اجرای نمای آجری مدرن در تهران

نمای آجری مدرن

نمای آجری مدرن نیز مانند دیگر نماهای آجری می باشد اما با کمی تفاوت که در ادامه قصد داریم به طور کامل در رابطه با این نما صحبت کنیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

انواع نمای آجری مدرن

قبل از آنکه به سراغ معرفی نمای آجری مدرن بریم لازم است تا کمی با آجر آشنا شویم. همچنین برای آشنایی بیشتر با این نوع نما می توانید سری به مقاله نمای آجری بزنید. آجر در فرهنگ ما ایرانیان جدا از ظاهر بسیار خوشایند و زیبا که از هزاره های گذشته در مشخصه معماری ایران تعیین کننده بوده است، مفاهیمی دلنشین را به همراه خود آورده است.

امروزه حتی در مدرنترین شیوه های معماری، آجر کاربرد ویژه ای دارد و اهمیت آن به اثبات رسیده است. مقاومت، دوام، نفوذ ناپذیری، پایداری ابعادی و زیبایی آجر موجب گسترش استفاده از آن به عنوان یکی از مصالح اصلی مناسب تشخیص داده شده است.

آشنایی بیشتر با متریال نمای آجری مدرن

همانگونه که قبلا گفته شد مهم ترین بخش استفاده از آجر در ساختمان اجرای نمای آجری مدرن است برای طراحی نماهای آجری به علت قابلیت های شگفت آور و هچنین تنوع رنگ و بافت آن الگوهای متنوع و بی شماری قابل طراحی و اجرا هستند که هر یک جلوه خاصی به ساختمان خواهند داد با استفاده از زمینه طراحی نماهای آجری ابتدا الگوی ما در تنظیم می شود سپس شکل آجرچینی در طول دیوار به دست می آید الگو بر اساس طول یک کله و یک راسته آجر به علاوه دو عرض بند کشی در طول و در عرض بر اساس یک عرض آجر به علاوه یک عرض بند کشی تنظیم می گردد لازم است در طراحی نماهای آجری به نحوی پیش بینی لازم به عمل آید که نیاز به قطعات کوچکتر آجر یا آجرنیمه نباشد.

نقش بند کشی در اجرای نمای آجر مدرن چیست؟

نقش بند کشی پذیرش انبساط و انقباض سطحی وموضعی وتوزیع یکنواخت در نمای ساختمان است علاوه بر ان بندکشی باید مانع داخل شدن آب و نفوذ رطوبت به قشر های داخلی دیوار ها وسایر قسمت های ساختمان گردد از این رو ملات بندکشی باید ریز دانه و پر مایعه بوده و ازتراکم کافی برخوردار باشد بندکشی به عنوان کارنهایی باید جذابیت نما ومنظر راتکمیل نماید عمق بندکشی برای نماهای آجری برابر 15میلیمتر است که باید قبلا محل اجرای بندکشی با برس تمیز گردد و پیش از شروع محل کار مرطوب وآب پاشی شود.

انواع نمای آجری مدرن

نمای آجری مدرن مشکی
نمای آجری مدرن مشکی

 

آجر نمای مدرن ساحلی
آجر نمای مدرن ساحلی

 

طراحی و اجرای آجر نمای مدرن در تهران
طراحی و اجرای آجر نمای مدرن در تهران
جدید ترین نمای آجری مدرن
جدید ترین نمای آجری مدرن











همچنین بخوانید:

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button