آیا تعویض پنجره قدیمی امکانپذیر می باشد؟

تعویض پنجره قدیمی

آیا تعویض پنجره قدیمی امکانپذیر می باشد؟ اگر امکانپذیر است در چه زمانی باید این کار را انجام دهیم؟ دلیل تعویض پنجره قدیمی چیست؟

امروزه بسیاری از ساختمان ها دارای پنجره های دوجداره هستند اما همچنان پنجره قدیمی در گوشه و کنار شهر دیده می شود و پنجره های اکثر ساختمان های شهر دو جداره نیستند. در ساختمان های قدیمی معمولاً پنجره ها استاندارد خاصی نداشتند و در اندازه ها و متریال های مختلف ساخته می شدند.

ساختمان هایی که دارای پنجره های قدیمی هستند، اغلب از نظر تهویه و عایق سرما یا گرما مشکل دارند. اکثر مردم برای تعویض پنجره به این فکر می افتند که باید کل خانه را خراب کنند، اطراف پنجره را خراب کنند، پنجره قدیمی را با آوارهای فراوان از بین ببرند و در نهایت یک پنجره جدید نصب کنند و گچ و سیمان تهیه کنند. رنگ برای بازسازی دور پنجره به همین دلیل است که بسیاری از این افراد اقدام به تعویض پنجره های قدیمی خود نمی کنند و در نتیجه خود را از مزایای پنجره دوجداره UPVC محروم می کنند.

دلیل تعویض پنجره قدیمی چیست؟

اصلی ترین دلیل تعویض پنجره قدیمی روبه اتمام بودن منابع انرژی می باشد. امروزه به دلیل فرسودگی منابع انرژی، صرفه جویی در مصرف به شدت مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی قرار گرفته است. توسعه صنایع مختلف و شکل گیری فناوری های جدید همواره با هدف کاهش مصرف انرژی همراه بوده است. در کشور ما هم اکنون که روند توسعه سرعت گرفته است، عدم توجه به استفاده صحیح از منابع پیامدهای بسیاری را در پی خواهد داشت و رشد و توسعه کشور را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد. صنعت ساختمان کشور با سهمی حدود 35 درصد از مصرف انرژی سالانه کشور متعهد است که تمام تلاش خود را برای حداکثر رساندن مصرف سوخت و بهبود این محصول توسعه ای به کار گیرد.

پس بهتر است اگر از پنجره های قدیمی استفاده میکنیم به سرعت به دنبال تعویض پنجره قدیمی با پنجره های upvc یا پنجره های دوجداره باشیم.

دلیل تعویض پنجره قدیمی چیست؟
دلیل تعویض پنجره قدیمی چیست؟

کدام پنجره ها را باید با پنجره upvc تعویض کنیم؟

  1.  پنجره های ساده آهنی قدیمی
  2. پنجره های آنتیک با استفاده از آهن فرانسوی یا مکزیکی
  3. پنجره های آنتیک با قاب چوبی

دلیل تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره چیست؟

دلایل بسیاری برای تعویض پنجره قدیمی وجود دارد.

  • همانطور که در ابتدا گفتیم به دلیل کم شدن منابع انرژی بهتر است تا از تعویض پنجره های خانه شروع کنیم تا به واسطه پنجره های دوجداره میزان انرژی بیشتی را ذخیره کنیم.
  • پنجره های UPVC عایق خانه در برابر آلودگی صوتی.
  • محافظ ورودی آلودگی هوا به داخل خانه هستند.
  • عایق حرارتی
  • از بیرون باز نمی شود.
  • پنجره های دوجداره به ویژه پنجره های آلومینیومی در برابر نیروهای وارده از سقف در مواقع زلزله مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

 

طرح تعویض پنجره قدیمی
طرح تعویض پنجره قدیمی

راه های تعویض پنجره کهنه و قدیمی

اگر نگران خرابی خانه در هنگام تعویض پنجره قدیمی هستید و به این دلیل دست از پنجره های قدیمی خود نمیکشید باید بگویم که نگرانی شما بی دلیل است و امروزه به راحتی و بدون خراب کردن دیواری می توان پنجه های کهنه را با پنجره های جدید دوجداره و upvc عوض کرد.

برای تعویض پنجره های دوجداره قدیمی بدون تخریب، باید چهارچوب موجود پنجره های قدیمی متصل به دیوار را در جای خود نگه داریم و آن را جدا نکنیم. باید قاب را چسبیده به دیوار نگه داریم و همه چیز را از پنجره داخل آن قاب کاملا برش داده و خارج کنیم. بعد، یک قاب روی دیوار و یک فضای کاملاً خالی در داخل وجود دارد.

پس از انتقال پنجره های دوجداره به محل نصب، تعویض بدون تخریب پنجره قدیمی شروع می شود. ابتدا لولاهای بازشو و تسمه های فلزی نگهدارنده شیشه و شیشه از قاب جدا شده اند. در مرحله بعد اتوی وسط پنجره بریده و جدا می شود.

هنگام تعویض پنجره های آلومینیومی، قسمت تریم حذف می شود. زیرا هیچ گونه ویژگی عرضی و افقی که هنگام بازکردن پانل ها رعایت می شود وجود ندارد.

پس از برش، تنها اجزای باقی مانده از پنجره آهنی قدیمی، قاب قبلی دور پنجره است که محل قرارگیری پنجره دوجداره جدید است.

پنجره های دو جداره توکار دارای یک تاقچه هستند که چارچوب پنجره قدیمی را از داخل خانه می پوشاند. قبل از گذاشتن پنجره upvc روی قاب قدیمی، برای عایق کاری بهتر از فوم پلی اورتان در زیر پروفیل استفاده می شود. سپس با استفاده از پیچ، پنجره دوجداره را به دیوار وصل می کنیم. ابعاد و نوع پیچ ها عبور از چارچوب قدیمی و ورود به دیوار در نظر گرفته شده است. در مرحله بعد از چسب و فوم برای عایق کاری و آب بندی فضای بین دیوار و پنجره دوجداره استفاده می کنیم.

در نهایت شیشه دوجداره را در قاب قرار داده و پنجره UPVC را تنظیم می کنیم.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

فواید تعویض پنجره کهنه چیست؟

در قسمت قبل در رابطه با دلایل تعویض پنجره قدیمی صحبت کردیم حال به سراغ فواید این کار میرویم:

  1. طراحی استاندارد پنجره دوجداره
  2. اندازه گیری دقیق و انتخاب نوع پروفیل یو پی وی سی جهت پنجره دوجداره
  3. تولید استاندارد شیشه و پنجره دوجداره
  4. نصب استاندارد پنجره دوجداره

 

فواید تعویض پنجره های کهنه
فواید تعویض پنجره های کهنه

 

نکات مهم در هنگام خرید پنجره جدید

  • نقشه پارتیشن درب و پنجره: شامل تعداد لولای ثابت و باز، عرض بازشو و لولای ثابت، ارتفاع بازشو و لولای ثابت.
  • رنگ پروفیل پنجره: رنگ بیرونی پنجره قدیمی در نظر گرفته شده است اما در صورت موافقت ساکنین امکان تغییر رنگ برای کاهش هزینه تعویض پنجره قدیمی وجود دارد.
  • نوع بازشو: پنجره کشویی تک، دوتایی یا دوتایی، درب سوئیچ
  • برای باز کردن: برای باز کردن (چپ یا راست)، محل دسته و بدون مانع
  • سمت باز: در داخل یا خارج از منزل
  • رنگ و نوع شیشه: ساده، چوبی یا برفی، رفلکس، رنگی!
  • نوع دستگیره: سوراخ کلید، سوئیچ، یک طرفه یا دو طرفه
  • نرده و حفاظ: نرده را به دیوار یا پنجره وصل کنید

همچنین بخوانید: 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button