برای شناخت پنجره ی کرتین وال به چه اطلاعاتی در مورد آن نیاز داریم؟

پنجره کرتین وال

امروزه علاوه بر انواع سنگ و سرامیک برای نمای ساختمان ها، از نمای شیشه هم در فضاهای مختلف استفاده می شود. پنجره کرتین وال، یکی از انواع این نماهای شیشه ای می باشد. نمای سنگ و سرامیک جزء نماها و دیوارهای سخت محسوب می¬شوند، ولی نمای کرتین وال جزء دیوارهای پرده ای و چشمگیر می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی و جامع، که در مورد این نوع نما و ویژگی های آن وجود دارد را، در اختیار شما قرار دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

همچنین بخوانید : آشنایی با نمای کرتین وال

پنجره کرتین وال را چگونه معرفی کنیم؟

اصلی ترین و مهم ترین بخش یک ساختمان نمای موجود در آن است که باعث بهتر دیده شدن آن ساختمان می شود. یکی از انواع این نماها، کرتین وال است. پنجره کرتین وال، یک نوع نمای شیشه ای مدرن می باشد که عموما از شیشه و پروفیل آلومینیوم تشکیل شده است. لایه ی بیرونی این نوع نما، از شیشه می باشد و به عنوان یک سازه ی مجزا به حساب می آید.

وقتی نمای یک ساختمان از این نوع نما ساخته شده باشد، این نوع نما تنها قابلیت این را دارد که وزن خود را تحمل کند و تمام نیرو و فشاری که وجود دارد را به سازه ی ساختمان، منتقل می کند. زیرا این نوع نما، به عنوان یک سازه نمی باشد و به صورت یک نوع عایق کار می کند. عایق بودن این نماها، به این صورت است که گرمای داخل ساختمان را هدر نمی دهد و باعث می شود آب به درون ساختمان نفوذ نکند.

معرفی پنجره سبک جدید کرتین وال

پنجره کرتین وال، از نماهای شیشه ای جذاب و چشمگیر می باشد که بر سازه ی اصلی ساختمان فشاری وارد نمی کند. کرتین وال را با نام دیوار پرده‌ نیز می شناسند. برای ساخت این نماها زمان بسیار کمی نیاز است. قاب این نوع نماهای شیشه ای به صورت آلومینیوم است که با ظرافت خاصی شیشه را نگه می‌دارد. این نوع نماهای شیشه ای قابلیت این را دارند که هم نور طبیعی را وارد ساختمان کنند و هم از ورود نور شدید به درون ساختمان جلوگیری کنند.

پنجره کرتین وال، به گونه ای ساخته می شود که در برابر بادهای شدید، بسیار مقاوم و محکم است و باعث می شود که باد به دیواره ی اصلی ساختمان برخورد مستقیمی نداشته باشد. با توجه به اینکه این گونه نماها به صورت شیشه ای می باشند، ولی می توان به این نتیجه رسید که نصب و استفاده از آن ها، بسیار مطمئن است.

سیستم، متریال و انواع پنجره ی کرتین وال شامل چند مورد می باشد؟

این نوع پنجره ی کرتین وال، دارای سه سیستم مهم و اصلی می باشد. سیستم اول چفت شدن و محکم بودن این نما است که این موضوع بستگی به این دارد که بین قاب و دیوارها چقدر انعطاف وجود دارد. دومین سیستم این نوع نما، جلوگیری از نفوذ آب است. به این صورت که وجود این سیستم مدیریت، باعث می شود که آب به درون ساختمان نفوذ پیدا نکند. همچنین این سیستم از ورود هوا نیز جلوگیری می کند و این مورد یکی از قوی ترین سیستم ها در این زمینه می باشد. سومین سیستمی که در این نوع نماها وجود دارد مقاومت آن ها در برابر فشار است که همان طور که گفته شد، این نماهای شیشه ای فشاری بر سازه ی ساختمان وارد نمی کنند.

آشنایی بیشتر با پنجره کرتین وال

معمولا پنجره کرتین وال شامل دو متریال، سازه ی اصلی و مصالح پرکننده ی فضا است. منظور از سازه ی اصلی نگهدارنده، همان ساختمان است و مصالح پرکننده نیز همان شیشه می باشد. البته مصالح دیگری همچون ورق کامپوزیت، چوب، فایبر سمنت برد، پلی کربنات و سایر موارد نیز می توانند جایگزین شیشه شوند. اگر بخواهیم پنجره ی کرتین وال را تقسیم بندی کنیم، شامل دو نوع عمده ی زیر می باشند که با آن ها آشنا می‌شویم.

  • نمای کرتین وال شیشه ای درپوش دار، (Face cap)
  • نمای کرتین وال شیشه ای بدون قاب، (Full Frameless)

کرتین وال شیشه ای درپوش دار:

در این نوع نما، خطوط به شکل نمایان طراحی می شود و آن قاب که از آلومینیوم است، دور شیشه ایجاد نشده است و شیشه به صورت مستقیم بر روی یک ساختار آلومینیومی نازک که همان لامل است، نصب می شود. برای نگه داشتن شیشه و جلوگیری از واژگونی و آسیب دیدن آن، باید یک پروفیل نگهدارنده روی لامل پیچ شود و سپس کل نما به صورت کامل آب‌بندی و هوابندی شود.

کرتین وال شیشه ای بدون قاب یا درپوش:

این نوع پنجره ی کرتین وال شامل یک نوع فریم است که شیشه را از پشت قاب می کند و توسط یک ساختار آلومینیومی متحرک و خاص روی لامل پیچ می‌شود. سطح این نوع نماهای بدون درپوش، یک دست می باشد و جزء پرکاربردترین نماهای ساختمان محسوب می شود. همچنین به دلیل نصب آسان و جاگذاری مناسب، بسیار پرطرفدار هستند.

همچنین بخوایند: قیمت نمای کرتین وال (قیمت روز)

چه ویژگی هایی در پنجره ی کرتین وال وجود دارد که باعث پرکاربرد شدن آن می شود؟

امروزه نصب و استفاده از پنجره ی کرتین وال، به شدت در نمای ساختمان ها دیده می شود. در این نوع نما، ویژگی های مهم و اصولی بسیار زیادی وجود دارد که باعث پرکاربرد بودن آن شده است. البته چند مورد از این ویژگی ها را در متن بیان کردیم. در ادامه ما را همراهی کنید تا با این ویژگی های مهم آشنا شویم.

  1. دیوارچه های شیشه ای که در این نوع نما استفاده شده است، دو یا سه جداره است و به همین جهت در برابر هر گونه ضربه و فشار، از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند.
  2. استفاده از چسب های سیلیکونی در بین دو جداره ی دیوارچه های شیشه ای که باعث خاصیت ارتجاعی آن می شود، در صورتی که استفاده از چسب های کارتریجی، باعث کاهش مقاومت دیوارچه ها در مقابل تغییرات ناگهانی دما میشود. به همین دلیل بسیار کم از این چسب ها استفاده می شود.
  3. پنجره ی کرتین وال، مقاومت و استحکام بسیار زیادی در برابر نور خورشید و اشعه ی ماورا بنفش دارد.
  4. شیشه هایی که در نمای کرتین وال به کار می رود، دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و معمولا از شیشه های رفلکس و رنگی برای نماها استفاده می کنند. البته می توان از شیشه های مات و اسپندرال نیز برای این نوع نماها استفاده کرد، ولی از نظر قیمت بسیار بالاتر می باشند. شیشه های اسپندرال را در مرحله های متفاوت حرارت می دهند و یک لایه رنگ یا فلز خاص را روی آن قرار می دهند و سپس این شیشه ها مات می شود.

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button