بهترین روش برای نمای ساختمان

بهترین روش برای نمای ساختمان

نمای ساختمان انواع مختلفی دارد که در رابطه با همه نماها به طور کامل صحبت کردیم اما سوالی که ممکن است ذهن را درگیر کند این است که بهترین روش برای نمای ساختمان کدام است؟ قصد داریم تا در این مقاله به مقایسه نماها با یکدیگر بپردازیم تا به در انتها بفهمیم که بهترین روش برای نمای ساختمان کدام است. پس با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

آشنایی با بهترین روش برای نمای ساختمان

نمای ساختمان در زیبایی و ظاهر ساختمان بسیار مهم است و نقش پر رنگ تری نسبت به سایر قسمت ها دارد. شایان ذکر است که موارد مختلفی از جمله زیبایی، آرامش، مدرن بودن ساختمان، عایق حرارتی، عایق صدا، ایمنی و امنیت ساختمان را پوشش داده و شامل می شود. امروزه اجرای نمای ساختمان با توجه به نوع کاربری آن با روش ها و مصالح مختلفی امکان پذیر است. قبل از آنکه به بررسی بهترین روش برای نمای ساختمان بپردازیم لازم است تا با تمامی نماها آشنا شویم. لیست کامل نما ساختمانی:

نمای آجری رومی نمای کامپوزیت آلومینیوم نمای سیمانی نمای سنگی
نمای شیشه­ ای نمای چوبی نمای اتیکس نمای سرامیک مینرال
کنیتکس نمای بایرامیکس نمای کرتین وال نمای پلیمری نمای پی وی سی
نمای اتیکس نمای مونولیت نمای بتنی ساختمان نمای خشک نمای مدرن

برای اینکه به طور کامل متوجه بشیم که بهترین روش برای نمای ساختمان با توجه به نوع ساختمان و موقعیت جغرافیایی کدام است لازم است تا با تک تک نما ها آشنا شویم. با ما همراه باشید.

خاص ترین روش برای نمای ساختمان
خاص ترین روش برای نمای ساختمان

1- نمای آجری

نمای آجری یکی از انواع نماهای ساختمان است که با استفاده از این نوع فضای ساختمان دلپذیر خواهد بود و به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین، نقش مهمی در ایجاد عایق حرارتی در سازه دارد. یک ساختمان. همچنین لازم به ذکر است آجرهای به کار رفته در نمای ساختمان کاملا نسوز بوده و در رنگ ها و اندازه ها و اشکال مختلف در کوره ها تهیه می شود. در شکل سنتی و قدیمی نمای ساختمان، آجرها با استفاده از ملات که ترکیبی از ماسه، آب و سیمان است به هم متصل و چسبانده می شوند.

2- نمای رومی

لازم به ذکر است نمای رومی یک سبک نمای کلاسیک است که در طراحی و اجرای این نما از سنگ هایی مانند مرمر، تراورتن و گرانیت استفاده شده است. از مزایا و ویژگی های نمای رومی می توان به ستون های تزئینی اشاره کرد.

نمای رومی ساختمان
نمای رومی ساختمان

3- نمای کامپوزیت آلومینیوم

لازم به ذکر است ورق کامپوزیت ترکیب و مخلوطی از لایه های مختلف مانند پلاستیک فشرده و آلومینیوم متالیک می باشد. از آنجایی که رنگ های ورق های کامپوزیت را می توان آزادانه و متنوع اجرا کرد، انتخاب مناسبی برای مشتریان خواستار است. همچنین بهتر است بدانید که ورق آلومینیوم کامپوزیت یکی از پرکاربردترین نماهای اجرا شده در سازه ها می باشد.

4- نمای سیمانی

استفاده از نمای سیمانی در ساختمان ارزان بوده و سرعت اجرا بالایی دارد.نمای سیمانی مقاومت خوبی در برابر آتش دارد و از گسترش آتش جلوگیری می کند و سیمان سفید یا سیمان رنگی برای نمای سیمانی استفاده می شود، شستشوی آسان، ارزان و زیبا می باشد.

6- نمای سنگی

از آنجایی که سنگ یکی از پرکاربردترین ابزار در ساخت دکوراسیون خارجی و داخلی است، از گذشته تا به امروز توسط معماران و مهندسان در نمای ساختمان استفاده و اجرا شده است. امروزه سنگ های مختلفی برای استفاده در نمای ساختمان وجود دارد، اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل نقش و نگارهای مختلف در بین سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت پیدا کرده است و اغلب از این سنگ استفاده می شود. با توجه به اینکه سنگ ها با ملات بر روی ساختمان یا سازه ای قرار گرفته و نصب می شوند و سطحی صاف و هموار برای این سازه ایجاد می کنند، می توان سنگ را در طرح ها، اشکال و اندازه های مختلف اجرا کرد.

نمای سنگی ساختمان
نمای سنگی ساختمان

7- نمای شیشه ای

شیشه نقش مهم و پر رنگی در اجرای نمای ساختمان و زیبایی ظاهر آن دارد. شیشه علاوه بر زیبایی نمای ساختمان منجر به جذب نور و میزان روشنایی ساختمان می شود که گزینه بسیار مناسبی در اجرای نمای ساختمان می باشد. کیفیت و شفافیت شیشه و همچنین عایق صوتی و حرارتی آن بسیار مهم است. امروزه در ساخت ساختمان های مدرن از شیشه های نشکن با شیشه های دو یا سه جداره استفاده می شود که منجر به اتلاف و اتلاف انرژی نمی شود.

8- نمای چوبی

بدون شک می توان گفت یکی از نماهای زیبا طراحی و اجرای نماهای چوبی است. ترکیب و اجرای چوب با مصالح دیگر از جمله سنگ و شیشه زیبایی نما را دو چندان می کند. می توان گفت بهترین متریال چوب ترمووود است که علاوه بر سبکی از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

9- نمای اتیکس

نمای معدنی ترکیبی از سنگ های گرانیت و معدنی، سنگ های سفید و سنگ مرمر با گچ است و یکی از مزیت های آن سازگاری با محیط، مقاوم بودن در برابر آتش و تنوع بسیار است و یکی از معایب نمای معدنی این است که در برابر رطوبت مقاوم نیست.

10- نمای بایرامیکس

نمای بایرامیکس از ملات ساروج که شامل رزین ها و سنگدانه های طبیعی و مصنوعی، رنگ و مواد دیگر می باشد ساخته شده و دارای مزایایی از جمله: شستشوی آسان، تنوع زیاد می باشد. این نما را می توان بر روی انواع سطوح فلزی، آجری، سیمانی و چوبی استفاده کرد، اما جنبه منفی آن این است که در برابر عناصر مقاوم نبوده و زیبایی آن به مرور زمان از بین می رود.

11- نما-سرامیک

بهتر است بدانید که نمای سرامیک کاربردهای فراوان و متفاوتی دارد. همچنین بهتر است بدانید که سرامیک پورسلانی نوعی کاشی و سرامیک است که در مقایسه با انواع دیگر از استحکام بالایی برخوردار است. نمای سرامیک یک نمای خشک محسوب می شود و از این متریال می توان برای طراحی و اجرای نمای ساختمان های اداری و تجاری استفاده کرد.

12- نمای ساختمان پی وی سی

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یکی از مواد پلاستیکی است که لایه های ضد آب و مقاوم روی چوب ایجاد می کند. این باعث دوام و کاربردی بودن آن می شود. نصب نمای ساختمان پی وی سی بسیار آسان، سریع و بدون دردسر می باشد. پی وی سی را می توان یکی از متریال های جدید طراحی و اجرای نما دانست. اگر به دنبال نمای ساختمانی سبک هستید; این ماده ممکن است مناسب باشد.

سخن پایانی بهترین روش برای نمای ساختمان

نمای هر ساختمان جزء مهمی از هویت آن است. امروزه متریال های زیادی برای طراحی نمای ساختمان ها وجود دارد که طراحان و معماران بسته به منطقه ای که ساختمان در آن واقع شده است، نوع نصب نمای ساختمان، نوع کاربری ساختمان و … آنها را انتخاب و اجرا می کنند. در این مقاله به طور کامل در رابطه به موضوع بهترین روش برای نمای ساختمان صحبت کردیم. مرسی که تا پایان مقاله با ما بودید.

همچنین بخوانید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button