چسب سیلیکون برای نمای کرتین وال

چسب سیلیکون برای نما

چسب سیلیکون چیست و چه کاربردی در نصب نما دارد؟ چسب سیلیکون و نحوه استفاده از انواع آن موضوع مهمی است که در این مقاله به آن می پردازیم. در فرآیند نمای کرتین وال و شیشه و  شیشه دو جداره توسط پمپ های میکسر به نسبت مشخص ترکیب شده و توسط نازل و میز گرد مخصوص به عنوان لایه دوم چسب سیلیکون دو جداره در لبه شیشه تزریق می شود. تزریقی که در آن دو جزء محصول با نسبت صحیح و دقیق مخلوط شده و به دلیل وجود جداکننده توسط افراد ماهر بین درزها قرار می گیرد. 

چسب سیلیکون شیشه ای یکی از بهترین درزگیرها برای انواع شیشه، شیشه دوجداره، نمای کرتین وال است و مواد به کار رفته در این چسب سیلیکونی شیشه ای از بهترین مواد کره ای و فاقد اسید بوده و فاقد مواد شیمیایی متقابل با شیشه و به عنوان به عنوان یک ماده ضد نشت در نظر گرفته می شود.

بهترین چسب نمای کرتین وال

بهترین نمای کرتین وال با چسب سیلیکونی، نمای شیشه ساختمانی و نحوه استفاده از انواع چسب ها موضوع مهمی است. که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که در این بحث، سیلیکون مهندسی به معنی سیلیکون دو جزء است.

چسب سیلیکونی خواص و کاربردهای متفاوتی دارد که کاربرد اصلی آن استفاده در صنعت شیشه دوجداره است. جدا از کاربرد فوق، در چسباندن قطعات کاشی، سرامیک، PVC، آلومینیوم، مس و فولاد به یکدیگر خواص فوق العاده ای دارد.

استفاده از چسب سیلیکون در پنجره دوجداره

در فرآیند دو جداره، شیشه دو جداره توسط پمپ های میکسر به نسبت مشخص ترکیب شده و توسط نازل و میز گرد مخصوص به عنوان لایه دوم چسب دو جداره در لبه شیشه تزریق می شود.
تزریقی که در آن دو جزء محصول با نسبت صحیح و دقیق مخلوط شده و به دلیل وجود جداکننده توسط افراد ماهر بین درزها قرار می گیرد.

مزیت استفاده از چسب سیلیکونی برای نمای کرتین وال چیست؟

مزیت اصلی سیلیکون انعطاف پذیری و چسبندگی آن است و در عین حال می تواند مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد.
اما بر عهده پیمانکار و صاحب مشاغل است که مراقب باشند از کارتریج های سیلیکونی در بازار استفاده نکنند که اصلاً برای کارهای دقیق ساخته نشده اند.

شایان ذکر است وقتی از چسب کارتریج در مواردی مانند سرامیک و کاشی حمام استفاده می شود، چگونه می توان از آنها در کارهای ظریف مانند شیشه دوجداره با همان کیفیت استفاده کرد.  

اما مزایای چسب سیلیکونی خوب نسبت به چسب های کارتریجی چیست، علائم آن چیست و در چند درصد چسب های پرده ای و سیلیکونی بهترین دید را دارند؟

  1. چسبندگی قابل قبول به شیشه و فلز
  2. مقاومت کششی خوب
  3. جلوگیری از گذردهی گازهای تزریق شده بین شیشه ها مانند آرگونمقاومت بالا در برابر
  4. تابش پرتو فرابنفش
  5. مقاومت در برابر تغییرات دمایی
  6. سیلیکون مهندسی پایه اسیدی ندارد (چسب های کارتریجی بوی تندی دارند که به دلیل پایه اسیدی بودن آن هاست)
  7. طول عمر بالای ماده با حفظ ویژگی های ذکر شده
استفاده از چسب سیلیکون در پنجره دوجداره

همچنین بخوانید :

چسب سیلیکونی دقیقا چیست؟

چسب سیلیکون یک ماده پلیمری متعلق به گروه متیل یا وینیل است و به دلیل ساختار شیمیایی آن از مقاومت خوبی برخوردار است که باعث استفاده از چسب های سیلیکونی در دماهای پایین و بالا شده است.

چسب سیلیکونی مهندسی برای نمای کرتین وال از نوع سیلیکونی دو جزئی است که در فرایند شیشه دوجداره شیشه نما استفاده می شود.

تفاوت های چسب سیلیکون مهندسی با چسب سیلیکون غیر مهندسی و کارتریجی:

مهم است که در اجرای نمای کرتین وال از چسب یا کارتریج سیلیکونی بدون مهندسی استفاده نکنید، زیرا چسب های سیلیکونی مهندسی برای کارهای دقیق تولید می شوند و انعطاف پذیری و چسبندگی آنها و همچنین مقاومت خوب در برابر اشعه ماوراء بنفش باعث افزایش قابلیت اطمینان اجرا می شود. در نمای پرده دیوار و کاندید مناسبی برای پروژه های مهندسی است که دقت ، ایمنی ، استحکام و عمر مفید مصالح از اهمیت بالایی برخوردار است.

موارد استفاده از چسب سیلیکونی کارتریج و چسب سیلیکونی غیر مهندسی در اجرای نمای کرتین وال که نیاز به مقاومت بالا در برابر تأثیرات محیطی ندارد و برای مصارف خانگی مانند استفاده از آنها در حمام، توالت و موارد مشابه و کاربردهای آنها در موارد حساس نامیده می شود. 

انواع مختلف چسب سیلیکون :

  • چسب سیلیکون مشکی
  • چسب سیلیکون ماستیک
  • چسب سیلیکون شیشه ABZ

موارد استفاده از چسب سیلیکون مشکی چیست؟

  • سطوح داخلی ساختمان
  • سطوح بیرونی ساختمان

کاربرد اصلی این چسب، آب بندی و درزبندی پنجره های دو جداره است. که به خاطر خورندگی بسیار پایین، چسبندگی و دوام بالا، خاصیت رنگ پذیری، عایق حرارتی خوب مورد استفاده کارخانجات تولید شیشه دوجداره می باشد.

موارد استفاده چسب سیلیکون ماستیک:

  • مناسب برای درزگیری و آب بندی پنجره های UPVC
  • مناسب برای ترمیم ترک ها و اتصالات داخلی و خارجی
  • مناسب برای درزگیری و آب بندی درب و پنجره ساختمان ها

موارد استفاده چسب سیلیکون شیشه ABZ:

مخصوص درزگیرهای شیشه شیشه های دوجداره و نمای کرتین وال می باشد.

خطرات ناشی از عدم استفاده چسب سیلیکونی چیست؟

مزیت اصلی سیلیکون انعطاف پذیری و چسبندگی آن است و در عین حال می تواند مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد. با این حال ، مسئولیت پیمانکار و صاحب مشاغل این است که مراقب باشند از کارتریج های سیلیکونی در بازار استفاده نکنند که اصلاً برای کارهای دقیق ساخته نشده اند. نحوه استفاده از آنها در کارهای ظریف به عنوان شیشه دوجداره از کیفیت یکسانی برخوردار است در واقع ، باید توجه داشت که خود سازندگان این چسب ها در مورد شیشه دوجداره روی بسته بندی و کاربردهای محصول خود چیزی نمی گویند.

کاربرد پلی سولفاید چیست و چه فرقی با چسب سیلیکون مهندسی دارد؟

پلی سولفید یکی از موادی است که در ساخت شیشه های دو جداره استفاده می شود. لازم به ذکر است که پلی سولفیدها قیمت کمتری نسبت به سیلیکون مهندسی شده دارند. پلی سولفید عبور گاز بین شیشه را به شدت محدود می کند ، اما سیلیکون مهندسی دارای مزایایی مانند مقاومت کششی بالا، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاومت بالا است. آنها دارای نوسانات دما و همچنین پلی سولفیدهای طولانی تر هستند که به هیچ وجه نمی توان از آنها غافل شد.

این ویژگی ها در نمای شیشه ای بسیار اهمیت دارد و مزایایی دارد که صاحب مشاغل و پیمانکار به دنبال مصالح با مشخصات خاص برای رفع نیازهای سازه هستند.

البته استفاده از سیلیکون در کاربردهای پلی سولفید مقرون به صرفه نیست و از پلی سولفید در کاربردهای حساس مانند نمای دیوار پرده ای دوجداره نمی توان استفاده کرد. اما دلیل استفاده از پلی سولفید به دلیل مزایای اثبات شده کیفیت سیلیکون ، قیمت کمتر آن و وجود تنظیمات در برخی موارد مانند پنجره های PVC است ، زیرا در پنجره های PVC دو جداره ، لبه شیشه توسط PVC محافظت می شود. پانل های UV در برابر اشعه ماوراء بنفش و تغییرات دما. این امر کاربرد محافظتی سیلانت را در کناره های شیشه کمی کاهش می دهد. نقش نمای شیشه ای یکپارچه به تنهایی به شیشه دوجداره با ماستیک بستگی دارد.

البته لازم به ذکر است که برد UPVC پرتوهای فرابنفش را به طور کامل مسدود نمی کند و این پرتو با بازتاب داخل قطر شیشه به پلی سولفید می رسد و باعث تجزیه آن می شود و برد UPVC اثرات مضر نوسانات دما را به طور کامل از بین نمی برد. ، اما این جلوه ها را محدود می کند و عملکرد را برای سطح پنجره به سطح قابل قبولی می رساند.

سخن پایانی

مزیت اصلی سیلیکون انعطاف پذیری و چسبندگی آن است و در عین حال می تواند مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد. اما بر عهده پیمانکار و صاحب مشاغل است که مراقب باشند از کارتریج های سیلیکونی در بازار استفاده نکنند که اصلاً برای کارهای دقیق ساخته نشده اند. شایان ذکر است وقتی از چسب کارتریج در مواردی مانند سرامیک و کاشی حمام استفاده می شود ، چگونه می توان از آنها در کارهای ظریف مانند شیشه دوجداره با همان کیفیت استفاده کرد. در واقع ، تولید کنندگان چنین چسب هایی باید مراقب باشند. آنها خود از شیشه دوجداره روی بسته بندی محصولات خود نام نمی برند و کاربردهای اصلی آنها را در مصارف غیر حساس ذکر می کنند.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button