بازسازی مشاعات ساختمانی

بازسازی مشاعات ساختمانی

نکات بازسازی مشاعات ساختمانی چیست؟ و شامل چه نقاطی از ساختمان می باشد؟ مهم نیست که چند ساختمان با مصالح با کیفیت ساخته شده است. بعد از گذشت سالها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. آپارتمان ها و ساختمان های تجاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این ساختمان ها علاوه بر فضای خصوصی شامل فضاهای عمومی نیز می شوند. بازسازی قسمت های مشترک ساختمان به اندازه بازسازی خود ساختمان اهمیت دارد. در ادامه به شرح قسمت های مختلف مشاعات ساختمان و بازسازی مشاعات می پردازیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

قسمت های مشاعات ساختمان کدام است؟

منظور از مشاع، قسمت های مشاعی است که ساکنین ساختمان به صورت مشترک از آن استفاده می کنند و حق استفاده یکسانی دارند. هر قسمتی از ساختمان که سند مالکیت خصوصی نداشته باشد مشاع محسوب می شود. بخش هایی مانند پارکینگ، لابی ساختمان، راه پله همگی زیر مشاعات ساختمان هستند. بازسازی مناطق مشترک به اندازه بازسازی ساختمان مهم است و باید به آن رسیدگی شود. برای آشنایی با 0 تا 100 مشاعات ساختمان می توانید اینجارا کلیک نماید.

اگر فرصت مطالعه متن را ندارید، می توانید همین حالا، برای دریافت مشاره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09122875156

دلایل نیاز به بازسازی قسمت های مشترک ساختمان چیست؟

گاهی اوقات افراد از بازسازی فضاهای مشترک امتناع می ورزند یا به دلیل مشترک بودن آنها را نادیده می گیرند. باید به یاد داشته باشید که قسمت های مشترک ساختمان مانند هر قسمت دیگر ساختمان نیاز به بازسازی دارند.

اگر قسمت هایی از قسمت های مشترک آسیب ببیند، می تواند برای ساکنین خطرناک باشد و به افراد یا وسایل نقلیه آنها آسیب برساند. هر گونه نقص در این قسمت ها می تواند به زیبایی ساختمان شما آسیب برساند.

هزینه بازسازی مشاعات ساختمانی

با توجه به تعداد همسایه ها و قسمت های مشترک ساختمان، گاهی بحث های زیادی در مورد اینکه چه کسی باید هزینه قسمت های مشترک آپارتمان را پرداخت کند، وجود دارد. قسمت های مشترک ساختمان در اختیار هیچکس نیست و اشتراک فضا با تعداد زیادی از افراد باعث ایجاد حس تعلق می شود. اما این فضاها با فضای عمومی مثل خیابان یا کوچه متفاوت است. در هر صورت قوانینی برای حل این مشکل وجود دارد.

بازسازی پارکینگ

یکی از فضاهای رایج در اکثر ساختمان ها پارکینگ است. پارکینگ های ساختمانی معمولاً برای پارکینگ و انبار خودرو استفاده می شوند. اما گاهی افراد از فضای پارک خود برای مقاصد دیگری استفاده می کنند. به گونه ای که عده ای از قسمتی از پارکینگ به عنوان کارگاه، کارگاه، آتلیه، انبار و … استفاده می کنند. بازسازی پارکینگ ساختمان به دلیل کاربرد آن نسبت به سایر قسمت های مشترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عوامل موثر بر هزینه بازسازی پارکینگ
هزینه های بازسازی پارکینگ با توجه به سلیقه کارفرما، اندازه محیط، متریال به کار رفته در بازسازی، دستمزد تیم بازسازی و کیفیت مصالح استفاده شده متفاوت است. از آنجایی که مشاعات فضایی مشترک در ساختمان ها هستند، برای بازسازی آن باید تمامی اعضای ساختمان با یکدیگر هماهنگ شده و در زمینه بازسازی به نتیجه برسند.

نکات مهم در بازسازی کف پارکینگ

نکته مهم در بازسازی کف پارکینگ، انتخاب مصالح و کفپوش است. می توانید از سنگ ساختمانی، کفپوش های صنعتی مانند اپوکسی و سرامیک که مخصوص کفپوش پارکینگ هستند استفاده کنید.

نکته دیگر در بازسازی پارکینگ توجه به شیب مناسب است. هنگام شستن ماشین یا شستن کف پارکینگ

باید به او دستور داد که بیرون بیاید. این کار از جمع شدن آب در کناره های پارکینگ جلوگیری می کند و باعث دوام ساختمان می شود.

توجه به تهویه مناسب پارکینگ

نکته دیگری که در بازسازی پارکینگ باید به آن توجه کنید این است که در بازسازی پارکینگ باید از تهویه مطبوع مناسب استفاده کنید. به خصوص زمانی که پارکینگ شما در طبقه زیر همان طبقه باشد یا از پنجره خروجی فضای تبادل هوا استفاده نکرده باشید.

بازسازی لابی ساختمان

بخشی دیگر از بازسازی مشاعات ساختمان مربوط به بازسازی لابی ساختمان می باشد. لابی بخشی از ساختمان است که روبروی ورودی در طبقه همکف قرار دارد. از لابی به عنوان محل استراحت نگهبانان و محلی برای تقسیم بندی فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. افراد در اولین ملاقات و ورود به ساختمان وارد لابی می شوند، بنابراین توجه به کارایی و جذابیت فضای لابی به طور همزمان ضروری است.

دلایل بازسازی لابی
دلایل نیاز به بازسازی لابی ساختمان می تواند فرسودگی مصالح، قدمت و عمر ساختمان، تغییر سلیقه کارفرمایان یا مشکلات ساختاری باشد. البته گاهی صاحبان ساختمان ها و مجتمع ها تصمیم به تغییر دکور و بازسازی لابی ساختمان می گیرند تا زیبایی ساختمان و تنوع محیط زندگی ساکنان ساختمان را افزایش دهند.

برای جلوه زیباتر لابی های ساختمان های کوچک می توانید از کف های سبک مانند سنگ مرمر و طراحی آرام و مدرن استفاده کنید. برای تغییر دیوارپوش و فضای دکوراسیون لابی کوچک می توانید از رنگ ها و متریال های روشن و طرح های آرام استفاده کنید. استفاده از این سبک طراحی به بزرگتر نشان دادن فضای لابی ساختمان کمک می کند. برای افزایش روشنایی لابی ساختمان می توانید از دهانه های بیشتری استفاده کنید تا نور بیشتری وارد لابی ساختمان شود. همچنین می توانید از دیوارهای شفاف و پارتیشن های قابل جابجایی به جای دیوار استفاده کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button