نمای رومی ساختمان

نمای رومی ساختمان

نمای رومی ساختمان چیست و چه تفاوتی با سایر نماهای ساختمانی دارد؟ ویژگی های این نمای ساختمانی چیست؟ امروز به دلایل مختلفی به طراحی نمای ساختمان اهمیت بیشتری می دهند از جمله اینکه زیبایی ساختمان در دید اولیه به نمای بیرونی ساختمان بستگی دارد از متفاوت ترین طراحی های نمای ساختمان رومی ست که در این بخش با آن آشنا می شویم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

طراحی نمای رومی ساختمان

از جدیدترین طراحی های نمای ساختمان، نمای رومی ساختمان یا کلاسیک می باشد نمای ساختمان هایی که به این روش کار می شوند به دلیل استفاده از مصالح خاص و اجرای پیچیده زیبا و منحصر به فرد می شوند در این نوع از نمای ساختمان از سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت و ترواورتن و همچنین در برخی از موارد از سیمان سفید استفاده می شود. هرچن این متریال ها در نمای خارجی دیگر هم به کار برده میشود اما استفاده از آن ها در سبک نمای رومی موجب زیبایی بیشتر نمای ساختمان خواهد شد و چون طراحی آن کلاسیک می باشد برای طراحی ساختمان های لوکس و مدرن گزینه مناسبی به شمار می آید.

 

اگر فرصت مطالعه متن را ندارید، می توانید همین حالا، برای دریافت مشاره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09122875156

 

اجرای نمای ساختمان رومی

در واقع نمای رومی ساختمان به نماهایی اطلاق می شود که در آن از جزئیات و عناصر بسیاری استفاده شده است، مانند ستون ها، بازشوها، قرنیزهای رومی و طاق های گرد و عریض. همچنین مهمترین ویژگی نمای رومی، تقارن بین دو ضلع آن است. به طور کلی بهتر است قبل از انتخاب هر نوع سبک بصری، شناخت کاملی از ویژگی های این سبک داشته باشید. در حال حاضر مهمترین ویژگی نمای رومی استفاده از جزئیات زیاد و پیچیدگی آن است. به این معنا که در این نوع نما از ابزار و عناصر زیادی استفاده شده است از جمله: ستون های سنگی بلند و تزئین شده به سبک های دوریک، کورنتی و یونی در قسمت های مختلف از جمله ورودی ساختمان و سایر عناصر مانند ستون ها، مجسمه ها و کتیبه ها.

ویژگی های نمای رومی

  • قوس های گرد و عریض
  • تقارن میان المان های نمای رومی
  • پنجره های بلند صاف یا قوس دار
  • سقف بلند که موجب جلال و شکوه ساختمان می شود
  • منحنی های استفاده شده در طراحی

نکات اساسی اجرای نمای  رومی

سنگ های ساختمانی یکی از بهترین مصالح برای ساخت نمای رومی ساختمان هستند. زیرا در مجموع سنگ نما به خصوص نمای رومی زیبایی و شکوه خاصی به ساختمان می بخشد و همچنین دارای دوام و ماندگاری بالایی است. البته با انتخاب سنگ مناسب می توان به تمام این مزایا پی برد زیرا ویژگی های سنگ های مختلف متفاوت است و هر سنگ برای مکان خاصی مناسب است. به عنوان مثال، سنگ مرمر هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر رنگ می دهد و برای نمای بیرونی انتخاب خوبی نیست. در اینجا مشکل عدم آگاهی از نحوه انتخاب سنگ مناسب برای نمای رومی به وجود می آید، اما جای نگرانی نیست، زیرا در ادامه این مقاله تمام نشانه های لازم برای انتخاب نمای رومی خوب را در اختیار شما قرار داده ام. پیر با کسب اطلاعات از افراد مجرب. .

ویژگی های بهترین نمای رومی

اصولا یکی از نکات مهم در انتخاب سنگ نما، توجه به نوع و سبک نمای ساختمان است. امروزه سنگ های تراورتن بهترین گزینه برای نمای ساختمان به خصوص نمای رومی هستند. بنابراین بهترین سنگ برای نمای رومی سنگ تراورتن است. زیرا نمای رومی دارای جزئیات و اجزای زیادی مانند ستون ها و سرستون ها، نماها، گل ها و بسیاری از مدل های سنگی پیش ساخته است و سنگ تراورتن علاوه بر چسبندگی بالا، قابلیت ماشین کاری خوبی نیز دارد و در برابر ضربه و تراشه مقاومت خوبی نیز دارد. نمی شکند و بهترین گزینه برای انجام این جزئیات (در واقع مصنوعات سنگی) است. علاوه بر این، ظرفیت جذب بالایی دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button