نمای لوور آلومینیومی

نمای لوور آلومینیومی

نمای لوور آلومینیومی چیست و چه ویژگی هایی نسبت به سایر نما ها و البته چه برتری هایی نسبت به نمای کامپوزیت آلومینوم دارد؟ با بانیان نمای مبنا همراه باشید تا در ادامه به معرفی نمای لوور آلومینیومی بپردازید.

آشنایی با نمای لوور آلومینیومی

اگرچه جذب نور ساختمان یکی از معیارهای مهم ساکنان در هنگام خرید، فروش یا اجاره است، اما جلوگیری از تابش شدید نور نیز موضوع مهمی است و گرم شدن هوا و انعکاس بیش از حد نور خورشید می تواند باعث ایجاد نمای بیرونی ساختمان شود. سطوحی که باید تحت درمان قرار گیرند تا شرایط براقیت نامطلوبی داشته باشند. بنابراین استفاده از فلپ پیشنهاد خوبی است.

به طور کلی توری مانند دریچه یا مانعی است که عبور نور، هوا، صدا، گرد و غبار و … را کنترل می کند. به عنوان عایق در ساختمان و اغلب در محیط های صنعتی در ورودی یا خروجی ساختمان عمل می کند. یا حتی از یک نصب در فضای باز استفاده می شود. به عبارت دیگر لوورها یا سایبان‌ها سایه‌هایی هستند که از ورود نور مستقیم خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند و به دلیل زیبایی که دارند، معماران و طراحان ساختمان از آن‌ها برای زیباسازی نما استفاده می‌کنند.

لوور آلومینیومی در نمای ساختمان

لوور آلومینیومی باید به گونه ای طراحی شود که گرمایش ناشی از تابش مستقیم نور خورشید را کاهش داده و با گرمایش خورشیدی در فصل سرد تداخل نداشته باشد. برای رسیدن به این هدف می توانید از نمودار مسیر، محاسبه دقیق زاویه خورشید و تشکیل سایه ها در طول سال استفاده کنید. به طور کلی طراحی و اجرای توری آلومینیومی به گونه ای انجام می شود که دید از داخل به بیرون ساختمان را محدود نکند. استفاده از نمای لوور آلومینیومی زیبایی و فضایی راحت را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می آورد. برای رنگ آمیزی نمای لوور آلومینیومی از رنگ های پودری با کد RAL استفاده می شود و دارای تنوع رنگ می باشد.

برای نگهداری لوور آلومینیومی نیازی به اقدامات خاصی نیست و برای طراحی از تیغه های 100، 120، 150، 170، 200، 225 و 400 استفاده شده است. جلوی میله آلومینیومی امکان نصب آسان و سریع طاقچه ها و پنجره ها را فراهم می کند. اجرای تیغه های آلومینیومی در نماهای مختلف از جمله کامپوزیت و شیشه محدودیتی ندارد. با پیشرفت تکنولوژی، لوور آلومینیومی جدیدی اختراع شده است که می تواند جهت تیغه ها را بسته به شرایط آب و هوایی تغییر دهد.

مزایای نوارهای آلومینیومی

لت های آلومینیومی به دلیل عملکردهای متعدد خود دارای مزایای زیادی هستند، از محافظت در برابر آفتاب و گرد و غبار گرفته تا تهویه. انعطاف پذیری زیاد، جذابیت بصری زیاد، دوام و مقاومت خوب، سازگاری با محیط و عدم نیاز به نگهداری خاص از مهمترین مزیت های کرکره های آلومینیومی به طور کلی بدون در نظر گرفتن انواع آنهاست.

انواع لوور آلومینیومی

با وجود شباهت ها، انواع کرکره بسته به اندازه، شکل، نصب، جنس و … کاربردهای متفاوتی دارند. لوورها یا آفتابگیرهای آلومینیومی را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد:

از نظر شکل ظاهری: دوکی، مکعبی، مستطیلی، Z شکل
روش نصب: افقی و عمودی
محل نصب: سقف، کف، سقف، آکوستیک تهویه مطبوع…
جنس: فلز (آهن و آلومینیوم)، چوب (ترموود) و کامپوزیت: در سایبان ها از پرده های آلومینیومی سبکتر و در پوشش سقف آلاچیق ها از پرده های چوبی استفاده شده است.
از نظر نحوه قرارگیری لت ها: نصب مستقیم بر روی نمای ساختمان و نصب بر روی پنجره

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button