معایب شیشه رفلکس

معایب شیشه رفلکس

در این مقاله از وب سایت بانیان نمای مبنا قصد دارید تا در رابطه با معایب شیشه رفلکس که در نما ساختمان و حتی پنجره ها استفاده می شود صحبت کنیم. با ما همراه باشید. مخاطبان شیشه های رفلکس زیاد است و تقاضا برای این نوع لنزها عموما زیاد است. اما از معایب شیشه رفلکس چه می دانید؟

همچنین بخوانید : نمای کرتین وال چیست؟

شیشه رفلکس

شیشه رفلکس به عنوان یکی از پر تقاضاترین شیشه های بازار شناخته می شود، تنوع رنگ و مزیت های این شیشه ها این شیشه را به یکی از برترین انتخاب های پنجره تبدیل کرده است، اما این شیشه تنها مورد استفاده در پنجره ها نیست بلکه در برخی موارد از این شیشه برای بالکن استفاده می شود.

نقش شیشه در طراحی و ساخت معماری را نمی توان نادیده گرفت. شیشه یکی از تاثیرگذارترین مواد عصر مدرن است. برای ساخت و ساز به خصوص طراحی ساختمان از انواع شیشه استفاده می شود. شیشه رفلکس یکی از جدیدترین انواع شیشه های ساختمانی است. مکانیزم این شیشه به گونه ای است که خاصیت انعکاس نور و اشعه ماوراء بنفش را دارد. بنابراین می توان مزایا و معایب شیشه رفلکس را بر اساس نحوه عملکرد آن دسته بندی کرد. در ادامه به معایب شیشه رفلکس می پردازیم.

معایب شیشه رفلکس
معایب شیشه رفلکس

معایب شیشه رفلکس چیست؟

این شیشه ها ها در برخی مکان ها به خوبی کار می کنند، اما هنگام خرید باید نکات منفی آنها را در نظر بگیرید:

  • درست است که این شیشه ها در روز جلوی دید بیرون از ساختمان را می گیرند، اما برعکس سایز شیشه ها در شب برعکس خواهد شد و داخل ساختمان به خوبی قابل دید می باشد. بنابراین اگر می خواهید در شب به بیرون نگاه کنید، کمی مشکل خواهد بود.
  • اما اگر خارج از ساختمان باشید، در طول روز نمی توانید فضای داخلی ساختمان را ببینید. این مشکلی است که باید به آن توجه کنید.
  • انواع مختلفی از شیشه های رفلکس رنگی در بازار وجود دارد که با توجه به رنگ شیشه باعث کاهش درصد نور خورشید به داخل ساختمان می شود.
  • اگر در طول روز به آفتاب زیاد نیاز دارید، بهتر است از این نوع شیشه استفاده نکنید.
  • همچنین، اگرچه شیشه بازتابنده انرژی کارآمد است، اما به اندازه شیشه معمولی نور طبیعی را از خود عبور نمی دهد و در نتیجه نور کمتری نسبت به شیشه معمولی برای خانه ها دارد.
  • تغییر دید ناظر از داخل ساختمان به بیرون می باشد.

نکته: توجه داشته باشید که هر یک از معایب فوق را می توان مزیتی برای شیشه معمولی در نظر گرفت.

معایب شیشه رفلکس
معایب شیشه رفلکس

شیشه رفلکس بخریم یا نه؟

شیشه رفلکس کامل مقرون به صرفه می باشد. به طور کلی مزایای استفاده از شیشه رفلکس بیشتر از معایب شیشه رفلکس است از جمله کاهش دید بیرون و ایجاد نوعی حریم خصوصی، جلوگیری از ورود اشعه های خطرناک و خنک بودن آن در روز در داخل خانه و در شب گرم یعنی کاهش مصرف انرژی و … که این امر باعث شده است که شیشه های رفلکس جزء جدایی ناپذیر ساختمان ها باشند. بنابراین 100% اگر به دنبال شیشه با کیفیت هستید، شیشه رفلکس گزینه خوبی است.

همچنین به طور کلی می توان برخی از معایب شیشه های انعکاسی را از مزایای شیشه های معمولی دانست و بالعکس معایب شیشه های معمولی را می توان از مزایای شیشه های انعکاسی دانست. با این حال، این ویژگی ها به شما این قدرت را می دهد که هر یک از این شیشه ها را با توجه به نیاز و کاربرد خود انتخاب کنید.

به منظور تعیین اینکه کدام نوع شیشه برای ساختمان شما مناسب تر است، نیازهای شما اولویت بندی می شود. باید اضافه کرد که برای تمامی ساختمان ها و کاربردها نمی توان از شیشه های رفلکس استفاده کرد.

همچنین بخوانید : نمای شیشه ای چیست؟

معایب شیشه رفلکس
معایب شیشه رفلکس

سخن پایانی معایب شیشه رفلکس

در این مقاله به طور کامل در رابطه با معایب شیشه رفلکس صحبت کردیم و گفتیم که شیشه هایی که نور را از خود عبورم میدهند شیشه رفلکس و یا همان شیشه انعکاسی هستند. این خاصیت در واقع مهمترین خاصیت یک شیشه است. به همین دلیل است که شیشه بسیار محبوبی شده است. اما احتمالاً برای همه مطلوبتر است که دید یک طرفه داشته باشند یا مثلا نتوانند از بیرون به داخل خانه نگاه کنند. در واقع، شیشه باید به روشی خصوصی تری محافظت شود.

چنین نیازی منجر به تلاش گسترده ای برای حل این معضل شده است. نتیجه این تلاش شکل گیری شیشه های رفلکس بود. شیشه ای که نور را در جهتی که نور از آن ساطع می شود منعکس می کند. چنین وضعیتی بدین معناست که در طول روز که قرار است از نور بیرون استفاده شود، بیرون شیشه به اصطلاح نور آینه ای را منعکس می کند، اما از طرف دیگر در تاریکی شب که چراغ های خانه روشن است. نور زیادی از بیرون وارد نمی شود، داخل شیشه منعکس می شود. امروزه بیشتر ساختمان ها از شیشه های رفلکس استفاده می کنند.

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button