قیمت مسکن در سال جدید

قیمت مسکن در سال جدید

قیمت مسکن در سال جدید صعودی است یا نزولی؟ برای جویا شدن پیش بینی اقشار مختلف مردم درباره قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ به میان آن ها رفتیم و نظراتشان را جویا شدیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای ساختمان ویلایی  چگونه است؟

قیمت مسکن از دید قشر مستاجر

پیش بینی قشر مستاجر: آخه خبرنگار حسابی، افزایش قیمت مسکن چه ربطی به من داره؟ من مگه خونه دارم؟ من مستاجرم، می فهمی؟ مستاجرا اگه می خوای راجع به افزایش قیمت اجاره خونه برات بگم که حتما افزایش پیدا می کنه. شک نکن. خدایا خودت کمک کن.

قیمت صعودی با نزولی خانه در سال جدید
قیمت صعودی با نزولی خانه در سال جدید

قیمت مسکن در سال جدید از دید مشاور املاک

پیش بینی قشر مشاور املاک ۱: آقا اول مشخص کن برا من که خریداری یا فروشنده؟ چون خیلی در جواب من توفیق می کنه (توفير – خبرنگار). اگه خریداری که بعد از عید خودت می دونی بنزین گرون بشه، یعنی همه چی می ترکونه. خونه هم همین جور. امروز بخری بهتره تا فردا بخری. الان قیمت به کف رسیده و بهترین زمان برای خرید خونه است، یعنی توپ در کنن و سال ۱۴۰۰ رو تبریک بگن تو TV، دیگه مگه خواب خونه خریدن رو ببینی، پس معطل نکن الان چندتا خونه اوکازیون خوب دارم زیر قیمت که صاحبش بدجور پول لازمه، می خواد برای شب عید بچه هاش آجیل و کیف و کفش و لباس بخره، مجبور شده خونه اش رو بفروشه. بیعانه رو بده همین امروز برات قولنامه اش کنم؟

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای کرتین وال ساختمان چگونه است؟

پیش بینی قشر مشاور املاک ۲: اقا اول مشخص کن برا من که خریداری با فروشنده؟ چون خیلی در جواب من توفیق می کنه ( توفير – خبرنگار). اگه فروشنده ای که باید بگم بعد عید، خونه دور از جون شما با پشگل برابری می کنه. آقاجون کسی پول توی دستش نیست که خونه بخره. بذار بنزین گرون بشه! یعنی مردم زرنگ باشن فقط خرج خوراک خونوادشون رو تامین کنن؛ مگه ندیدی برای سبد کالا چیکار می کردن؟ یعنی الان متری ۲۰۰، ۳۰۰ تومن زیر قیمت بفروشی سود کردی. چون توپ در کنن و سال ۱۴۰۰ رو تبریک بگن توی TV، دیگه باید خونه ات و مجانی بدی بره، چون مالیات بر خونه های خالی می ذارن و بیچاره ت می کنن. الان هم که مشتری نیست؛ ولی اگه بخوای یک نفر دلال منصف از خدا باخبر هست که حاضره برای اینکه کار شما راه بیفته متری یک میلیون زیر قیمت بخره، پولت رو هم جیرینگی می ده. خواستی بفرستم خونه ت رو ببینه.

قیمت مسکن در سال جدید از دید خریدار

پیش بینی قشر خریدار مسکن: والا ما که سر در گریبان موندیم چیکار کنیم. یکی می گه گرون میشه، یکی می گه ارزون میشه. ما هم که بعد از یک عمر جون کندن تونستیم این چندرغاز پول رو پس انداز کنیم. شاید بتونیم با ۳۵ میلیون وام یک آلونکی بخریم و از مستاجری راحت بشیم می خواد گرون بشه یا ارزون بشه برای ما فرقی نمی کنه. فقط قسط وام ۳۵ میلیون برای من سنگینه و من روی یارانه حساب کردم؛ اگه بدونم که یارانه حتما سال ۱۴۰۰ به من تعلق می گیره و می تونم قسط بدم که خونه می خرم، و الا همچنان با قدرت تمام به مستاجری ادامه می دم.

قیمت مسکن در سال جدید از دید خریدار
قیمت مسکن در سال جدید از دید خریدار

قیمت مسکن از دید بساز و بفروش

پیش بینی قشر بساز بفروش: آقا جان شک نکن که سال بعد قیمت ها بالا می رہ؛ همین الان شما بیا حساب کن قیمت مصالح و زمین و هزینه ساخت رو ببین. از این قیمت فروشی که الان هست بالاتر می زنه. اون وقت شما چطور انتظار دارین بالا نره؟ این جور پیش بره همه سازنده ها پول هاشون رو می برن می ذارن بانک و سودش رو می گیرن و با سودش میرن خارج (البته فکر بد نکنید، به جز تایلند و آنتالیا تفریح می کنن و عطای ساخت و ساز رو به لقاءاش می بخشند.) آخه این وضع نشد که آقاجان! می خوای جلوی تورم رو بگیری، ماست و پنیر رو ارزون کن، چیکار به مسکن داری آخه؟

بیشتر بخوانید : آشنایی با نحوه اجرای متریال نمای ساختمان

قیمت مسکن از دید مهندسین ناظر

پیش بینی قشر مهندسین ناظر: با توجه به شاخص نزول قیمت ها در سال جاری و کاهش نقدینگی، نقشه ترسیمی ذهن مردم نشان می دهد که تمایلی به افزایش تقاضا وجود ندارد که برآیند آن نشانگر عدم افزایش قیمت خواهد بود. اما اگر به فونداسیون عرضه مسکن نگاه کنیم می بینیم که خیلی ضعیف است و قابلیت بنای سازه ای که افزایش قیمت ها را تحمل کند، ندارد. ما امیدوار بودیم که دولت با افزایش سقف وام مسکن از میلگردهای ۲۰ به ۳۵ میلیون تومان، بتواند اسکلت قدرت خرید مردم را تقویت کند، اما ظاهرا محاسبات مهندسین محاس وزارت مسکن درست از آب درنیامد و سازه رونق بخش ساخت و ساز فرو ریخت و رکود همچنان بر بستر این بازار حکم فرماست.

بیشتر بخوانید : لیست ارزانترین نمای ساختمان + عکس

قیمت مسکن در سال جدید از دید وزارت مسکن و شهرسازی

پیش بینی وزارت مسکن و شهر سازی: با عرض سلام خدمت مردم همینه در صحنه، اعم از مالکین و مستاجرین و سازندگان و انبوه سازان و کم کم سازان و معماران و مهندسان و سایر کارگران و بناهایی که از راه های دور و نزدیک برای رونق بخش مسکن تشریف آورده اند، باید عرض کنیم که ما وزارتی ها هم واقعا در بحث قیمت مسکن برای سال ۱۴۰۰ مانده ایم. قیمت را بالا می بریم که سازندگان تمایل به ساخت و ساز پیدا کنند، خریداران توان خرید خود را از دست می دهند و رکود حاکم می شود. قیمت ها را پایین می آوریم، سازندگان پول های خود را از بخش مسکن خارج می کنند و برای تفریح به خارج می روند (البته به غیر از آنتیا و تایلند). وام مسکن را ۱۶۰ میلیون می کنیم، نقدینگی بالا می رود و تورم ایجاد می کند. واقعا مصداق بارز این جملات شده ایم قیمت بالا می روی ز «تورم ات » می سوزیم
پایین می آیی ز رکودت می سوزیم آخر چه کنیم، چه خاک بر سر ریزیم؟
کز بالا و پایین رفتنت می سوزیم

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره و خرید و سفارش نصب  نمای ساختمانی با ما در تماس باشید:

مشاوره و فروش بانیان نما مبنا

پل ارتباطی:

تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۶۰۱۹۵۴
تماس با کارشناس فروش: ۰۹۱۲۳۱۵۳۵۹۹

دفتر تهران: ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی

⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑⇑

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button