فایبر سمنت طرح چوب

فایبر سمنت طرح چوب

فایبر سمنت طرح چوب چیست و چه کاربردی دارد؟ از این نوع متریال برای چه نوع ساختمان هایی می توان استفاده کرد؟ در ابتدا در مورد اینکه فایبر سمنت به‌تنهایی چیست کمی در مورد آن توضیح می‌دهیم سپس به‌اختصار در مورد فایبر سمنت طرح چوب و مزایا و معایب آن توضیح می‌دهیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

آشنایی با فایبر سمنت برد

به صفحات و پانل‌های سیمانی فایبر سمنت برد گفته می‌شود که مواد تشکیل‌دهنده‌ای آن مخلوطی از ماسه سیمان و الیاف سلولزی است. حاصل این مخلوط باعث شده است که این صفحات عایق خوبی در برابر صدا و حرارت باشند و استحکامی مثال‌زدنی به آنها می‌دهد. همچنین به دلیل تنوع در رنگ و طرح بسیار میان مردم طرف‌دار دارد. الیاف سلولوزی به جهت افزایش مقاومت خم‌شدگی و کششی به این محصولات اضافه می‌شود. درگذشته از آزبست به‌جای الیاف سلولوزی استفاده می‌شد که به دلیل ممنوعیت آن در سال 1980 در دنیا و پس از آن در ایران الیاف سلولوز را جایگزین آن کرده‌اند.

فایبر سمنت طرح چوب (سایدینگ)

فایبر سمنت طرح چوب از خانواده سمنت بورد است و محصولی بسیار مناسب برای نمای خارجی ساختمان‌های مسکونی و ویلایی است. سمنت بورد طرح چوب که به‌اصطلاح با آن سایدینگ (که در واقع سایدینگ روش نصب سمنت بوردها است) یا پلنک نیز گفته می‌شود، به دو روش کرکره‌ای و تخت نصب می‌شود. فایبر سمنت طرح چوب به‌صورت خام و بی‌رنگ تولید می‌شود و پس از اجرای آن بر روی نما رنگ می‌شود. هر رنگی باتوجه‌به سلیقهٔ شما قابل‌اجراست.

فایبر سمنت طرح چوب به دلیل داشتن طرح برجسته و رگ‌های چوب بسیار شبیه به چوب طبیعی است و در بیشتر کشورها مانند کانادا، استرالیا و نیوزلند استفاده از فایبر سمنت طرح چوب بسیار رایج است. زیرا باتوجه‌به شباهت این محصول به چوب بسیاری از افراد به‌عنوان نمای ترمووود استفاده می‌کنند و همچنین انتخابی بادوام‌تر از چوب است.

به دلیل مقاومت فایبر سمنت طرح چوب به هوای مرطوب و بارانی در بیشتر مناطق شمالی انجام می‌شود زیرا از ساختمان در مقابل نفوذ آب به‌خوبی محافظت می‌کند .

نصب این نما نیاز به آب ندارد و به‌راحتی به‌وسیله پیج و پروفیل در مدت‌زمان بسیار کم نصب می‌شود. نمای فایبر سمنت به دلیل اینکه به زیر سازها پیچ می‌شود، هرگز از نما جدا نخواهد شد و احتمال ریزش آن صفر است.

مزایا و معایب فایبر سمنت طرح چوب به شرح زیر است:

مزایای فایبر سمنت طرح چوب

  • حفظ منابع طبیعی چوب
  • مقاومت و ماندگاری بیشتر نسبت به چوب طبیعی
  • مقاوم در برابر آب
  • قابل شستشو
  • مقاوم در برابر کپک‌زدگی و حشرات موذی (به دلیل داشتن پایه سیمانی)
  • ضدحریق بودن فایبر سمنت‌ها
  • تشکیل شده از پایه گیاهی
  • انعطاف‌پذیری بسیار زیاد فایبر سمنت‌ها و ایجاد سطوح منحنی به‌راحتی
  • عایق صوتی و حرارتی

معایب فایبر سمنت طرح چوب

  • طول عمر کمتر نسبت به فایبر سمنت برد
  •  نصب فایبر سمنت به‌راحتی نمی‌باشد و نیاز به متخصص دارد.

 

سخن پایانی نمای سمنت طرح چوب

فایبر سمنت طرح چوب برای حفظ منابع چوبی ایجاد شده است و در کشورهای جهان اول استفاده از فایبر سمنت سایدینگ بسیار رایج است. به دلیل داشتن  پایه سیمانی این فایبر سمنت ها  دچار کپک‌زدگی  نمیشوند و  همچنین ضد حشره بودن این گزینه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای نمای ساختمانی در شمال کشور و مناطقی دارای آب و هوای مرطوب باشد، زیرا بسیار با محیط‌زیست سازگار هستند.

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید :

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button