قانون عقب نشینی ساختمان چیست؟

عقب نشینی ساختمان

بسیاری از مردم ملک خریداری می کنند و هنگام زندگی یا نوسازی با نامه و اخطارهای شهرداری برای تخلیه ملک مواجه می شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی ، آنها باید به برخی از نکات توجه کنند.
بر اساس گزارش های خبری در مورد ساختمان ها ، افراد در مواقعی که تصمیم به بازسازی ساختمان می گیرند و برای درخواست پروانه ساختمانی از شهرداری درخواست می کنند ، گاهی اوقات با دستور پس گرفتن ساختمان مواجه می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که در برنامه های آینده شهرداری تصمیم به گسترش (تعریض) جاده های این منطقه گرفته شود.

اما طرح توسعه هنوز عملی نشده است. این امر خصوصاً در مورد املاکی که در خیابان های باریک واقع شده اند بسیار صدق می کند. در این شرایط مشکلی برای مالکان به وجود خواهد آمد. علاوه بر این ، برخی از افراد ملک خریداری می کنند و پس از مدتی متوجه می شوند که این منطقه در محدوده پروژه های نوسازی شهرداری است و در نتیجه ضررهای زیادی متحمل می شوند. در این مقاله سعی کردیم قانون مربوط به برداشت ساختمان را با جزئیات بررسی کنیم.

جبران خسارت عقب نشینی ساختمان

این قانون به شهرداری اجازه می دهد پروژه های نوسازی و بهینه سازی جاده ها را اجرا کند. این بدان معناست که مردم باید با شهرداری کار کنند تا مقدار لازم ملک را برای پروژه های عمرانی تأمین کنند. اما برای جلوگیری از خسارات ناشی از عقب نشینی ، باید نکات زیر را در نظر گرفت.

1. وقتی شهرداری به دلیل اجرای پروژه های عمرانی ، مالکی را مجبور به تحویل اموال وی یا خسارت به اموال کرد ، وی ملزم به پرداخت هزینه می شود.

۲. در صورت خسارت به ساختمان ، کارشناسان میزان خسارت را ارزیابی کرده و میزان آن را تعیین می کنند و شهرداری موظف به پرداخت این مبلغ خواهد بود.

3. در صورت خسارت به زمین ، یعنی. وقتی شهرداری تمام یا بخشی از اموال را مصادره می کند ، ارزش ملک یک سال قبل از ارزیابی قیمت در نظر گرفته می شود و شش درصد به این ارزش افزوده می شود.

4- شهرداری برای مالکانی که با پروژه های عمرانی همکاری می کنند و بخشی از دارایی خود را برای اجرای این پروژه ها از دست می دهند مزایایی دارد.

5- در برخی موارد و در صورت امکان ، برای بازسازی ملکی که تا حدی تخریب شده است ، مجوز ازدحام جمعیت در منطقه صادر می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button