انتخاب یک تیم طراحی با تجربه باشید.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button