رفع بخار شیشه دوجداره

رفع بخار شیشه دوجداره

آیا رفع بخار شیشه دوجداره امکان پذیر می باشد؟ به چه روشی؟ همانطور که میدانید با سرد شدن هوا، احتمال بخار شیشه وجود دارد و در این حالت تماشای منظره بیرون بسیار دشوار خواهد شد. فرقی ندارد که پنجره شما تک جداره هست و یا از جنس دوجداره و upvc، با سرد شدن هوا تمامی پنجره ها در معرض بخار قرار می گیرند. اما سوالی که در اینجا وجود دارد که چرا پنجره های دوجداره باید بخار کنند و راه ای رفع بخار شیشه دوجداره چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل راه های خلاصی از بخار شیشه دو جداره را به شما بگویم.

همچنین بخوانید: نمای کرتین وال چیست؟

آیا بخار شیشه دوجداره طبیعی است؟

قبل از آنکه به سراغ راه های رفع بخار شیشه دوجداره برویم باید بدانیم که بخار کردن شیشه های دوجداره اصلا طبیعی نیست زیرا پنجره های دو جداره ازدو لایه شیشه تشکیل شده اند که همین امر از بخار گرفتگی جلوگیری میکند، ولی اگر این اتفاق افتاد باید شما در ابتدا علت بخار گرفتگی را پیدا کنید و سپس به دنبال راهی برای رفع بخار بروید.

5 دلیل بخار گرفتگی پنجره دوجداره

برای رفع بخار شیشه دوجداره در ابتدا باید علت آن را تشخیص دهید. دلیل های بخار شیشه:

  1. تفاوت دمای بیرونی و داخلی است. این اغلب در زمستان به دلیل تفاوت زیاد بین دمای داخلی و خارجی اتفاق می افتد.
  2. اگر بخار شیشه به روی جداره بیرونی باشد یعنی دمای داخل بیشتر از دمای بیرون است.
  3. اگر جدار داخلی بخار کند دلیل بر عدم گردش هوای مناسب، اختلاف دمای محیط داخلی و جداره داخلی شیشه و نسبت بالای رطوبت هوا می باشد.
  4. وجود بخار در بین دو شیشه که می توان گفت بدترین نوع بخار می باشد. این بخار می تواند به دلیل شکستگی شیشه دوجداره، مواد شیشه ای نامناسب، نبود خشک کن داخلی یا مشکل فنی CNC شیشه دوجداره ایجاد شود.
  5. اگر پنجره شما دارای فیلتر کناری آب برای تخلیه آب باران نباشد، آب باران در زیر شیشه جمع شده و به مرور زمان با برداشتن چسب، شیشه دوجداره تبخیر می شود.

راه های رفع بخار شیشه دوجداره چیست؟

خب حالا که با دلیل های بخار گرفتگی آشنا شدیم حالا نوبت به راه های رفع بخار شیشه دوجداره می باشد. برای رفع بخار چندین راه وجود دارد که ما کاربردی ترین راه ها را به شما عزیزان خواهیم گفت.

  • ساده ترین راه برای رفع بخار شیشه دوجداره در وسط شیشه دوجداره تعویض شیشه است. زیرا تجمع بخار در این ناحیه نشان دهنده از بین رفتن راندمان شیشه دوجداره است و در نتیجه حذف بخار انباشته شده درمان طولانی مدت این مشکل نخواهد بود. باید بدانید که شیشه دوجداره ماندگاری زیادی نخواهد داشت، به خصوص اگر روی سطح شیشه ترک خورده باشید. اما اگر عایق شیشه آسیب ببیند، احتمال بازگشت شیشه به زندگی عادی بیشتر است.
  • اگر امکان تعویض شیشه را ندارید برداشتن پنجره از چارچوب بهترین راه می باشد.
  • انتهای شیشه را سوراخ کنید تا بخار آب با نور خورشید خارج شود. پس از خروج بخار از سوراخ باید روی سوراخ را با چسب بپوشانید. اما در نظر داشته باشید که برای اینکه این سوراخ روی کیفیت شیشه دوجداره تاثیری نداشته باشد، بهتر است سوراخ را در محل تزریق گاز ایجاد کنید.
  • اگر شیشه دوجداره حمام، انباری یا حمام بخار دارد. بهتر است بخار را به هم نزنید و با رنگ شیشه استفاده کنید یا از برچسب برای پوشاندن شیشه بخار شده استفاده کنید. اما این روش تا حدودی مشکل ساز است و توصیه می شود قبل از هر عملیاتی برای اطمینان از صحت شیشه دوجداره عیب یابی شود.
  • یکی دیگر از راه های رفع بخار شیشه دوجداره تعویض قاب یا ارسی به جای کل پنجره است. این به شما کمک می کند هنگام تغییر فریم ورک در هزینه خود صرفه جویی کنید.
  • استفاده از خشک کن مه پاش است. این محلول راه حلی ویژه برای زدودن بخار و مه انباشته شده در فضای میانی شیشه دوجداره است که استفاده از آن نیاز به دانش و تجربه خاصی دارد. زیرا برای پاشیدن این محلول در داخل شیشه باید سوراخی در آن ایجاد شود بدون اینکه آسیبی به شیشه وارد شود. بنابراین، اگر سوراخ را به دست یک حرفه‌ای نسپارید، احتمالاً باید صابون پنجره جایگزین را از سرتاسر آن بشویید و ایده هر گونه تعمیر را از بین ببرید.
  • شیشه را رنگ کنید یا از برچسب استفاده کنید

سخن پایانی رفع بخار شیشه دوجداره

در این مقاله به راه ها و روش های رفع بخار شیشه دوجداره پرداختیم. اما در نظر داشته باشید که یافتن علت شیشه دوجداره بسیار مهم است و بعد از آنکه علت را یافتید می توانید بهتر به رفع بخار شیشه دوجداره بپردازید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. شما برای از بین بردن بخار شیشه از چه روش هایی استفاده میکنید با ما از طریق باکس کامنت در میان بگذارید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button