نمای کرتین وال استیک

نمای کرتین وال استیک

نمای کرتین وال استیک چیست و چه فرقی با دیگر نمای کرتین وال دارد؟ به این نوع نما، کرتین وال استیک (STICK) در اصطلاح کرتین وال لامل یا لامل سیستم یا کرتین وال درجا نیز میگویند. با بانیان نمای مبنا همراه باشید تا در ادامه به بررسی نمای کرتین وال استیک بپردازیم.

دسته بندی وال استیک

نمای کرتین وال استیک به طور کلی و باتوجه به نوع ساختمان و موقعیت جغرافیایی به سه دسته زیر تقسیم میشود:

  1. فیس کپ FACE CAP
  2. فریم لس FRAME LESS
  3. فریم لس یو چنل UCHANNEL

نمای کرتین وال استیک چیست؟

برج های شیشه ای و سازه های ویلایی شیشه ای از بهترین ساختمان های دوران مدرن هستند. سازه هایی که مانند آینه تصویر آسمان و فضای اطراف را منعکس می کنند. ساختمان هایی که فضای باریک محصور شده توسط برج های شهر را باز و بلندتر می کنند. در واقع می توان گفت که سازه های شیشه ای آینه آسمان هستند و جلوه چشمگیری از آسمان شب و روز را به ساکنان زمین نشان می دهند. نمای کرتین وال استیک یکی از انواع نمای شیشه ای است که در ساخت سازه های شیشه ای کاربرد فراوانی دارد.

نمای کرتین وال نمای مستقلی از ساختمان است و باری به سازه وارد نمی کند. سیستم کرتین وال به روش های مختلفی بر روی ساختمان اجرا می شود. نمای استیک یکی از روش های اجرای نمای کرتین وال می باشد. روش دیگر اجرای نمای لعاب بر روی سازه ها روش یکسان سازی است.

سیستم کرتین وال استیک

معماری مدرن در سراسر جهان با سه عنصر اصلی شناخته شده است. فولاد که اساس ساخت سازه ها شد، بتن که استحکام ساختمان ها به آن بستگی داشت و شیشه ای که در نمای سازه ها ظاهر می شد. بیش از 70 سال از ساخت اولین سازه شیشه ای در هاید پارک لندن می گذرد تا به امروز که سیستم کرتین وال بسیار محبوب شده است. قصر کریستال، ساختمانی که برای اولین بار با نمای شیشه ای ساخته شد، پیشگام ساخت سازه های شیشه ای در جهان بود.

متعاقباً مهندسان و معماران زیادی به این نوع معماری علاقه مند شدند. امروزه پس از گذشت چندین دهه از ساخت اولین سازه شیشه ای، انواع ساختمان های شیشه ای را در زیباترین شکل خود در سراسر جهان می بینیم. سیستم ساخت سازه های شیشه ای در دنیا به سیستم کرتین وال معروف است.

 

 

همچنین بخوانید:

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button