فناوری در صنعت ساختمان سازی

فناوری در صنعت ساختمان سازی

امروزه با استفاده از مصالح ساختمانی جدید مانند آئروژل ، بتن خود ترمیم کننده و نانومواد می توان هزینه ها را کاهش داد ، سرعت ساخت را افزایش داد و کیفیت و ایمنی را بهبود بخشید.
شتاب فناوری ، صنعت ساختمان را تا حدی متحول کرده است که امروزه نمونه های بی شماری از چگونگی تحول فناوری در این صنعت وجود دارد.

فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) با حذف ناکارآمدی های طولانی مدت و بهره وری پایین ، ساختار را به طور چشمگیری تغییر می دهند.

این گزارش به تغییر روند تجارت در صنعت ساختمان می پردازد. ما چند نمونه از فناوری ساخت و ساز را بررسی می کنیم و می بینیم که چگونه می توانند به نفع صنعت ساختمان باشند.

در حالی که جالب است بدانید روش های سنتی ساختمان و چشم انداز ساخت و ساز در حال تغییر است، یافتن عواملی که در این تغییر نقش دارند بسیار جالب تر است.

صنایع ساختمان و فناوری دارای جنبه های مکمل متعددی هستند، از جمله:

  1. تغییر سریع انتظارات مشتری
  2. ظرفیت های قدرتمند در فناوری
  3. رشد سریع استارت آپ ها
  4. تکنسین های نو ظهور و صنعتگران نسل نو

1. تغییر سریع انتظارات مشتری

مشتریان از تغییرات سریع بازار آگاه هستند. آنها انتظارات فزاینده ای در مورد خرید محصولات متنوع تر برای خانه، محل کار، ساختمانهای تجاری و موارد دیگر دارند.

در نتیجه تقاضای مشتری به سرعت در حال افزایش است. بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که سازه ها مدولار، خاص و با انرژی بیشتر و پارامترهای ایمنی و سلامتی بیشتر باشند.

(در یک سیستم مدولار ، بسته به ترکیب تعداد محدودی از اندازه های پایه، اندازه های مختلفی بدست می آید)

2. ظرفیت های قدرتمند در فناوری

تاسیسات جدید در صنعت ساختمان با کاهش هزینه سنسورها، سخت افزار و نرم افزار از یک سو و افزایش کارایی از سوی دیگر افزایش یافته است.

علیرغم نوآوری های تکنولوژیکی، متخصصان ساختمان می توانند انتظار پیشرفتهای جدیدتر و ارزشمندتری داشته باشند که از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR / VR)، هواپیماهای بدون سرنشین ، روباتیک و چاپ مکمل پشتیبانی می کند.

3. رشد سریع استارت آپ ها

با ظهور فرصت های جدید بازار از روندهای فناوری، شرکت های نوپا ارزش افزوده بیشتری را ارائه می دهند.

شرکت مشاوره مدیریت جهانی الیور وایمن از سال 2010 بیش از 1200 شرکت نوپای املاک را شناسایی کرده است و این شرکت های نوپا بیش از 19.4 میلیارد دلار بودجه دریافت کرده اند.

4. تکنسین های نوظهور و صنعتگران نسل جدید

متخصصان ساختمان باید آگاه باشند و این احتمال را بدهند که صنعت پر از مقاومت در برابر تغییر است.

بنابراین، آنچه جدید است فناوری متخصصانی است که از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنند و فرایند طراحی مدرن را طراحی می کنند. با وجود مشاغل نوظهور مرتبط با فناوری، نسل جوان یک دهه هیجان انگیز را در پیش دارد تا از فرایندهای خلاقانه استفاده کند.

5. چارچوب های قانونی حمایتی

با دیجیتالی شدن، فرصتی باورنکردنی برای کاهش تأثیرات زیست محیطی پروژه های ساختمانی که از قوانین دولتها پیروی می کنند و مقررات خود را در مورد دی اکسید کربن و بهره وری انرژی افزایش می دهند پیروی می کند.

شما نیاز به افزایش استفاده از داده ها و امنیت سایبری در ساختمان ها و زیرساخت ها را خواهید دید. علاوه بر این، به عنوان یک کارآفرین در صنعت ساختمان، دهه ای را تجربه خواهید کرد که فرصت هایی را برای آزمایشگاه های نوآوری ایجاد می کند تا تجربه خود را در موج جدیدی از امکانات افزایش داده و موفقیت را در این صنعت تضمین کنند.

روندهای فناوری دیجیتال در ساخت و ساز در سال ۲۰۲۱ چیست؟

قبل از ارائه نمونه ای از جزئیات روندهای دیجیتالی ساخت و ساز در سال 2021 ، لازم است نگاهی گذرا به برخی از روندهای اصلی که می توانند به عنوان عوامل مencingثر در فناوری ساخت و ساز در نظر گرفته شوند ، داشته باشیم.

به گفته مک کینزی ، در اینجا چند عنصر تأثیرگذار مهم در این زمینه آمده است:

1. نگاشت HD و محلی سازی

پروژه ها اغلب به دلیل مغایرت در شرایط میدانی به تأخیر می افتند.

تکنیک های جدید شامل عکاسی با وضوح بالا ، اسکن لیزری سه بعدی ، GIS و غیره می تواند دقت و سرعت را بهبود بخشد.


به مدلسازی اطلاعات ساختمان ابعاد پنجم (BIM)

Beam یک نمایش دیجیتالی از ویژگی ها ، از جمله جنبه های فیزیکی و عملکردی یک پروژه است ، که مبنای قابل اعتماد برای تصمیم گیری در طول چرخه عمر پروژه را فراهم می کند. BIM در واقع یکی از مدرن ترین و پرکاربردترین فناوری های امروزه در جهان است و به طور اساسی روش ایجاد ، استفاده و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به ساختمان در طول عمر آن است.

به لطف فناوری ، فناوری پیشرفته واقعیت افزوده (AR) را می توان از طریق پوشش های ساختمان که صنعت ساختمان را متحول می کند ، افزایش داد.

3. مشارکت دیجیتال و تحرک

گردش کار دیجیتال دارای مزایای قابل توجهی است. راه حل های ساختمان دیجیتال باید یک تجربه بدون درز در زمان واقعی در جنبه های مختلف مانند مدیریت طراحی ، مدیریت مواد ، برنامه ریزی ، کنترل و تضمین کیفیت و غیره را ارائه دهد.

4. اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل پیشرفته

در صنعت ساختمان سازی ، اینترنت اشیاء می تواند به ماشین آلات ساختمانی ، تجهیزات ، مصالح ، سازه ها و موارد دیگر اجازه دهد با یک پلت فرم داده مرکزی ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این ، فناوری های دیگر ، مانند حسگرها و ارتباطات نزدیک میدان (NFC) ، می توانند کارایی و قابلیت اطمینان را کنترل کنند.

5. طراحی و ساخت مقاوم در برابر خطرات آینده

مصالح ساختمانی یک صنعت جهانی 1 تریلیون دلاری است. با مصالح ساختمانی جدید مانند آئروژل ها ، بتن خود ترمیم کننده و نانومواد ، می توان هزینه ها را کاهش داد ، سرعت ساخت را افزایش داد و کیفیت و ایمنی را بهبود بخشید.

ماهر محرابی ، مدیرعامل شرکت ساختمانی عرب می گوید: “نوآوری و پیشرفت در ساخت و ساز پویا است و اغلب اتفاق می افتد.”

بنابراین می توانید انتظار داشته باشید از جدیدترین نوآوری ها استفاده کنید ، در حالی که به گفته مک کینزی برخی از هیجان انگیزترین روندهای فناوری قبلاً معرفی شده اند.

گرایش های فناوری ساخت و ساز:

  1. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
  2. رباتها
  3. هواپیماهای بدون سرنشین
  4. فناوری ابری و موبایل
  5. بتن خود ترمیم کننده

1- واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فناوری هایی هستند که معضلی را در صنعت ساختمان ایجاد می کنند. هر دو توانایی قابل توجهی در تغییر تصور ما از جهان دارند. در حالی که واقعیت افزوده یک تصویر تولید شده توسط کامپیوتر را در نظر کاربر قرار می دهد ، واقعیت مجازی می تواند از طریق یک محیط شبیه سازی شده جایگزین دنیای واقعی شود.

با این حال ، واقعیت افزوده با مزایای خود و استفاده از واقعیت مجازی در ساخت و ساز به سرعت در حال پیشرفت است.

قدرت مشاهده دنیای واقعی را از طریق لنز دوربین تصور کنید. سیستم های AR می توانند اطلاعات مهم تجهیزات را نمایش دهند ، در حالی که کاربر می تواند قطعات را از نزدیک مشاهده کند یا در صورت بروز خطر هشدارهای روی صفحه نمایش دهد.

به عنوان مثال ، کاربر می تواند هشدارهایی را از طریق یک لنز واقعیت افزوده دریافت کند که می تواند دمای بالا یا سطوح دارای بار الکتریکی را نشان دهد.

با پیچیده تر شدن ساختمان ها ، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می توانند تشخیص خطاهای طراحی و هماهنگی را آسان تر کنند. واقعیت افزوده همچنین می تواند داده های مدل سازی اطلاعات ساختمان را از طریق یک پلت فرم بصری نسل بعدی ارائه دهد و همچنین می تواند به تقویت هماهنگی بین مشاوران ، طراحان و تیم های ساختمانی کمک کند. بنابراین ، از واقعیت افزوده نیز می توان برای بحث پروژه ها با مشتریان استفاده کرد.

متخصصان ساخت و ساز می توانند فرصت های جدیدی را برای این صنعت کشف کنند ، حتی اگر هزینه ای در بر داشته باشد.

2- ربات ها

اگر ربات هایی را می بینید که در محل کار شما ظاهر می شوند، این یک پروژه علمی تخیلی نیست ، این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است.

می توانید انتظار داشته باشید که ربات ها با ارائه دقت به یک نیروی مهم یا فرمانده در زمینه ساخت و ساز تبدیل شوند. هزینه روباتیک در ابتدا می تواند بالا باشد ، اما مزایای آن ارزش آن را خواهد داشت.

به عنوان مثال، می توانید ربات هایی را مشاهده کنید که آجر گذاشته و میلگرد را تعمیر می کنند یا پروژه های ساختمانی ساخت بشر را تکمیل می کنند.

با انواع مختلف ربات ها، مانند ربات های صنعتی مشارکتی و روبات های لجستیک، می توانید انتظار استقبال گسترده تری از رباتیک در ساخت و ساز را داشته باشید. بنابراین آماده پذیرش ربات ها باشید زیرا در کارهایی که به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند کمک می کنند. به عنوان مثال ، روبات ها اجسام سنگین را بلند کرده و در مختصات دقیق قرار می دهند.

3. هواپیمای بدون سرنشین

فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از سایت های ساخت و ساز به شدت به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا هواپیماهای بدون سرنشین متکی هستند.

گلدمن ساکس برآورد می کند که سرمایه گذاری شرکت ها و دولت در زمینه فناوری پهپادها تا پایان سال 2021 به حدود 13 میلیارد دلار برسد. در مورد تولید و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، می توانید انتظار داشته باشید که توسعه تجاری هواپیماهای بدون سرنشین تا سال 2025 یا حدود 10.9 دلار افزایش یابد. بیلیون.

پیش بینی می شود صنعت هواپیماهای بدون سرنشین تا سال 2021 به 11.2 میلیارد دلار برسد.

بنابراین، در صنعت ساختمان سازی، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را می توان به طرق مختلف تسهیل کرد.

به عنوان مثال ، نقشه برداران می توانند یک قطعه زمین یا مکانی را در کسری از دقیقه بررسی کنند، که به طور سنتی هفته ها یا حتی ماه ها به طول می انجامد. با مزایای اضافی صرفه جویی در زمان، پول و دقت، شرکت های ساختمانی بیشتری پیدا خواهید کرد که آشکارا از این فناوری استقبال خواهند کرد.

مثال دیگر امارات متحده عربی است، جایی که شهرداری ابوظبی یک پروژه آزمایشی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر کارهای مهندسی در سایت های ساختمانی ارائه داد.

این سیستم توانایی پهپاد را در برابر شرایط سخت آب و هوایی آزمایش می کند، که می تواند به شناسایی راه حل های تکنولوژیکی برای پشتیبانی از کار روی زمین کمک کند.

تا سال 2021 ، می توانید راه حل های دیجیتالی باورنکردنی را در صنعت ساختمان انتظار داشته باشید ، بنابراین آماده باشید تا آخرین روندها را تجربه کرده و از موج تغییرات استفاده کنید.

4. فناوری ابری و تلفن همراه

بسترهای ابری قبلاً در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه ، با استفاده از دستگاه های تلفن همراه با استفاده از فناوری ابری ، یعنی رایانش ابری (در هر مکان و هر زمان) ، می توانید انتظار داشته باشید که حجم عظیمی از اطلاعات را ذخیره کرده و بلافاصله به اشتراک بگذارید.

بنابراین ، برای رقابت پذیری ممکن است لازم باشد از یک سیستم تلفن مشاغل مبتنی بر ابر به راحتی در دسترس استفاده کنید.

راه حل های ابری نه تنها می توانند ذخیره حجم زیادی از داده ها را تسهیل کنند ، بلکه آن را در اختیار مدیران پروژه قرار داده و در مکان هایی ایمن نگه می دارند.

جا های دور این اطلاعات را می توان با دستگاه های متصل یا پلتفرم های تجزیه و تحلیل داده ها بازیابی کرد.

بنابراین، پردازش و ذخیره داده های قدرتمند تنها برخی از مزایای فناوری رایانش ابری است، اما انجام شرکت به تعهدات قراردادی خود می تواند بسیار مهم باشد.

5. بتن خود ترمیم کننده

امسال از بتن خود ترمیم کننده در ساختمان ها ، جاده ها و خانه ها استفاده شده است.

تصور کنید که از این فناوری جدید برای کار در مناطقی مانند خرابی سازه و ساختمانهای متروکه استفاده کنید ، بنابراین در ابتدا این فناوری می تواند راه حلی عالی برای این مشکلات باشد.

از آنجا که بتن بیشترین مصالح تولیدی و مصرفی در صنعت ساختمان است ، بسیاری بر این باورند که تا سال 2030 حدود پنج میلیارد تن در سال استفاده خواهد شد.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button